AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Jeg og barnefar har 2 barn sammen, de er 4 og 7 år. Vi gikk fra hverandre for 2 år siden, og det var jeg som gikk. Hadde et fint og ryddig brudd og har 50/50 for barna. Alt har fungert fint til nå. Men nå har han fått seg ny dame, noe som hadde vært grei, jeg har en ny mann i mitt liv også så handler ikke om sjalusi. Hun er 18 år. Han og jeg er 29. Det er en syk forskjell i mitt hode, men det er jo lovlig... Problemet er han vil nå involvere henne med barna, sånn at hun blir en slags stemor. Jeg vil ikke ha en så ung jente til å være "mor" for mine barn, hun er alt for ung og jeg tror ikke hun er i stand til å tre inn i rollen som ekstramor på denne måten. Jeg har prøvd å si det til han, men han vil ikke høre og mener at hun er myndig og at det ikke er min sak å blande meg i hans liv. Jeg føler derimot at det er barna mine det går utover, og jeg skjønner ikke hvordan er forhold med en 11 år yngre jente liksom er så seriøst at han ønsker å involvere henne med barna?! Hva tenker dere? Anonymous poster hash: fa1e7...76c 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Du må bare gi henne en sjanse før du dømmer henne. Ja hun er ung men hun er jo ikke en mamma, hun er kjeresten til pappan og om det fortsetter blir hun stemor.Anonymous poster hash: de3c1...cf5 37
Maleficenta Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Jeg og barnefar har 2 barn sammen, de er 4 og 7 år. Vi gikk fra hverandre for 2 år siden, og det var jeg som gikk. Hadde et fint og ryddig brudd og har 50/50 for barna. Alt har fungert fint til nå. Men nå har han fått seg ny dame, noe som hadde vært grei, jeg har en ny mann i mitt liv også så handler ikke om sjalusi. Hun er 18 år. Han og jeg er 29. Det er en syk forskjell i mitt hode, men det er jo lovlig... Problemet er han vil nå involvere henne med barna, sånn at hun blir en slags stemor. Jeg vil ikke ha en så ung jente til å være "mor" for mine barn, hun er alt for ung og jeg tror ikke hun er i stand til å tre inn i rollen som ekstramor på denne måten. Jeg har prøvd å si det til han, men han vil ikke høre og mener at hun er myndig og at det ikke er min sak å blande meg i hans liv. Jeg føler derimot at det er barna mine det går utover, og jeg skjønner ikke hvordan er forhold med en 11 år yngre jente liksom er så seriøst at han ønsker å involvere henne med barna?! Hva tenker dere?Anonymous poster hash: fa1e7...76c Forstår deg godt. Men jeg dkjønner ikke helt hvorfor denne jentungen har lyst til å være stemor til to barn.. 14
Maleficenta Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Du må bare gi henne en sjanse før du dømmer henne. Ja hun er ung men hun er jo ikke en mamma, hun er kjeresten til pappan og om det fortsetter blir hun stemor.Anonymous poster hash: de3c1...cf5 Hun er 18... 7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Det kommer nok ikke til å vare!sett deg rolig på gjerde og vent-dette går over!!Anonymous poster hash: ec8f2...2db 9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #6 Skrevet 10. september 2015 Hun er 18... Hva så? Anonymous poster hash: 13ad6...23a 24
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #7 Skrevet 10. september 2015 Det kommer nok ikke til å vare!sett deg rolig på gjerde og vent-dette går over!!Anonymous poster hash: ec8f2...2db TS her! Det er jo også noe jeg er litt redd for. Barna er gamle nok til å "forstå" noe, og jeg vil ikke at de skal gå igjennom at så mange forhold rundt dem ryker. Jeg vil ikke at de skal knytte seg til noen som en dag bare er ute av bildet. Hadde jeg hatt en garanti for at det varte for alltid hadde det på en måte blitt litt enklere, men sannsynligheten for det er så lav at det kan være at hun plutselig en dag bare er ikke er der lenger, og sånn er ikke sunt for små barn å oppleve for mye av Anonymous poster hash: fa1e7...76c 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #8 Skrevet 10. september 2015 Det er jo mange som får barn som attenåtinger og klarer seg utmerket som mor. Samme i barnehage og sfo, mange der også som er unge men de kan være like ansvarsfulle og flinke med barn som oss over tredve. Gi henne en sjanse Anonymous poster hash: 6777f...d65 17
