Gå til innhold

Vasker du deg?

Håndvask etter dobesøk  

73 stemmer

1. 1. Vasker du deg på henda etter dobesøk?

• Ja, alltid.
    • Kun når jeg har bæsjet.
      0
    • Ja, når jeg har skiftet bind/tampong eller bæsjet.
    • Det varierer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vær så snill.Er ofte med andre og spiser,pizza og div.hvor hender tar på samme serveringsrett.Blir uvel om jeg tror andre ikke vasker hender,det er motbydelig.

Da bør du slutte med å dele maten med andre, eller spise ute, umiddelbart.. Du får sannsynligvis i deg andres avfallsprodukter på løpende bånd.

Du bør også slutte å ta i dørhåndtak/kraner/aviser/blader/altmuligrart på offentlige steder.

Og for guds skyld: aldri spis nøtter fra skålene i barer..

Videoannonse
Annonse
Gjest Blomsterert
Skrevet

Da bør du slutte med å dele maten med andre, eller spise ute, umiddelbart.. Du får sannsynligvis i deg andres avfallsprodukter på løpende bånd.

Du bør også slutte å ta i dørhåndtak/kraner/aviser/blader/altmuligrart på offentlige steder.

Og for guds skyld: aldri spis nøtter fra skålene i barer..

Jeg gjør heller ikke noe av det du ramser opp. Det er mange som ikke gjør det,til din opplysning.

Skrevet

Jeg gjør heller ikke noe av det du ramser opp. Det er mange som ikke gjør det,til din opplysning.

Men du sa jo for et par innlegg siden at du gjør NOE av det jeg nevnte..

Jeg vet allerede at det er mange som prøver å unngå det jeg nevnte, jeg er selv en av de.

Et lite sidespor i denne debatten: http://www.google.no/url?sa=t&source=web&cd=4&ved=0CCEQFjADahUKEwiNjaTNl_HHAhUIXiwKHXzvAOo&url=http%3A%2F%2Fforum.doktoronline.no%2Ftopic%2F302454-%25C3%25A5-vaske-seg-med-h%25C3%25A5nda-der-bak%2F&usg=AFQjCNHCkQNYggaGlKLCL8zMgOcCAjIGPA

Gjest Blomsterert
Skrevet

Men du sa jo for et par innlegg siden at du gjør NOE av det jeg nevnte..

Jeg vet allerede at det er mange som prøver å unngå det jeg nevnte, jeg er selv en av de.

Et lite sidespor i denne debatten: http://www.google.no/url?sa=t&source=web&cd=4&ved=0CCEQFjADahUKEwiNjaTNl_HHAhUIXiwKHXzvAOo&url=http%3A%2F%2Fforum.doktoronline.no%2Ftopic%2F302454-%25C3%25A5-vaske-seg-med-h%25C3%25A5nda-der-bak%2F&usg=AFQjCNHCkQNYggaGlKLCL8zMgOcCAjIGPA

Hva gjør jeg?:-)

Skrevet

ja, hadde ikke falt meg inn å ikke gjøre det. 

Vasker hendene når jeg kommer hjem også, før jeg spiser, etter jeg har laget mat, etter jeg har vasket og ryddet, og så klart, etter dobesøk. 

For meg er det en så "innøvd" vane at jeg klarer ikke å ikke vaske hendene etter do besøk. 

Var på camping en gang, og da måtte vi tisse i skogen, måtte dra hjem etter første døgnet, for jeg følte meg så skitten. Mamma kom å hentet meg slik at jeg fikk dra hjem og ta meg en dusj og vaske meg før hun kjørte meg tilbake. Det var så kvalmende å gå på do og ikke få vasket hendene. Dette var klassetur som skulle vare i to netter. Jeg er ikke fisefin eller noe, men det å ikke få vasket hendene er ekkelt. Det at vi måtte være i skogen og ta på alt mulig rart, lage mat, spise også gå på do uten å få vasket hendene var for mye for meg. 

Servietter og antibac er ikke nok for meg, jeg må vaske hendene med vann og såpe. 

Skrevet

Hva gjør jeg?:-)

Deler mat og spiser ute..

Skrevet

Jeg burde vel strengt tatt vaske hendene før jeg går på do. Hvem vet alt de har vært borti, mens utstyret i buksa vet jeg jo akkurat hvor har vært.

Jeg vasker dem alltid etter nummer to. Etter nummer én skjer det slettes ikke alltid.

Skrevet

Mannfolk bør ihvertfall vaske hender etter tissing,for de tar jo faktisk i greiene.

Anonymous poster hash: 6618d...cac
  • Liker 1
Skrevet

Når jeg våkner av at jeg må på do om natten så vasker jeg aldri hendene, ellers enn det er det en selfølge

Skrevet

Stort sett. Men jeg går så mye på do at noen ganger gidder jeg ikke. Er jeg på jobb/ besøk så vasker jeg meg alltid da.

Anonymous poster hash: 240f3...2c2

Skrevet

Etter at jeg har tisset,så skylder jeg noen ganger bare med vann. Ikke alltid jeg gidder rett og slett.

Vasker meg ikke sånn overdrevet ellers heller,men har normal hygiene. Får eksem av mye vasking. Jeg blir sjeldent syk.

Anonymous poster hash: cf3da...c9b

Skrevet

Etter at jeg har tisset,så skylder jeg noen ganger bare med vann. Ikke alltid jeg gidder rett og slett.

Vasker meg ikke sånn overdrevet ellers heller,men har normal hygiene. Får eksem av mye vasking. Jeg blir sjeldent syk.

Ikke alltid jeg gidder å vaske med såpe mente jeg.

Skrevet

Ja. 

Dette burde være en selvfølge, men for mange er det, tragisk og ekkelt nok, ikke det. 

Det er gjort så mange undersøkelser som viser at sykefravær går ned når håndhygiene går opp at det burde vært straffbart å ikke vaske lankene. Ikke bare får man fjernet bakterier fra selve dobesøket, men regelmessig håndvask gjennom dagen er med på å hindre å spre forkjølelsesbaselusker og annen styggedom. 

Anonymous poster hash: 8e89d...614

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...