Gå til innhold

Nå er jeg LEI

Fremhevede innlegg

Skrevet

For mange er det relativt viktig at - dersom man er seriøs og vurderer å gå inn i et forhold - så bør man ha lyst til å ha sex med vedkommende.

Jeg synes det er vanskelig å rasjonalisere hvordan en del kvinner ser ut til å mene at det er så viktig at mannen hun dater ikke på noen som helst måte bør si, vise eller antyde at han er kåt på henne. Det hele blir av og til et intrikat spilll der man sniker seg gjennom et minefelt. Holder man seg på det trygge for lenge, blir man kjedelig. Trår man feil, blåser hele greien opp i trynet på en, og man er en useriøs kåting som bare vil pule og ikke bryr seg om noe forhold.

Det er viktig å ha i bakhodet at her er det snakk om to mennesker som skal finne ut om de er kompatible. Dette inkluderer den seksuelle biten. Om man har snakket sammen i lengre tid, vil man gjerne føle at man kjenner vedkommende litt, selv om man ikke har møttes så mange ganger.

For øvrig er jeg 100% for å respektere grenser. Om du ga så tydelig beskjed som du sier, og om du mener fyren er respektløs, så er han kanskje ikke riktig for deg. Jeg synes bare det er greit å være klar over at menn ikke automatisk er useriøse bare fordi de liker noen så godt at de har lyst til å ha sex med dem. Når du spør om en mann er seriøs, så betyr ikke nødvendigvis hans ja at han ikke vil pule. Da må du nesten være så direkte at du sier at du ikke ser på det som seriøst om han vil ha sex før etter et gitt antall dater, uker eller måneder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du synes det er for fort å ha sex på andre date må DU nesten si ifra, han er vel ikke tankeleser heller. Jeg har hatt sex på andre date som ledet til seriøse forhold....

Anonymous poster hash: 23814...429

Hun_sa_jo_ifra_tydelig. Skal hun klaske ham i fjeset med en lapp eller?

Anonymous poster hash: e2c10...cca

Skrevet (endret)

Men når hun har sagt at hun ikke pleier å gjøre det slik, så bør den andre personen ha såpass respekt og fintfølelse at han dropper å foreslå hjemmebesøk på første date etc. Sorry, men for meg, så er det der umoden oppførsel rett og slett.

Endret av Cordelia
Skrevet

Er helt fint å vente litt fordi man er usikker, men jeg skjønner ikke det med å vente som en strategi. Hvis han bare vil ha sex forsvinner han når han har fått det uansett, spiller ingen rolle om han må vente en måned eller en noen timer. Ærlig talt skulle man nesten tro det er bedre å bare få det overstått.

• Liker 1
Skrevet

Er helt fint å vente litt fordi man er usikker, men jeg skjønner ikke det med å vente som en strategi. Hvis han bare vil ha sex forsvinner han når han har fått det uansett, spiller ingen rolle om han må vente en måned eller en noen timer. Ærlig talt skulle man nesten tro det er bedre å bare få det overstått.

Hvordan skal jeg vite det a?

Anonymous poster hash: 7272f...eff

Skrevet

Hvordan skal jeg vite det a?

Det kan du ikke, uten å ha sex. Du kan selvsagt utsette det i det lengste, men klart, det er nok av menn som bare vil ha sex som er tålmodige som gribber. I tillegg er det jo mange som vil ha forhold, men også sex, og de hopper av etterhvert om du bare holder det platonisk.

Skrevet

Det er greit at du har dine grenser, som jeg synes er riktig at du viser han. Men ikke bli sur fordi han hadde lyst å ha deg med hjem. Det er tross alt positivt at han er tiltrukket av deg. Neste gang kan dere kanskje gjøre noe på dagtid som ikke innebærer alkohol.

Anonymous poster hash: 79780...055
  • Liker 1
Skrevet

Oppdatering: denne samme fyren har nå klart å skrive en melding til meg som tydeligvis skulle til den andre daten hans. Var en uskyldig melding hvor han spurte om hun hadde kommet fram til stedet til de skulle møtes. Jeg spurte (ironisk) om det var en koselig date, og han svarte ja...han prøvde å forklare seg med at jeg helt sikkert datet andre også, og at måtte finne på noe mens han ventet på interesse fra meg. Synes dere dette er ok? Begynner å fylle seg litt opp på den negative kontoen for hans del nå merker jeg. Han skrev også at han har planlagt ¨å møte henne igjen - hvorfor i alle dager skriver han det!? JEg spurte ikke om det i hele tatt...

Skrevet

For mange er det relativt viktig at - dersom man er seriøs og vurderer å gå inn i et forhold - så bør man ha lyst til å ha sex med vedkommende.

Jeg synes det er vanskelig å rasjonalisere hvordan en del kvinner ser ut til å mene at det er så viktig at mannen hun dater ikke på noen som helst måte bør si, vise eller antyde at han er kåt på henne. Det hele blir av og til et intrikat spilll der man sniker seg gjennom et minefelt. Holder man seg på det trygge for lenge, blir man kjedelig. Trår man feil, blåser hele greien opp i trynet på en, og man er en useriøs kåting som bare vil pule og ikke bryr seg om noe forhold.

Det er viktig å ha i bakhodet at her er det snakk om to mennesker som skal finne ut om de er kompatible. Dette inkluderer den seksuelle biten. Om man har snakket sammen i lengre tid, vil man gjerne føle at man kjenner vedkommende litt, selv om man ikke har møttes så mange ganger.

