Tomine Skrevet 19. september 2004 #1 Skrevet 19. september 2004 Jeg skal føde i Bergen i desember. Men hvor? Storken? Føden? Hjelp, jeg trenger gode råd og anbefalinger! :-?
Emma3 Skrevet 19. september 2004 #2 Skrevet 19. september 2004 Ring føden og spør om du kan få komme på omvisning. Vi var på dette, veldig greit. Man får omvisning rundt på kvinneklinikken, og vite kva kriteriar ein må oppfylle for å få føde på Storken. Og ein del anna info som kan vere griet å vite. Eg vil anbefale deg å ringe snart, for da blir visst fort fullt.
Gjest Plonk ikke innlogget Skrevet 19. september 2004 #3 Skrevet 19. september 2004 Jeg fødte på Storken for to uker siden og syntes det var veldig fint. Utrolig flott å få familierom etter fødselen der far også kan bo. Men så hadde jeg en enkel og rask fødsel også. Men det er fint mulig å bli overført til Føden dersom du skulle ønske deg smertestillende underveis! Omvisning kan du alltid få, det er kursene som blir fulle. Vi var på to ettermiddagers kurs på Storken og fikk utrolig mye nyttig informasjon der, uvurderlig, spør du meg! Men DA må du være rask, for det er visst babyboom i Bergen for tiden!!
Emma3 Skrevet 19. september 2004 #4 Skrevet 19. september 2004 Omvisning kan du alltid få, det er kursene som blir fulle.
Charmina Skrevet 19. september 2004 #5 Skrevet 19. september 2004 Jeg fødte på Storken da jeg fikk mitt første barn for 6 år siden!Syntes det var en fantastisk opplevelse for vi ble så godt tatt vare på! Utrolig kjekt at far kunne sove der med oss også! Har tenkt å dra dit nå med 2 mann også om alt går like greit! Det er jo visse krav for å få komme dit! Lykke til med valget! Klems Charmina Termin 11.11
Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2004 #6 Skrevet 19. september 2004 Jeg har født tre ganger på Føden og jeg ville aldri ha valgt et annet sted
Himmelblå Skrevet 19. september 2004 #7 Skrevet 19. september 2004 Heisann. det kommer litt an på om du vil ha epidural eller ikke under fødselen. på storken kan du få akupunktur om du ønsker. er mer "koseli" på storken, ikke så "sterilt" om du skjønner hva jeg mener. Men om du velger storken kan du selvfølgeli flytte over på føden om du har behov for epidural, er bare en dør i mellom
meta Skrevet 21. september 2004 #8 Skrevet 21. september 2004 Det er visstnok bare en på storken som kan akupunktur, så det er jo litt hvor heldig du er om det klaffer.. Jeg fødte på storken for 2,5 uker siden og er SUPERFORNØYD :D Men jeg hadde en lett fødsel (syns jeg..) og for meg passet det å føde uten smertestillende. Vet ikke hvordan det er med fødestillinger på føden, men for min del passet det best å være oppegående og det fungerte flott på storken. Jordmødrene var utrolig koselige og hjelpsomme. Både under fødsel og etterpå. Mannen min fikk være hos oss hele tiden på eget rom. Det var ikke vanskelig å få hjelp når det var noe vi lurte på. Det er jo ikke alltid det er familierom ledig, men.. Vi var på omvisning før fødsel. Fikk veldig god følelse for fødsel og sånne ting da. Følte at uansett ville vi være i gode hender på KK. Vil anbefale deg omvisning. Som nevnt kan det være vanskelig å få plass, så jeg anbefaler å ringe opp og høre så fort som mulig. Ellers er jo omvisning inkludert i svangerskapskursene hvis du skal på det. Tror du må tenke godt gjennom om du vil ha smertestillende eller ei.. Det er vel det som er den største forskjellen.. Lykke til :D
Glossy Skrevet 21. september 2004 #9 Skrevet 21. september 2004 En venninde av meg fødte for første gang i forrige mnd. Hun ble hentet av ambulanse fordi vannet hadde gått. Da sa sjåføren at han anbefalte ikke første gangs fødende å legge seg inn på Storken. Dette fordi de ikke alltid visste hva de gikk til. Jeg satser på føden
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2004 #10 Skrevet 22. september 2004 Har vært i praksis på storken, da var det iallefall flere enn en som kunne akupunktur... men det er jo en stund siden så det kan ha forandret seg. Ellers var det ganske likt fordelt om det var førstegangsfødende eller flergansfødende. Har Bare hørt positivt.
Charmina Skrevet 22. september 2004 #11 Skrevet 22. september 2004 Jeg var førstegangsfødende når jeg var der og syntes det var toppers! Skal dit neste gang også om alt går bra! Har ei venninde som skal inn å få nr 3 der en av dagene! Klems Charmina termin om 50 dager
meta Skrevet 22. september 2004 #12 Skrevet 22. september 2004 Jeg var førstegangsfødende når jeg var der og syntes det var toppers! Skal dit neste gang også om alt går bra! Jeg var også førstegangsfødende og vil gjerne tilbake hvis vi skal ha flere barn en gang :D
Gjest Nabbe Skrevet 22. september 2004 #13 Skrevet 22. september 2004 Jeg har født to ganger på Føden, ingen på Storken. Jeg vil ha medisin tilgjengelig, hadde en litt dårlig start med Storken første gangen, hvor en jordmor som absolutt ikke trodde på moderne medisin var på vakt, og på død og liv skulle ha meg til å bli på Storken, mens jeg var utslitt etter to dager med maserier. Så da jeg ba om å få snakke med lege, var saken klar, og jeg ble kjørt på Føden. Hvor jeg traff på en annen veldig alternativ jordmor uten barn, som sa at epidural var bare dritt, og at steriltvannspappler var det som var skikkelig bra, sammen med litt lystgass sånn ett par gang i timen, for vi ville jo ikke gi babyen noe den ikke tåler. Så feil kan man ta. Hadde det ikke vært for at andre fødselen min var kjapp og grei, svangerskapet uplanlagt etc, så hadde jeg nok ikke fått flere unger!
Gjest Plonk ikke innlogget Skrevet 23. september 2004 #14 Skrevet 23. september 2004 Da vi var på svangerskapskurs på Storken, ble vi anbefalt å ikke ha for sterke meninger om hvordan vi ville ha det på forhånd. Mange som har bestemt seg veldig for hva slags fødsel og smertelindring etc de vil ha, får gjerne hele fødselsopplevelsen ødelagt når noe skjærer seg og må bli annerledes enn de hadde tenkt. Jeg ville føde på Storken, men prøvde hele tiden å huske at det kunne oppstå ting som gjorde at det ikke var mulig (medisinske komplikasjoner, høyt blodtrykk, full avdeling etc), sånn at jeg skulle være innstilt på endringer underveis. Du kan ikke bestemme deg for epidural eller andre ting på forhånd heller, for i mange tilfeller vil det ikke passe eller være hensiktsmessig, helt avhengig av fødselsforløpet. Min fødsel gikk veldig raskt, så det passet glimrende å føde på Storken. Om din fødsel varer i 48 timer vil du sikkert se annerledes på det, men det er umulig å vite på forhånd. Det beste er et kurs eller en omvisning sånn at du får vite mer om begge steder. Får du ikke plass på kurs, ta deg en lang prat med jordmoren din.
Gjest Mayamor Skrevet 23. september 2004 #15 Skrevet 23. september 2004 Jeg ville absolutt på føden pga tilgangen på smertestillende. Hadde en vond fødsel med eldste. Gruet meg litt til fødselen med nummer to. Da jeg ankom føden var det imidlertid for sent med smertestillende; så jeg fikk akupunktur fra en jordmor fra Storken. Og skeptiske meg vil bare si at: Det hjalp. Enig med en som skrev at en ikke bør gjøre seg opp for bastante meninger på forhånd. Det er ikke alltid at fødselen foreløper som en tror... Fødsel nummer to var en drøm: 2 pressrier - så var jeg tobarnsmamma. Mayamor
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå