Gjest agnethe Skrevet 18. september 2004 #1 Skrevet 18. september 2004 Hei, jeg skal til psykolog for første gang neste uke, og lurer på hva jeg kan vente meg. Er det slik som man ser på filmer, at alle spørsmaål blir besvart med nye spørsmål? Må man prate selv hele tiden? Jeg gruer meg litt nemlig.. Fint hvis noen kan hjelpe
Gjest Fighter Skrevet 18. september 2004 #2 Skrevet 18. september 2004 Den første timen er mest for at psykologen skal bli litt kjent med deg. H*n kommer selvfølgelig til å spørre om det du har kommet dit for, men også om familie, bakgrunn og llitt om deg generelt. Det blir en del spørsmål fra psykologen ellers er det du som skal stå for snakkingen.
Gjest Ninakanin Skrevet 18. september 2004 #3 Skrevet 18. september 2004 Man håper gjerne på å få alle svarene som kan få satt ting litt på plass i hodet, men psykologer tror jeg sjelden forteller noen hva problemet er. De er der mer for å spørre de rette spørsmålene, slik at man etter et visst antall timer hos psykologen (alt etter hvor langt nede man er eller hva problemet er) plutselig oppdager at man har fått ting på avstand, fått tenkt ferdig vonde tanker, og at man har en ny ro inni seg. At man ikke lenger ønsker å gå til psykologen, for man klarer seg selv likosm Men som det forrige innlegget sier, så vil nok den første timer være mer enn åpen dialog hvor du forteller om deg selv og familien og hva som er problemet Lykke til!
Gjest agnethe Skrevet 18. september 2004 #4 Skrevet 18. september 2004 Hei igjen, og tusen takk for svar! Ja, det er det jeg gleder meg til, å kunne si til meg sjøl at nå er jeg ferdig med dette.
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2004 #5 Skrevet 18. september 2004 ...jeg lurer på hvordan man kommer i kontakt med en psykolog? Hvordan går man frem, liksom? Jeg vet jo ikke hvem som er flinke, osv.... takker for svar på forhånd
Gjest Fighter Skrevet 18. september 2004 #6 Skrevet 18. september 2004 For å komme seg til psykolog må du først ha henvisning fra lege. H*n har kjennskap til hvilke psykologer som er der du bor. Hvem som er flinke eller ikke må du eventuelt høre med andre du kjenner om de har vært hos noen der du bor som har vært flinke. Men det finnes jo ikke fasitsvar på hvem som er flinke heller. Det er jo viktig at kjemien mellom deg og psykologen stemmer. At en person beskriver en psykolog som flink behøver ikke bety at du synes det. Hvis du kommer til en du ikke føler er bra og som du ikke føler du får god kontakt med kan du jo bytte så det er ikke noe krise. Stå på!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå