Gå til innhold

Bind eller tampong?

monkeyfairy

Bind eller tampong?  

1 stemme

1. 1. Bind eller tampong?

• Begge deler
      16
    • Bind
      10
    • Tampong
      21

Anbefalte innlegg

Foretrekker du bind eller tampong?

Selv bruker jeg tampong hele døgnet ved menstrasjon (bytter rett før jeg skal legge meg, og når jeg våkner igjen).

Er sikkert veldig stor nedentil da, ifølge MissM/ Man blir vid av tampong. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ninakanin

Jeg blør ikke lengre, så jeg bruker ingen av delene! Men før jeg begynte med spiral og mensen forsvant, så skiftet jeg tampongene veldig ofte, men brukte aldri bind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Jeg haaaaaaaater bind - den ekle følelsen av at ting kommer ut *grøss* , klamt og grusomt, stinker selv om man bytter en gang i timen, søl og klin, fysj! Masse blod på papiret når man er på do og... fyttepy.

Bytter tampong ofte og sover uten etter to-tre dager. Og ja, vi er sikkert skikkelig sidmusa! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Hørte en som sa til kjerringa si en gang at hun var så sidmusa at hun lagde musespor i snøen... så sidmusa betyr vel ikke akkurat vid, men lang... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin

Blod er ekkelt. Iallefall mensen-blod. Takk gud for tamponger. Skikkelig luring den som fant opp dem.. Lurer på hvordan det begynnte? Noen som bare dytta bindet litt godt oppi **** ? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Tror det var en kirurg som fant ut at sånne som vi bruker til å suge opp blod med når vi opererer, de funker sikkert også til å suge opp blod med på andre trange steder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tampong om dagen. enten bind eller truseinnlegg om natta, alt etter kvor langt jeg er komt. Tampong er bare en super-duper oppfinnelse!!! gla jeg ikke levde i "gamle dager" med tykke saba-bind!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gla jeg ikke levde i "gamle dager" med tykke saba-bind!! :ler:

...Eller enda gamlere dager da de brukte tøybind... æsj.

Tampong her og, føler meg ekkel med bind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg er visst foreløbig alene om å foretrekke bind..

Aldri klart å få plass til en tampong jeg, selv om jeg kjøper de aller minste de har og lirker aldri så mye. Ville vel gått med glidemiddel, men innbiller meg at det ødelegger effekten litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre gangen jeg hadde mensen sendte mamma meg på do med tamponger og en vaselinboks, forklarte hvordan jeg skulle gjøre det, og sa jeg skulle ta meg god tid, for dette skulle jeg få til. :ler2: Jeg har altså aldri brukt noe annet enn tamponger - bortsett fra om natten, da er jeg flink og bruker bind.

Nå vurderer jeg forresten veldig sterkt å gå til anskaffelse av en sånn begerdings.

Og ja, jeg har også hørt at de første som brukte "tamponger" var kvinner i oldtidens Egypt. De fant på mye lurt, de folkene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...