Gå til innhold

Norsk lærer til USA?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har veldig lyst til å bli barneskolelærer, men jeg kan ikke se for meg at det kommer til å være mulighet å bo i Norge så alt for mye lenger. Jeg har amerikansk statsborgerskap så planen er å flytte dit etter hvert når jeg føler for det.

Kan jeg ned norsk barneskolelærerutdanning flytte til USA og jobbe som barneskolelærer der? Regner med at jeg må ha noen form for kurs, men ellers burde det vel gå?

Anonymous poster hash: dec77...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det kan du ikke.

 

Dersom du har tenkt å bosette deg i USA, så anbefaler jeg å flytte dit allerede når du skal begynne på studiene, i stedet for å ta studier i Norge som vil være fullstendig ubrukelige når du flytter til USA.



Anonymous poster hash: e485e...7c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du ikke. Dersom du har tenkt å bosette deg i USA, så anbefaler jeg å flytte dit allerede når du skal begynne på studiene, i stedet for å ta studier i Norge som vil være fullstendig ubrukelige når du flytter til USA. Anonymous poster hash: e485e...7c7

Ok, kan du utdype? Hvorfor vil ikke studiet være gyldig i USA?

Skjønner jo at norsk delen ikke funker, men naturfag osv burde gå greiere, pluss pedagogikk?

Har ikke råd til å flytte til USA enda, kommer nok ikke til å flytte før om 5-10 år kanskje. Om vi ender opp med å flytte. Har store deler av familien min der :)

Anonymous poster hash: dec77...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...