Maleficenta Skrevet 10. september 2015 #9 Skrevet 10. september 2015 Hva så? Anonymous poster hash: 13ad6...23a En snørrunge 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #10 Skrevet 10. september 2015 Du må bare gi henne en sjanse før du dømmer henne. Ja hun er ung men hun er jo ikke en mamma, hun er kjeresten til pappan og om det fortsetter blir hun stemor.Anonymous poster hash: de3c1...cf5 TS her. Han sier jo at han vil involere hun med barna, da blir hun en slags stemor selv om de ikke er gift. Hun er for ung! Anonymous poster hash: fa1e7...76c 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #11 Skrevet 10. september 2015 En snørrunge Jaha? Anonymous poster hash: 13ad6...23a 1
Maleficenta Skrevet 10. september 2015 #12 Skrevet 10. september 2015 Det er jo mange som får barn som attenåtinger og klarer seg utmerket som mor. Samme i barnehage og sfo, mange der også som er unge men de kan være like ansvarsfulle og flinke med barn som oss over tredve. Gi henne en sjanse Anonymous poster hash: 6777f...d65 Dessverre ja. Det at de klarer seg som gode mødre er ren flaks
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #13 Skrevet 10. september 2015 Hun er 18... Men siden mor ikke kan gjøre no med dette får hun prøve å gjøre det beste ut av situasjonen. Hadde heller ikke likt der om min mann fant seg en 18 åring som skulle bli mine barns stemor...Anonymous poster hash: de3c1...cf5 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #14 Skrevet 10. september 2015 Jeg kan forstå frustasjonen til TS. Samtidig er det dessverre ikke noe å gjøre med saken annet enn å håpe på det beste. Anonymous poster hash: c49d5...a2b 5
got2go Skrevet 10. september 2015 #15 Skrevet 10. september 2015 Du har nok lite du skulle ha sagt her. Sånn er det når mor og far ikke er sammen. 19
Maleficenta Skrevet 10. september 2015 #17 Skrevet 10. september 2015 Det er ikke sykt Kvalmt er det uansett. Tror du hadde sagt noe annet om det var en dame på 29 og en gutt på 18 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #18 Skrevet 10. september 2015 Kvalmt er det uansett. Tror du hadde sagt noe annet om det var en dame på 29 og en gutt på 18 Det er irrelevant for saken TS tok opp... Anonymous poster hash: c49d5...a2b 8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #19 Skrevet 10. september 2015 TS her! Det er jo også noe jeg er litt redd for. Barna er gamle nok til å "forstå" noe, og jeg vil ikke at de skal gå igjennom at så mange forhold rundt dem ryker.Jeg vil ikke at de skal knytte seg til noen som en dag bare er ute av bildet. Hadde jeg hatt en garanti for at det varte for alltid hadde det på en måte blitt litt enklere, men sannsynligheten for det er så lav at det kan være at hun plutselig en dag bare er ikke er der lenger, og sånn er ikke sunt for små barn å oppleve for mye av Anonymous poster hash: fa1e7...76c Det er ikke ditt ansvar hva far velger her. De tar ikke skade av at det popper opp noen bimboer her og der. Far må selv få velge hvilket forbilde han vil være. Den kontrollen har ikke du, og du vil kun skape konflikt om du skal prøve å kontrollere han.Anonymous poster hash: ec8f2...2db 15
Oppgitt78 Skrevet 10. september 2015 #20 Skrevet 10. september 2015 Dette er en situasjon du ikke får gjort noe med, da BF selv bestemmer hvem han vil ha i livet sitt. Men, det bør gå an å be om å treffe vedkommende, og snakke litt om hvilken rolle hun skal ha rundt barna. Det er en vesentlig forskjell på å være en "oppdraende" stemor, og fars kjæreste som kan hjelpe til med ei brødskive i ny og ne. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå