Gå til innhold

Barnehage - gråter aldri

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en datter som går nå i barnehage. Hun begynte da hun var 11 mnd.

Når vi leverte henne så gråt hun ikke - hun er så tillitsfull til voksne.

Hun trives veldig godt i barnehage. Når alle unger gråt så gråt hun ikke.

Hun er utrolig blid jente - smiler og ler masse. Veldig god jente.

Når jeg kommer til henne - virker hun veldig glad - av og til virker hun forstyrret av andre ting som skjer og ser ikke på meg, vil bare leke mer...

Håper det ikke er noe farlig? At barn bør gråte for å savne foreldrene sine, eller synes der eat det er supert at barn er uredd?

Anonymous poster hash: ff4fe...e6d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farlig? Hva tenker du på da?

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg tenker på at barnet er "trygg på alle"..... At mamma og pappa er ikke viktig?

Noen sier at barnet bør gråte for at barnet viser at barnet savner mamma og pappa, det er vel kanskje bare tull ?

Skrevet

Nei, jeg tenker på at barnet er "trygg på alle"..... At mamma og pappa er ikke viktig?

Noen sier at barnet bør gråte for at barnet viser at barnet savner mamma og pappa, det er vel kanskje bare tull ?

Synes heller du skal fokusere på at barnet ditt er trygt barn, noe som du/dere har gjort henne til :) Jenta er trygg på at dere ikke forlater henne, og at dere kommer tilbake.

Anonymous poster hash: 09e43...ecd

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke et symptom på at noe er galt at barnet ikke gråter i en sånn situasjon.

Skrevet

Det er godt å høre.

Vi er alltid der for henne. Gir henne masse kjærlighet og trygghet. Jeg er alltid ved senga når hun våkner og når hun sover, siden hun våkner når jeg kler på meg og sånn da hun bodde med oss på soverommet (egen sprinkelseng) ja, hun føler seg nok veldig trygg.

Hun vil ha masse kos når vi kommer hjem - går til oss. Går alltid til meg når hun er usikker hos noen, så jeg tenker at hun føler bare seg veldig trygg :) Ja ,takk :D

Skrevet

Det er godt å høre.

Vi er alltid der for henne. Gir henne masse kjærlighet og trygghet. Jeg er alltid ved senga når hun våkner og når hun sover, siden hun våkner når jeg kler på meg og sånn da hun bodde med oss på soverommet (egen sprinkelseng) ja, hun føler seg nok veldig trygg.

Hun vil ha masse kos når vi kommer hjem - går til oss. Går alltid til meg når hun er usikker hos noen, så jeg tenker at hun føler bare seg veldig trygg :) Ja ,takk :D

Ingen grunn til bekymring. Er mer bekymringsverdig om barnet alltid gråter.

Hun føler seg trygg og har det nok helt supert i barnehagen :)

• Liker 1
Skrevet

Vær heller glad og lettet. Det er ganske fælt å gå fra barnehagen når det sister du hører er gråt og mammaaaaaa. Det sitter i magen min til langt utpå dagen.

Skrevet

Det er jo faktisk kommet fram at de som ikke som gråter og viser stress, ofte er dem som er mest stresset i en atskillelses situasjon..

Anonymous poster hash: 8c0fd...b25
  • Liker 3
Skrevet

Sønnen min er helt lik din datter TS.  Gråter aldri når jeg leverer, og blir ikke spesielt "glad" for å se meg når jeg henter.  Derimot skal han vise meg ting, ser på noe annet, peker og prater.  

Men føler meg ikke usikker pga det, han er en rolig og sindig kar av natur.  Og hjemme er han veldig glad i mamma'n sin, vil helst sitte på armen og leke med oss hele tiden.

Synes nesten det var litt trist i begynnelsen (jeg savner jo han som bare det når han er i barnehagen,) men nå er det godt at han tydelig viser at han trives i der.

Skrevet

Jeg bekymret meg for akkurat det samme som deg. Jeg var livredd for at tilknytningen mellom oss foreldre og barnet ikke var god nok, eller at hun holdt alle følelsene inne i seg, og ble ekstra stresset av det.

Nå kom reaksjonen en liten stund etter at hun begynte i barnehagen, når hun sannsynligvis forstod at dette var permanent og ting ikke var like spennende lenger. Jeg bekymret meg minst like mye da.

Har ingen gode råd, dessverre.

Anonymous poster hash: 24486...6a0
Skrevet

Det er jo faktisk kommet fram at de som ikke som gråter og viser stress, ofte er dem som er mest stresset i en atskillelses situasjon..

Har du en link? :)

• Liker 1
Skrevet

Vær heller glad og lettet. Det er ganske fælt å gå fra barnehagen når det sister du hører er gråt og mammaaaaaa. Det sitter i magen min til langt utpå dagen.

Ja, enig! :P

Så mange andre barn bare skrek og gråt ...Jeg gikk ut med skuldrene senket

Skrevet

Tja, det er vel ulike meninger om det. Jeg så på høyre marg - og kan gjenkjenne at barnet er trygg da hun vil krype tilbake til barnehage etc. Jeg føler hun viser ikke noe symptomer til stress. Men, vet ikke hva jeg tenker om det - alle barn er forskjellige.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje hun ikke griner, fordi hun er trygg på deg og barnehagen, og hun også er trygg på at du kommer tilbake. Kanskje det er tegn på at dere har gjort noe riktig :) Eneste jeg ville vært litt obs på er at hun ikke er for trygg på tilfeldige fremmende når hun blir litt større.

Jeg skjønner at du er bekymret for at hun "rangerer alle likt" både foreldre og barnehageansatte og andre, men hun er nok mest glad i dere, men at hun er så trygg på dere at hun også er trygg når hun er hos andre.

Anonymous poster hash: 88f01...4d3
  • Liker 1
Gjest solavskjerming
Skrevet

Dette stemmer ikke. Noen av barna som ikke gråter har det værre enn de som gråter, fordi det ikke fanges opp at de har det vanskelig å dermed ikke får trøst. Det betyr dermed ikke at alle barn som ikke gråter har det vanskelig.

Skrevet

Dette stemmer ikke. Noen av barna som ikke gråter har det værre enn de som gråter, fordi det ikke fanges opp at de har det vanskelig å dermed ikke får trøst. Det betyr dermed ikke at alle barn som ikke gråter har det vanskelig.

Akkurat dette her er viktig ☺

Har flere ganger hørt at h*n er så enkel å ha med å gjøre i bhg. Mens sannheten at barnet ikke blir sett ordentlig av de voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...