AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #1 Skrevet 11. september 2015 Jeg har nettopp startet opp på Ritalin for ADHD, og i forbindelse med dette har jeg noen spørsmål til dere som bruker eller har brukt det! 1. Hvis dere har prøvd både kapsler og tabletter, hva fungerte best for dere? Eventuelt hvorfor? 2. Hvor lang tid tok det før det ga god effekt på dere/evt om det ga god effekt i det hele tatt? Med en gang, eller tok det litt tid? Fikk dere bedre konsentrasjon/fokuseringsevne? 3. Hvilke bivirkninger fikk dere? Selv merker jeg mer tørrhet i munnen, klamme hender og ikke minst økt puls. 4. Virker det vanedannende på dere? Slik jeg har skjønt det, skal det ikke være en avhengighetsskapende medisin, men man leser jo også om folk som ruser seg på det(selv om jeg ikke helt skjønner det... Er ikke akkurat sånn at du får noen rus på det.). 5. Når tar dere som regel siste dose? Vet at man kan få søvnvansker dersom man tar det for sent. På forhånd takk:) Anonymous poster hash: c7a5f...c11
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #2 Skrevet 11. september 2015 Hei er noen år siden jeg gikk på Ritalin nå men husker den perioden godt Jeg gikk på tabletter, trur det tok noen dager før jeg fikk effekt av den, tror det skal ta noen dager siden kroppen skal bli vant med medisinen og sånt men jeg måtte bytte til concerta pga bivirkninger, var trøtt hele tiden og spiste nesten ingenting, var ikke sulten, gikk på skolen og mer eller mindre gikk hjem å la meg etterpå. Det er rusmiddel i Ritalin, så du kan bli avhengig av det, hvis du tar for mangen tabletter/kapsler så kan du bli avhengig, så viktig å passe på at du tar den dosen du skal ta og ikke tar for mye Håper dette gir deg litt svar Anonymous poster hash: da85d...bfc
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #3 Skrevet 12. september 2015 Hei er noen år siden jeg gikk på Ritalin nå men husker den perioden godt Jeg gikk på tabletter, trur det tok noen dager før jeg fikk effekt av den, tror det skal ta noen dager siden kroppen skal bli vant med medisinen og sånt men jeg måtte bytte til concerta pga bivirkninger, var trøtt hele tiden og spiste nesten ingenting, var ikke sulten, gikk på skolen og mer eller mindre gikk hjem å la meg etterpå. Det er rusmiddel i Ritalin, så du kan bli avhengig av det, hvis du tar for mangen tabletter/kapsler så kan du bli avhengig, så viktig å passe på at du tar den dosen du skal ta og ikke tar for mye Håper dette gir deg litt svar Anonymous poster hash: da85d...bfc Tusen takk for svar!! Interessant å høre andres erfaringer. -TS Anonymous poster hash: c7a5f...c11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå