Gå til innhold

Naboen har fest

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor seint må det være før man kan be dem om å dempe seg? Det har blitt temmelig mye leven derfra nå, men klokka er bare ti, så jeg synes det er litt for tidlig å klage. Jeg har ikke unger og skal ikke på jobb i morgen, men det er ganske irriterende, masse hoiing og skriking i tillegg til veldig høy musikk.

Anonymous poster hash: e4fd6...1ec

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be dem dempe seg rundt 12 tiden.  Er det ikke stilt innen 00:30 ringer du politiet.  

Anonymous poster hash: b79e8...109
Skrevet

Jeg krysser fingrene for at de skal ut :)

Skrevet

Hva sier husordensreglene? 

Bor du i blokk? Borettslag? Selveier? 

Har disse naboene hatt mye fester før? 

Generelt synes jeg det er litt tidlig å klage på bråk kl. 22.00 en lørdagskveld. Det kan være at de drar på byen ganske snart. Men fortsetter bråket etter 23.00 og litt til, synes jeg du kan si ifra. 

Anonymous poster hash: 8d6f0...5af
Skrevet

Det er vel kl 23 som er vanlig at det skal være stilt(?),mulig jeg tar feil. Jeg pleier å bruke litt skjønn når naboene har fest før jeg event sier fra. Har de fest hver helg?Varer det til om morgenen? osv . En nabo av  meg hadde fest relativt ofte,med banking på ruter og slenging av dører,toppet seg da jeg sa fra når klokken var 05.00 at nå måtte det bli stille,jeg skulle stå opp om to timer!he he. da hadde jeg fått nok!

Anonymous poster hash: 65282...248
Skrevet

Det er en stund siden sist nå, og de pleier stort sett å gå på byen, så jeg tipper de skal det nå også. Det går nok bra, men det er en del mer bråk enn det har vært tidligere når de har hatt fest.

Skrevet

Sjenerer de deg (hvilket de tydeligvis gjør) kan du klage når som helst på døgnet.

Anonymous poster hash: 73df1...cc0

• Liker 3
Skrevet

møkkamusikk Anonymous poster hash: 6c5c7...f81

Jeg sa da aldri at den var bra.. Men passende er den!

Skrevet

Hvor seint må det være før man kan be dem om å dempe seg? Det har blitt temmelig mye leven derfra nå, men klokka er bare ti, så jeg synes det er litt for tidlig å klage. Jeg har ikke unger og skal ikke på jobb i morgen, men det er ganske irriterende, masse hoiing og skriking i tillegg til veldig høy musikk.

Det tåler du.

• Liker 1
Skrevet

Det er helt ok å snakke med støyende nabo om at dette er plagsomt for deg (selv om det ikke er så sent som kl 23), og de fleste mennesker har forståelse og er hensynsfulle og vil ta mer hensyn når de får vite at deres støy er til plage for noen. (Mange vet ikke hvor lytt det er)

Har selv positive erfaringer fra å ta opp slikt tema med nabo :)

Anonymous poster hash: 92cfa...89b

• Liker 2
Skrevet

Dere burde joine en tidsmaskin og dra til 1939 da kan dere bli nazister for real.

Anonymous poster hash: 4419f...c3b
  • Liker 1
Skrevet

23 er vel vanlig å dempe musikken men de flete holder gjerne på til 00-00.30 og det syns jeg må være greit.
Om man EN gang i året har musikk til kl ett så ok. Men om man har det ofte så syns jeg man som nabo kan si fra etter kl 00 om det har skjedd flere ganger. Og om de ikke skrur av til 23 i fremtiden da kan du ringe politiet. Men ha en dialog med naboen først og en fest en sjelden gang i blandt bør man tåle

Anonymous poster hash: 664b7...727
Skrevet

23 er vel vanlig å dempe musikken men de flete holder gjerne på til 00-00.30 og det syns jeg må være greit.

Om man EN gang i året har musikk til kl ett så ok. Men om man har det ofte så syns jeg man som nabo kan si fra etter kl 00 om det har skjedd flere ganger. Og om de ikke skrur av til 23 i fremtiden da kan du ringe politiet. Men ha en dialog med naboen først og en fest en sjelden gang i blandt bør man tåle

Anonymous poster hash: 664b7...727

Det er jo stor forskjell på fester. Både angående hvor høyt musikken spilles, hvor lydt det er, og hvilken støy (les: direkte husbråk hvor det høres ut som om de holder på å rive huset ned, m.m.)  det evt er i tillegg til musikken

Om det kun er litt musikklyder, er jeg enig med deg.

Anonymous poster hash: 92cfa...89b

• Liker 2
Skrevet

Om det er hoiing, hyling, høy musikk med vinduene åpne etc klager jeg før kl 2300. Folk må gjerne kose seg, men de må huske at de ikke er alene i verden og at andre mennesker også har et liv.

Hadde noen partynaboer hvor jeg både har ringt huseier og politi før kl 23 og møtt forståelse. Da hadde naboene holdt det gående hver helg i et rolig strøk, hvor kveldene endte i 0100-tiden med pissing på hus og slosskamp før de kom seg ut.

Generellt sett tror jeg vi klager for lite, og går heller å irriterer oss.

Anonymous poster hash: e3de3...da3
Gjest hockeyfrue
Skrevet

Jeg pleier å klage på støyende naboer hvis de holder på til etter midnatt. Ja, det er irriterende å høre skriking og høy musikk, men jeg unner dem å ta seg en fest en gang i blant. Men holder de fortsatt på etter kl. 24, så ber jeg de som sagt dempe seg, og det har de alltid vist forståelse for.

Skrevet

Om det er hoiing, hyling, høy musikk med vinduene åpne etc klager jeg før kl 2300. Folk må gjerne kose seg, men de må huske at de ikke er alene i verden og at andre mennesker også har et liv.

Hadde noen partynaboer hvor jeg både har ringt huseier og politi før kl 23 og møtt forståelse. Da hadde naboene holdt det gående hver helg i et rolig strøk, hvor kveldene endte i 0100-tiden med pissing på hus og slosskamp før de kom seg ut.

Generellt sett tror jeg vi klager for lite, og går heller å irriterer oss.

Anonymous poster hash: e3de3...da3

Høh, det er akkurat det jeg tenker om meg selv når jeg oppdager at jeg irriterer meg over naboenes fester.

Anonymous poster hash: fb29e...f09

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes det er stor forskjell på fest på en fredag eller en lørdag en gang i blant, og som gir seg kl 00-01 og full spiker til kl 5 om morgenen eller fest hver helg utover kl 23 eller i ukedagene. Forøvrig er jeg langt mer vennlig innstilt de gangene jeg får en lapp i postkassen om festlighetene - da vet jeg at de kjenner til reglene, og jeg kan velge å være et annet sted.

Det er imidlertid aldri ok å feste hele natten eller hoie, skrike, pisse oppetter vegger og slåss, dunke i veggen så bilder faller ned hos naboen, etc - når man bor i blokk og vegg i vegg med naboer på alle kanter. 99,5 % av folk som bor slik forstår dette, det er den ene som ikke skjønner at det er en verden rundt som som regel lager bråk gjentatte ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...