For øvrig er jeg 100% for å respektere grenser. Om du ga så tydelig beskjed som du sier, og om du mener fyren er respektløs, så er han kanskje ikke riktig for deg. Jeg synes bare det er greit å være klar over at menn ikke automatisk er useriøse bare fordi de liker noen så godt at de har lyst til å ha sex med dem. Når du spør om en mann er seriøs, så betyr ikke nødvendigvis hans ja at han ikke vil pule. Da må du nesten være så direkte at du sier at du ikke ser på det som seriøst om han vil ha sex før etter et gitt antall dater, uker eller måneder.

Du ser det fra en annen vinkel enn jeg har gjort, og blitt lært opp av mamma, men tror jeg har noe å lære av dette :) Du skriver mye fornuftig her og er forsåvidt enig med deg i mye. Må nok forandre den gammeldagse tankegangen min litt. 

Skrevet

Så godt som alle menn vil ha sex, og de har ikke noe mindre lyst på sex fordi de er ute etter noe seriøst. Snarere tvert imot. Dersom hun er en forholdskandidat er hun jo en attraktiv dame på flere måter enn rent fysisk, noe som gir meg MER lyst på henne.

Resten av oppførselen derimot, tyder jo ikke på mye seriøsitet. Masing o.l. synes jo de fleste er ganske avtennende.

• Liker 1
Skrevet

Så godt som alle menn vil ha sex, og de har ikke noe mindre lyst på sex fordi de er ute etter noe seriøst. Snarere tvert imot. Dersom hun er en forholdskandidat er hun jo en attraktiv dame på flere måter enn rent fysisk, noe som gir meg MER lyst på henne.

Resten av oppførselen derimot, tyder jo ikke på mye seriøsitet. Masing o.l. synes jo de fleste er ganske avtennende.

Hva tenker du om oppdateringa? Den feilsendte meldinga 

Skrevet

Skjønner ikke helt hva galt han har gjort jeg heller..

Du som begynte å bli sur for ingenting..

Skrevet

Hva tenker du om oppdateringa? Den feilsendte meldinga

Aner ikke, for å være ærlig. Jeg har vært på flere dater samme uke, men det var førstedater, og det var mest tilfeldig at det plutselig ble to dater. Jeg synes egentlig ikke noe om å date flere samtidig. Hvordan skal man bli kjent med folk uten å ende opp med å veie dem not hverandre, surre med hvem det var som fortalte hva osv? Nei, jeg synes ikke noe om å date flere. Samtidig er det så vanlig at jeg ikke føler jeg kan holde det mot noen heller, ihvertfall ikke helt i startfasen.
Skrevet

Han ville vel bare ha sex med deg pga han liker deg og tenner på deg. Kanskje han foreslo pub for å tørre å komme med tilnærmelser?

Menn vil jo ha sex med den de liker, de bare vet ikke når det passer med tilnærmelser.

Han kan være seriøs selv om han vil ha sex fort :)

Skrevet

Mange menn sliter også med å vite om hun vil vente, eller om hun egentlig avviser. Mange kvinner vil ikke avvise direkte, men gjør seg heller utilnærmelige i påvente om at han skal ta et hint. For de som har blitt vant med å bli valgt bort etterhvert er det nærliggende å tro at "vente med sex" betyr "aldri ha sex".

Anonymous poster hash: f367d...8fc
Skrevet

Oppdatering: denne samme fyren har nå klart å skrive en melding til meg som tydeligvis skulle til den andre daten hans. Var en uskyldig melding hvor han spurte om hun hadde kommet fram til stedet til de skulle møtes. Jeg spurte (ironisk) om det var en koselig date, og han svarte ja...han prøvde å forklare seg med at jeg helt sikkert datet andre også, og at måtte finne på noe mens han ventet på interesse fra meg. Synes dere dette er ok? Begynner å fylle seg litt opp på den negative kontoen for hans del nå merker jeg. Han skrev også at han har planlagt ¨å møte henne igjen - hvorfor i alle dager skriver han det!? JEg spurte ikke om det i hele tatt...

Dette er en test for å sjekke interessen din for han . 

Skrevet

Han bør vel si fra at han ville ha det og? Han bare hintet etter vi hadde spist og skulle til å gå. Jeg sa jeg ikke ville hjem til noen av oss. Så synes HAN burde si at han VILLE ha sex, fordi han sa det aldri. 

Oh God... Hvor er de sosiale antennene dine? Det er ikke slik at man sier: "Jeg vil ha sex med deg" så tidlig i datingfasen, før dere i det hele tatt har hatt sex. Hinting er essensen her, men dersom du ikke er med på det er det ditt ansvar å si klart ifra. Dersom du ikke har gjort dette kan du nesten ikke straffe han på grunn av at han fortsatte med hintingen. Dersom du sa klart ifra forstår jeg hvorfor du reagerer. 

Anonymous poster hash: d783a...a68

• Liker 1
Skrevet

Så lenge dere ikke har avtalt at dere er eksklusive synes jeg ikke du kan ta han på at han dater andre. Litt uheldig med den feilsendte meldingen, men sånt kan skje. Når det er sagt hadde ikke jeg synes noe særlig om at daten min hadde datet andre jenter, så da hadde jeg sagt ifra om at jeg ikke ønsker å fortsette dersom han vil date flere samtidig. Her er det du som må finne ut av hva du vil og sette grenser for deg selv. 

Skrevet

Og ja, jeg synes det er litt ufint av han å prøve å få deg til sengs mens han dater andre. Da kan du jo bare tenke deg hva han har gjort med de andre datene hans. :) 

Skrevet

Dette er en test for å sjekke interessen din for han . 

Du tror det? Tenkte det et lite sekund selv...Litt for tilfeldig. Men ikke godt å vite :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...