AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Hei! Jeg er litt overlykkelig akkurat nå, for jeg har fått mensen. Var redd jeg var blitt gravid, siden jeg fikk p-pillene litt for seint og kondomen sprakk. Tok angrepille etterpå, og nå har jeg fått mensen igjen. Jeg holder ikke lenger på med denne gutten jeg trengte p-piller for. Har ganske regelmessig mens, varer i 6 dager. Men så har det seg sånn at jeg jo nå har p-piller liggende, og det å kunne ha full kontroll, har hørt en har kortere mens med p-piller osv, virker jo ganske greit. Er det verdt å stappe i seg hormoner for dette? Bør jeg uansett begynne og heller slutte på dem, så jeg vet om jeg burde fornye resepten hos legen etter 3 mnd? Og, når du starter på p-piller første dag i mens, merker du noe spesielt på den, at den blir kortere/lenger, blør mer/mindre? Skal på klassetur tirsdag-torsdag neste uke og har veldig lite lyst til å ha mensen akkurat da, men det går vel ikke an å styre seg bort fra det nå? Anonymous poster hash: 8dd3e...a15
Gjest Tamsi Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Ikke gå på p-piller om du bare holder på med noen. Det er ikke bra å begynne og slutte i ett sett. Du vil nok ikke merke noe første gangen, men du kan risikere å bli fryktelig hormonell, så i forhold til klasseturen kan være lurt å vente til senere om du tenker å begynne.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #3 Skrevet 11. september 2015 Ikke start og slutt på p-piller. Du øker risikoen for blodpropp dramatisk på denne måten. P-piller er en fin ting å bruke for å ha kontroll, og være litt sikrere mot uønsket graviditet, det er ikke farlig. Men det hjelper ikke å starte på p-piller nå og prøve å hoppe over bortfallsblødning allerede første gangen. Du bør gå på p-piller minst 6 mnd før du hopper over bortfallsblødningen. Nå du begynner første mensdag er du sikker fra dag 1, ellers når du begynner hvilken som helst annen dag i syklusen må du bruke kondom første 7 dagene. Snakk med legen din, så får du mer informasjon om de forskjellige merkene, og hvordan de brukes. Anonymous poster hash: 54d1b...b08
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå