Gå til innhold

Bind eller tampong?

monkeyfairy

Bind eller tampong?  

1 stemme

1. 1. Bind eller tampong?

• Begge deler
      16
    • Bind
      10
    • Tampong
      21

Anbefalte innlegg

Se f.eks. her:

http://www.keeper.com

Anbefales.

Vet ikke helt hvorfor, men fikk en litt ekkel følelse av å ha en sånn greie som skal tømmes. Men det høres jo praktisk ut. Sparer jo penger og alt. Holder meg alikevel til tampongen så lenge. Kanksje jeg skaffer meg en "begerdings" i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke kniven på strupen engang hadde fått meg til å bruke sånn ladybeger....... :kvalm: *spy*

Jeg bruker helst bind, for jeg sliter litt med å få på plass tampongene... de er så tørre og ekle liksom.... Så jeg bruker tampong bare når klærne jeg skal ha på meg tilsier at det er lurt :wink:

Men jeg blør av en eller annen grunn bare mindre og mindre, før var jeg storbløder men nå er det ikke så mye igjen.... overgangsalderen, tro...? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvorfor' date=' men fikk en litt ekkel følelse av å ha en sånn greie som skal tømmes. [/quote']

Hehe, før ville jeg kanskje rynket litt på nesen av det jeg også, men nå har jeg sett så mye blod og gørr at litt mensblod i en kopp nesten bare er søtt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Sånn innføringshylse, hvordan fungerer den da? Hva er forskjellen? Har aldri helt skjønt det der med tamponger, får det liksom ikke til jeg heller..... :oops:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn innføringshylse' date=' hvordan fungerer den da? Hva er forskjellen? Har aldri helt skjønt det der med tamponger, får det liksom ikke til jeg heller..... :oops:[/quote']

Innføringshylsen fungerer på den måten at du ikke selv trenger å stikke fingrene inn og vite hvor tampongen skal. Når du trykker innføringshylsen inn blir tampongen satt der den skal, uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler!

bruker bind (både vanlig og string) om natta (har gått over til always - så mykt i forhold til libress! silkefølelse, hehe :)) Ellers bruker jeg ob om dagen. hvis jeg går hjemme hele dagen i joggebuksa f.eks på en søndag, så bruker jeg gjerne bind enn tampong.. greit å bruke tampong når man er ute, i byen, på jobb osv. Personlig synes jeg det er mer behagelig å bruke tampong - men det er ikke så lurt å sove med tampong om natta pga "tampong-syken"...Meen har brukt tampong to-tre ganger om natta, men det er leeenge siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tampong om dagen, jaja går vell lettere å føde da etter som man blir så vid av det. :tunge1:

bind om natten

:P Jeg som har brukt så mye tamponger burde jo hatt DE lette fødslene, men NEIDA!! :-?

Bruker bare tampong, sender varme tanker til oppfinneren hver menstruasjon!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker string truseinnlegg da jeg blør lite.

Bruker ob. på jobb og ellers hvis jeg skal noe der toalettbesøkene ikke kan vere ofte.

Etter jeg forhåpentligvis har fått 2 barn til, skal jeg ha hormonspiralen igjenn, for da mister jeg sikkert mensen som sist. Jeg hater mensen og vil ikke ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det vanlig å miste mensen ved hormonspiral?

Dette er jo helt på siden, men jeg ble så ivrig nå.

Hilsen Klips (kun tampax)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Hormonspiral kan faktisk tilrådes til jenter som blør så mye at det er en belastning, fordi blødningene blir mye mindre. Resultatet er derfor ofte at jenter som i utgangspunktet ikke blør så mye, faktisk kan minste blødningene helt!

Jeg er en av dem :) Og det er utrolig deilig! Men man får PMS allikevel. Men å slippe å blø.. Wehey!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er betryggende å få mensen hver mnd. Jeg går på p-piller men ville likevel blitt fra meg om den hoppet over en gang, det finnes mange som blir gravide selv med prevensjonsmidler. Jeg skulle hatt virkelig store mensplager for å ønske å bruke noe som fjernet mensen helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ninakanin

Ja når jeg gikk på p-piller synes jeg også at det var trygt å få mensen. Tenk om jeg hadde glemt en, tenk om jeg hadde tullet med dagene, tenk om tenk om. Hver mens var en liten seier i seg selv. Men nå tenker jeg ikke på det lengre. Jeg er liksom.. fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er betryggende å få mensen hver mnd. Jeg går på p-piller men ville likevel blitt fra meg om den hoppet over en gang' date= det finnes mange som blir gravide selv med prevensjonsmidler. Jeg skulle hatt virkelig store mensplager for å ønske å bruke noe som fjernet mensen helt.

Samme her, fordi jeg har hormonproblemer. jeg blir bekymret hvis den ikke kommer, fordi jeg bruker p-piller for å få mensen.. altså kroppen min fungerer ikke som den skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Bruker tampong. På slutten av mensen,når jeg blør mindre hender det at jeg bruker bind på natten(men synes det er klamt og ekkelt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...