Gjest Maikana Skrevet 19. september 2004 #1 Skrevet 19. september 2004 Er det noen smo er kjent med avstander i London som kan hjelpe? Jeg skal ut å reise i november, og kommer til å ankomme Heathrow kl 06.40 om morgenen, og dersom jeg skal fly Ryan Air blir det fra Stanstead kl 11.40. Klarer jeg å komme meg til Stanstead i tide tror dere? :-)
Gjest Dalwhinnie Skrevet 19. september 2004 #2 Skrevet 19. september 2004 Det bør gå helt greit. Fra Heathrow tar du Piccadilly line inn f.eks Holborn hvor du skifter til en av tre mulige linjer til Liverpool street. Både Circle, Hammersmith & City og Metropolitan line går dit. Dette tar fra en til halvannen time. Fra Liverpool street tar du Stansted Express til Stansted. Dette toget går hvert kvarter midt på dagen og tar ca 45 minutter. Med andre ord vil det ta deg ca to og en halv time å komme deg fra Heatrow til Stansted via undergrunnnen og tog. Vet at det går en buss direkte fra Heatrow til Gatwick, men tror ikke det finnes et slikt tilbud til Stansted. Og husk at Ryanair er veldig strenge på innsjekkingstidene på Stansted. Kommer du etter det som står på billetten (vanligvis en time før), så lar de deg sannsynligvis ikke sjekke inn.
Veronal Skrevet 19. september 2004 #3 Skrevet 19. september 2004 Her kan du planlegge reisen din: http://journeyplanner.tfl.gov.uk I følge denne bruker du 2,5 timer fra Heathrow til Stansted. Du ankommer 0640. Du bør regne med at det tar litt tid å komme fra flyet gjennom bagasje, pass og toll - kanskje inntil 1 time? Da er klokken 0740. Turen tar 2,5 timer. Da er klokken 1010. Da er det 1,5 timer til Ryan air-flyet går. De anbefaler at man ankommer 2 timer før flyet går, men det går kanskje akkurat? (Det er rimelig lange innsjekkingskøer på Stansted også.)
Gjest Dalwhinnie Skrevet 19. september 2004 #4 Skrevet 19. september 2004 Hvis det kniper på tida, går det også an å ta Paddington Express til Paddington station. Denne er mye kjappere enn undergrunnen, men også mye dyrere. Fra Paddington går du da til Edgeware road (et par minutter å gå, er skiltet) og tar Circle line til Liverpool street. Og ang hvor mye tid du trenger på Stansted, så sjekk hva som er fristen for siste innsjekk på billetten, og legg til ca 40 minutter for evt kø.
Arkana Skrevet 19. september 2004 #5 Skrevet 19. september 2004 Glem alt som står over her. Den enkleste måten å komme seg fra Heathrow til Stansted er en ekspressbuss: National Express nummer 707, 717, 727 eller 797. Den går fra alle terminalene (du ser skilt merket buss) på Heathrow til terminalen på Stansted. Koster £18 og tar 90 minutter. Og best av alt, ingen bytting. Alt dette står på Heathrow's hjemmesider (klikk på Getting here til høyre, og så Travelling between airports). http://www.baa.co.uk/main/airports/heathrow/
Gjest Dalwhinnie Skrevet 19. september 2004 #6 Skrevet 19. september 2004 Supert! Jeg lette bare på Stansted sine hjemmesider og kunne ikke finne noe der, men tenkte at i så fall var det på tide noen begynte med en direkterute her.
diddi Skrevet 20. september 2004 #7 Skrevet 20. september 2004 Jeg har tatt ekspressbuss motsatt vei ihvertfall.
Gjest Maikana Skrevet 20. september 2004 #8 Skrevet 20. september 2004 Hei igjen! Har kommet fram til at jeg dropper Ryan Air, for hvis jeg IKKE skulle rekke det, f.eks pga at de andre flyene mine er forsinket, så går det ikke fly før dagene etter, og da blir det straks litt mer styr. Jeg flyr fremdeles fra Stanstead, men tar heller et mye senere - og bittelitt dyrere - fly med Norwegian. Så slipper jeg å stresse så veldig. Tusen takk for svar alle sammen! :-)
Gjest Cerise Skrevet 8. mars 2005 #9 Skrevet 8. mars 2005 Glem alt som står over her. Den enkleste måten å komme seg fra Heathrow til Stansted er en ekspressbuss: National Express nummer 707, 717, 727 eller 797. Den går fra alle terminalene (du ser skilt merket buss) på Heathrow til terminalen på Stansted. Koster £18 og tar 90 minutter. Og best av alt, ingen bytting. Alt dette står på Heathrow's hjemmesider (klikk på Getting here til høyre, og så Travelling between airports). http://www.baa.co.uk/main/airports/heathrow/ Arkana, tusen takk for dette tipset Har akkurat lagt inn et innlegg om dette, så kom jeg på at å lete litt i tidligere innlegg er en lur ide.. Denne går også fra Stansted til Heatrow, ikke sant?
Gjest Litjmæ Skrevet 8. mars 2005 #10 Skrevet 8. mars 2005 Du har jo veldig god tid da! Fem timer! Det tar som Arkana sier 90 minutter med bussen og Ryan Air stenger check-in 40 minutter før avgang. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg selv om det eventuelt skulle bli litt forsinkelser. De tidlige flyene er jo som regel ikke særlig forsinket heller.
Gjest Cerise Skrevet 8. mars 2005 #11 Skrevet 8. mars 2005 Har visst et spørsmål til her jeg da... Prøver å finne ut om det er studentpris her? Eventuelt hva godtas som studentbevis?
Arkana Skrevet 8. mars 2005 #12 Skrevet 8. mars 2005 Ja, den går begge veier. Har svart deg på den andre tråden tror jeg.
Arkana Skrevet 8. mars 2005 #13 Skrevet 8. mars 2005 De har studentrabatt, du sparer vel en 50-lapp eller så. Jeg tror nok du må ha et internasjonalt studentkort, men jeg er ikke sikker. Jeg reiste med engelsk studentkort siden jeg studerte der.
Gjest jepp Skrevet 9. mars 2005 #14 Skrevet 9. mars 2005 med national express må man kjøpe ett eget student/ungdomskort (nx2 heter det) som koster £10 for 1 år...så om du bare skal reise en gang lønner det seg ikke. for mer info: http://www.nationalexpress.com/
Arkana Skrevet 9. mars 2005 #15 Skrevet 9. mars 2005 med national express må man kjøpe ett eget student/ungdomskort (nx2 heter det) som koster £10 for 1 år...så om du bare skal reise en gang lønner det seg ikke. for mer info:http://www.nationalexpress.com/ Nei, det må man ikke. Vanlig gyldig studentbevis holder.
Gjest jepp Skrevet 10. mars 2005 #16 Skrevet 10. mars 2005 ops, da har vi misforstått. funker studentbevis på samme måte som coachcard? om en bestiller over internett på nationalexpress sine sider må en jo fylle inn coachcard number...kjæresten min er student, og han kjøpte også også nx2 kort. kanskje £10 bortkastet det... :o velvel...sorry for feil informasjon.
Arkana Skrevet 10. mars 2005 #17 Skrevet 10. mars 2005 Jeg har ikke tatt særlig buss i England, så det med coachcard vet jeg ikke. Jeg tok mye tog derimot, og der må man ha et eget student railcard. Så det er tydeligvis forskjellig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå