Gå til innhold

Nysgjerrige naboer på visning?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal man tillate nysgjerrige naboer på visning? De dette er snakk om har gjort dette før og vi skal nå selge og jeg ønsker de ikke her. Har lyst til å snakke med megleren, men hvis de uansett ikke kan stoppe dem så er det kanskje ikke vits? De er type naboer som står bak gardinene og følger med hvert steg man tar utenfor leiligheten. Det har blitt solgt to leiligheter her det siste halve året og de var der på begge. 

Anonymous poster hash: b68bb...6d1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at de kommer/går på visninger av nyskjerrighet og ikke av annen interesse? Boligene ligger jo ute på finn med alt av bilder. Hva er forskjellen?

Du kan enten ha en åpen visning for folk flest, eller bare private visninger for spesielt interesserte. Hva tror du vil føre til salg? Og hvor mye penger har du til private visninger?

Spør du meg, vil jeg påstå at du er noe tullete i din instilling i forhold til naboene.

Anonymous poster hash: 47cb5...4f0

• Liker 9
Skrevet

Det er vel sånn mange naboer gjør. Kanskje ikke står bak gardina osv men å nekte noen på visning høres sært ut for meg.

Anonymous poster hash: e8c65...a9d
Skrevet

Hva har det å si? Dere skal jo tydligvis flytte.. Er jo en rar ting å gjøre, men hadde ikke gidda å nekte dem adgang.

Anonymous poster hash: e07f7...33d

• Liker 2
Skrevet

Sånn jeg har skjønt det er det ganske vanlig. Har hørt om flere slike hendelser og jeg har hatt naboer på visninger i alle leilighetene til salgs her jeg bor og. Betyr ikke så mye. La de få se

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så farlig? Dere skal jo flytte, så det spiller jo liten rolle for deres del? Selv følger jeg alltid med på leilighetene som blir solgt i borettslaget og følger også med på f.eks solgtpris. 

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3
Skrevet

Eieren bestemmer hvem som får komme inn. Dersom naboene spør så kan du be dem ta kontakt med nye eiere (når den blir solgt).

Skrevet

Skal man tillate nysgjerrige naboer på visning? De dette er snakk om har gjort dette før og vi skal nå selge og jeg ønsker de ikke her. Har lyst til å snakke med megleren, men hvis de uansett ikke kan stoppe dem så er det kanskje ikke vits? De er type naboer som står bak gardinene og følger med hvert steg man tar utenfor leiligheten. Det har blitt solgt to leiligheter her det siste halve året og de var der på begge. 

Jeg går av og til på visning i nabolaget. Det er for å se hvordan andre har løst romfordeling/ innredning med tanke på at alle leilighetene er like her. Vil også tro at dess flere det er på visning dess bedre? Det viser jo at folk er interessert. 

Anonymous poster hash: eb25b...cda

• Liker 6
Skrevet

Kanskje de ser etter en annen leilighet i samme bygg, og derfor går på visning?

Skrevet (endret)

So?Dere skal jo flytte uansett.Vær heller glad for at dere har interessenter. Flere folk på visning gir jo inntrykk om det og. Vil dere ikke ha folk snokende så rydd vekk. Folk vil jo gå å snuse hvis de er interessert i å kjøpe også.

Endret av Cordelia
  • Liker 2
Skrevet

Det har jeg alltid hatt lyst til å gjøre, men har selvsagt ikke gjort det :P Sniker på salgsannonsen i stedet. Vi bodde i rekkehus, så da hadde alle like hus. Og det var veldig interessant å se hvor forskjellig folk hadde fått samme huset. Noen var vi jo på besøk hos utenom. Men de andre som vi ikke kjente så godt var kjekt å se i annonsen :)

Anonymous poster hash: d0b4c...951
Skrevet

Du kan selvsagt ikke nekte dem :) Bare tenke ditt.

Anonymous poster hash: d0b4c...951
Skrevet

Og poenget med å nekte dem er..? :klo:

Du har lagt ut huset til salgs. Før du tok bilder til å legge ut (helt offentlig!) på nett og i brosjyre så fjernet du alt som var privat. Alle bilder og tegninger og alt som gjorde huset til "ditt". Før visning så lemper du ut alt "hemmelig" av skap. Kort sagt: leiligheten din er i 1 time

Slutt å tenke på huset som ditt. Det er nå på vei til neste eiger. Hva kan egentlig naboen se som er hemmelig? Hvilken skuffeseksjon du har? Hvor du har plassert sofaen? Merket på kaffitrakteren din eller fargen på håndklærne på badet? :vetikke:

Jeg har selv hatt visning i blokk. Flere av dem som kom innom var naboer (og enda flere naboer åpnet prospektet). Flere av desse har i ettertid solgt med leiligheter som inneholder løsninger inspirert av mine. Og vet du hva? Det synes jeg er helt fenomenalt. :laugh: Velkommen på visning, naboer! :blomst:

Anonymous poster hash: 46d2e...990

• Liker 5
Skrevet

Jeg er dessverre bortreist når mine naboer skal ha visning. Får jo ikke skremt bort de jeg ikke vil ha som fremtidige naboer da. :(

Anonymous poster hash: 0d606...a70

• Liker 1
Skrevet

Venninne mi kjøpte leiligheten på andre siden av ganger av der hun bodde. Folk kan ha interesse selv om de er naboer. 

Anonymous poster hash: 069e1...1af
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er dessverre bortreist når mine naboer skal ha visning. Får jo ikke skremt bort de jeg ikke vil ha som fremtidige naboer da. :(

Anonymous poster hash: 0d606...a70

Derfor jeg kjøpte den leiligheten jeg har nå, fordi der var nabo på visning, som prøvde å skremme meg vekk :fnise:  :fnise:

Skrevet

Hadde jeg kommet på visning og sett megleren nekte naboene å komme inn, hadde jeg blitt skeptisk til hva slags naboer det var, og dermed til leiligheten.

Anonymous poster hash: a9384...e22

• Liker 7
Skrevet

Hadde jeg kommet på visning og sett megleren nekte naboene å komme inn, hadde jeg blitt skeptisk til hva slags naboer det var, og dermed til leiligheten.

Anonymous poster hash: a9384...e22

Dette! Det hadde jo ikke vært noe trekkplaster om megleren og selgerne stod og kranglet med naboene på visning... Da blir man litt skeptisk...

• Liker 1
Skrevet

Rart at noen bryr seg om hva naboene mener om eieren som skal selge. Evt. konflikter følger nesten alltid personer, ikke selve eiendommen.

Skrevet

Skjønner godt at dere ikke vil ha dem der! Men har man åpen visning, så har man åpen visning...

Jeg fikk flere venninner er samboerens eks på døra da vil skulle selge. Ikke stas, men sånn er det.

Anonymous poster hash: eb749...e97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...