AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #1 Skrevet 11. september 2015 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kommunevalget-2015/krf-og-venstre-forlanger-asyl-svar-fra-erna-foer-valgdagen/a/23522786/ Krf og Venstre (trolig SV og AP også) vil presse regjeringen til å ta i mot flere, har de ikke sett den enorme folkevandringen inn i Europa, inkl Norge? Anonymous poster hash: b1e93...bbe 7
kat-e Skrevet 11. september 2015 #2 Skrevet 11. september 2015 Jeg begriper ikke hvorfor vi i det hele tatt skal være med på dette, det er Tyskland som har invitert dem. 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #3 Skrevet 11. september 2015 Jeg begriper ikke hvorfor vi i det hele tatt skal være med på dette, det er Tyskland som har invitert dem. Men KrF og Venstre representerer jo bare velgerne sine? Anonymous poster hash: 71f16...8a2
kat-e Skrevet 11. september 2015 #4 Skrevet 11. september 2015 Jo, men Tyskland har lenge kommet med signaler på at Schengen ikke er så viktig, vi kan ta i mot en halv million og så kommer det mange, nå har de fått kalde føtter og vil tvinge resten av Europa til å være med på "dugnaden". 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #5 Skrevet 11. september 2015 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kommunevalget-2015/krf-og-venstre-forlanger-asyl-svar-fra-erna-foer-valgdagen/a/23522786/ Krf og Venstre (trolig SV og AP også) vil presse regjeringen til å ta i mot flere, har de ikke sett den enorme folkevandringen inn i Europa, inkl Norge? Anonymous poster hash: b1e93...bbe Australia har stengt sine grenser-de slipper ingen innvandrere inn i landet. Hvorfor kan Australia vise en slik total avvisning? Og ikke Europa? Anonymous poster hash: b0728...a11 2
debattanten Skrevet 11. september 2015 #6 Skrevet 11. september 2015 Australia har stengt sine grenser-de slipper ingen innvandrere inn i landet. Hvorfor kan Australia vise en slik total avvisning? Og ikke Europa? Anonymous poster hash: b0728...a11 Australske politikere har hatt en større tilnærming mot det å drite i hva som er PK å sette sitt eget land først. De sender jagerfly til å senke narkotikasmuglere sine båter osv. Ganske tøft egentlig. 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #7 Skrevet 11. september 2015 Det er millioner, MILLIONER av mennesker på flukt. Norge er et bitte lite land. Vi kan ikke ta inn alle disse. Vi klarer jo ikke å integrere de som allerede sitter på mottak. Anonymous poster hash: 4e564...376 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #8 Skrevet 11. september 2015 Det er millioner, MILLIONER av mennesker på flukt. Norge er et bitte lite land. Vi kan ikke ta inn alle disse. Vi klarer jo ikke å integrere de som allerede sitter på mottak. Anonymous poster hash: 4e564...376 Trist at det Norske folk allerede har glemt de 5000 som sitter å venter i mottak. Nå er det bare Syria som gjelder. Jeg lurer på hvor alle skal bo og jobbe? Anonymous poster hash: 097be...2f8 3
Gjest Captain Hook Skrevet 11. september 2015 #9 Skrevet 11. september 2015 De tenker ikke. Før noe skjer.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #10 Skrevet 11. september 2015 Uansett så skal dere vite at om noen år så er det den sittende regjeringen som får skylden for alt negativt som har kommet som følge av den innvandringsbølgen vi nå får se. Merk mine ord: Alt som skjer i fremtiden og som kan knyttes til denne innvandingen vi har nå (fri innreise, ingen identifisering osv), alt kommer til å bli brukt mot borgerlige regjeringer av alle andre partier. Selv Støre står sannsynligvis i valgkampen om et par regjeringsperioder og kritiserer borgerlige partier fordi de tok inn så mange innvandrere under Syria-krisen. Anonymous poster hash: 73ff7...814 2
Gjest Trollkarlen Skrevet 11. september 2015 #11 Skrevet 11. september 2015 (endret) Trist at det Norske folk allerede har glemt de 5000 som sitter å venter i mottak. Nå er det bare Syria som gjelder. Jeg lurer på hvor alle skal bo og jobbe? Anonymous poster hash: 097be...2f8 Hvor folk skal bo eller jobbe er ikke viktig. Det er heller ikke viktig om disse blir integrert inn i norske holdninger og norsk kultur. Det eneste som er viktig er at nattesøvnen ikke blir forstyrret av dårlig samvittighet. En veldig kresen samvittighet som bare reagerer på hva som er dagsorden i media. De 5000 som sitter på asylmottak? De driter vi på, de forstyrrer ikke vår nattesøvn. Skal en utrolig selektiv samvittighet styre vår innvandringspolitikk?! Det er jo faktisk moralsk forkastelig. Jeg stemmer for alle eller ingen. Og når jeg sier alle, så mener jeg alle. Det er snakk om milliarder av mennesker som drømmer om å bli "lottovinnere" i Norge på statens regning. Hent hele gjengen! Det er masse boliger, jobb og alt her i verdens rikeste land. Endret 11. september 2015 av Trollkarlen
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #12 Skrevet 11. september 2015 Synes dette er veldig vanskelig. Jeg ønsker å vise solidaritet og får vondt langt inn i hjerterota av å se hvordan flyknkingene har det, men synes faktisk det bare er Siv Jensen er den eneste som tør å si ifra at vi må tenke litt lenger, mer langsiktig, enn å bare være med på en "bølge" som andre mener at "vi burde". Problemet er at jeg ikke støtter det partiet, i andre saker, mer oljeutvinning osv. Så hva jeg skal stemme, blir veldig vanskelig. Anonymous poster hash: 0f94a...683 1
maskineple Skrevet 11. september 2015 #13 Skrevet 11. september 2015 Synes dette er veldig vanskelig. Jeg ønsker å vise solidaritet og får vondt langt inn i hjerterota av å se hvordan flyknkingene har det, men synes faktisk det bare er Siv Jensen er den eneste som tør å si ifra at vi må tenke litt lenger, mer langsiktig, enn å bare være med på en "bølge" som andre mener at "vi burde". Problemet er at jeg ikke støtter det partiet, i andre saker, mer oljeutvinning osv. Så hva jeg skal stemme, blir veldig vanskelig. Anonymous poster hash: 0f94a...683 Olja er allerede tapt uansett hvem som styrer, bare stem FrP du på mandag. 2
Lutetium 71 Skrevet 11. september 2015 #14 Skrevet 11. september 2015 Australia har stengt sine grenser-de slipper ingen innvandrere inn i landet. Hvorfor kan Australia vise en slik total avvisning? Og ikke Europa? Anonymous poster hash: b0728...a11 Fordi Australia, i likhet med USA, har en helhetlig innvandringspolitikk. EU er en haug med staur som ikke klarer å bli enige om noenting. Denne usikkerheten gjør at mange lykkejegere tar sjansen på å reise nå, før EU innser alvoret og tar til vett (eller oppløses). Jeg håper mest på det siste. 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #15 Skrevet 11. september 2015 Fordi Australia, i likhet med USA, har en helhetlig innvandringspolitikk. EU er en haug med staur som ikke klarer å bli enige om noenting. Denne usikkerheten gjør at mange lykkejegere tar sjansen på å reise nå, før EU innser alvoret og tar til vett (eller oppløses). Jeg håper mest på det siste. Oppløsning av EU kan man bare glemme. Det skjer aldri. Regner med at EU får felles innvandringspolitikk og at Norge henger seg på og at man deretter ruster opp grensene med mur og overvåking. Anonymous poster hash: 3004c...038
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå