Bianca Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Jeg og min familie bor i en treromsleilighet i Oslo Nord, og ønsker på sikt å kjøpe oss tomannsbolig e.l. i et koselig boligområde (budsjett på ca 5 mill). Jeg vet at det finnes hyggelige boligområder i Oslo Øst der man kan få en større bolig som går innenfor vårt budsjett. Jeg er ikke av de som er redd for å bo på en flerkulturell plass, dette tenker jeg er helt uproblematisk. Det viktigste for meg er at ungene mine får en god barneskole å gå på! Når jeg søker på nett finner jeg kun skolenes resultater på de nasjonale prøvene. Og visst er det viktig, men det representerer jo bare en liten dimensjon av hva som beskriver en god skole! Derfor henvender jeg meg til dere: er det noen her som kjenner til bra barneskolerskoler i Oslo Øst? Med "bra skole" tenker jeg på en skole som har et positivt inkluderende miljø, dyktige lærere, kompetente ledere osv. Noen som har barn på skoler de er fornøyde med, eller kjenner noen barn som er fornøyde med skoler i det aktuelle området? Jeg er _ikke_ interessert i ukonstruktive tilbakemeldinger som nærer under fremmedfrykt. Jeg er kun interessert i tilbakemeldinger fra de som faktisk kjenner gode skoler i området. Takk! PS: Jeg er også interessert i tips om gode barneskoler i Lørenskog-området, da dette er et alternativ for oss. 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Toppåsen, Hallagerbakken, Stenbråten, Trasop, Grorud og Høybråten er forholdsvis gode skoler (godt elevmiljø, dyktige lærere osv) sammenlignet med en god del av de andre skolene som ligger i samme område. Jeg er lærer i Osloskolen, og har god kjennskap til både de ovennevnte + en god del andre skoler i Oslo.Anonymous poster hash: 1e6da...34d 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Østensjø, Bryn og Høyenhall. Anonymous poster hash: 8a278...a37
Bianca Skrevet 10. september 2015 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2015 Tusen takk for svar! Gi gjerne litt utfyllende informasjon om hva som gjør at du synes skolene er bra, om du har anledning
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Furuset og Grorud 🔆👍Anonymous poster hash: a0a11...4ad
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #6 Skrevet 11. september 2015 Grorud er en veldig bra skole! 😊 Har selv gått der, og hatt småsøsken som har gått der i den senere tid, og kjenner nå flere som har barna sine der. Anonymous poster hash: 74da7...c33
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #7 Skrevet 11. september 2015 Jeg vokste opp på Vålerenga, og vil si at barneskolen var så fantastisk! Jeg kan ikke huske noe form for mobbing, utestenging eller dårlige lærere. Hadde jeg fremdeles bodd i Oslo ville jeg ha sendt min lille på den skolen. Utrolig flinke og oppmuntrende lærere var det også! Ungdomsskolen Jordal derimot bør du holde barna dine unna - så det trekker mye ned. Husker jeg maste i 3 år om å bytte skole fordi jeg hatet meg der! Anonymous poster hash: e6099...634
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #8 Skrevet 11. september 2015 Jeg har hørt at Oppsal er en veldig bra skole. Anonymous poster hash: 2096a...d8f
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #9 Skrevet 11. september 2015 Hallagerbakken og toppåsen er skoler jeg vet litt om, men som jeg vet er veldig gode skoler! vet mest om hallagerbakken, som vi er superfornøyd med! Områdene rundt disse har mange koselige boligområder i tillegg, så anbefales! Anonymous poster hash: 32c79...445 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #10 Skrevet 11. september 2015 Og når det gjelder hallagerbakken, så er det spesielt inkluderende miljø og lite mobbing som er veldig sterke sider-samt lite utskifting av personale, altså stabile forhold.Anonymous poster hash: 32c79...445 1
Jus sanguinis Skrevet 11. september 2015 #11 Skrevet 11. september 2015 Jeg er ikke av de som er redd for å bo på en flerkulturell plass, dette tenker jeg er helt uproblematisk.Og dere multikulturalister fra et norsk boligområde står overfor en brå oppvåkning. I virkelighetens Oslo øst er kvaliteten på skolen synonym med andelen fremmedkulturelle. Jo høyere andel fremmedkulturelle, jo dårligere er skolen, læremiljøet og skoleprestasjonene.Høybråten skole, som er nevnt her som en god skole, er symptomatisk nok en norsk oase midt i et omkringliggende multikultiland. Det er ikke mye multikulti på Høybråten. Du skjønner, du virkelighetsfjerne multikulturalist, det er en grunn til at nordmenn og spesielt norske barnefamilier i stadig større grad flykter fra Groruddalen, og Oslo i forrykende tempo blir en stadig mer segregert by. Fordi multikulti stinker og fungerer stadig dårligere jo mer den brer om seg og fortrenger nordmenn.Men for all del, hvis dere vil bruke deres egne barn som frontsoldater i det hellige multikultiprosjektet deres, så værsågod. Gran skole, naboskolen til den norske Høybråten skole, er multikulti så det holder. Men vit da i hvert fall at resurssterke innvandrerfamilier som kretser til Gran skole, slik som diverse politikere fra Arbeiderpartiet og Sosialistisk venstreparti, busser barna sine til norskdominerte skoler i andre bydeler nettopp fordi Gran skole er multikulti så det holder.Rasistisk hilsen meg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #12 Skrevet 11. september 2015 Trasop og Oppsal i Østensjø bydel, Lutvann i Alna bydel. Ulempen med sistnevnte er at ungene sokner til Haugerud når de skal over på ungdomsskolen. Men Haugerud er visst nyoppusset, og har visst blitt en ganske bra skole etter at de byttet ut hele ledelsen for noen år siden. Anonymous poster hash: eb575...599
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #13 Skrevet 11. september 2015 Jeg vokste opp på Vålerenga, og vil si at barneskolen var så fantastisk! Jeg kan ikke huske noe form for mobbing, utestenging eller dårlige lærere. Hadde jeg fremdeles bodd i Oslo ville jeg ha sendt min lille på den skolen. Utrolig flinke og oppmuntrende lærere var det også! Ungdomsskolen Jordal derimot bør du holde barna dine unna - så det trekker mye ned. Husker jeg maste i 3 år om å bytte skole fordi jeg hatet meg der! Anonymous poster hash: e6099...634 Husk at skolemiljø er ferskvare. Ting kan forandre seg både til det bedre og til det verre i løpet av noen få år! Vålerenga har fremdeles godt rykte her vi bor (Ensjø/Etterstad), det har også Hasle og Høyenhall. Jordal har hatt problemer, det vet jeg, men jeg vet ikke hvordan det er der nå. Anonymous poster hash: 2999b...6a3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #14 Skrevet 11. september 2015 Jeg vil anbefale Bakås skole på Ellingsrud. Dette er en liten skole, med kunn 1 klasse på hvert trinn, og god lærerdekkning. I tilegg har de en utrolig bra sfo/aks. Det er masse kurs og aktiviteter og ungene storkoser seg der. Skolen ligger i ett meget rolig boligområdet, så skoleveien er tygg og fin, og når ungene skal over på Undomsskolen, er ikke Ellingsrud skole så ille heller:) Ellingsrud er også ett veldig fint sted å bo. rolig, nær marka, og alle tilbud i nærheten. Anonymous poster hash: 77d3d...89c 2
maskineple Skrevet 11. september 2015 #15 Skrevet 11. september 2015 Hold deg til Oslo vest. Det kommer til å bli vanskelig hvis ikke. Det er ikke alltid man trenger større plass å bo. Plassering er noe av det viktigeste. 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #16 Skrevet 11. september 2015 Toppåsen, Hallagerbakken og muligens også Stenbråten er alle skoler i Bydel Søndre Nordstrand. En bydel kjent for stor andel ikke-vestlige innvandrere. Kan hende barneskolene som er nevnt er bra, men når de skal over til ungdomstrinnet er det bare én skole for bydelen. Og den bør man styre unna... Anonymous poster hash: a301a...127
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #17 Skrevet 11. september 2015 Toppåsen, Hallagerbakken og muligens også Stenbråten er alle skoler i Bydel Søndre Nordstrand. En bydel kjent for stor andel ikke-vestlige innvandrere. Kan hende barneskolene som er nevnt er bra, men når de skal over til ungdomstrinnet er det bare én skole for bydelen. Og den bør man styre unna... Anonymous poster hash: a301a...127 Det er tre ungdomsskoler i den bydelen, Holmlia, Hauketo og Lofsrud. Hallagerbakken og Toppåsen sogner til Holmlia, mens Stenbråten sogner til Lofsrud. Lofsrud har rundt 90 % minoritetselever, Holmlia har rundt 70 % (og Hauketo har forøvrig rundt 60 %). Sånn jeg kjenner de to skolene (med tanke på elevmiljø, mobbing, lærerressurser osv), ville jeg heller ha hatt barna mine på Holmlia enn på Lofsrud. Men når det er sagt er begge de to skolene langt bedre ungdomsskoler enn en god del andre ungdomstrinn på østkanten i Oslo. For eksempel vet jeg at både Jordal, Haugenstua og Skullerud har hatt langt større og mer alvorlige problemer i elevmassen.Anonymous poster hash: 1e6da...34d 2
Vival Skrevet 11. september 2015 #18 Skrevet 11. september 2015 Det er tre ungdomsskoler i den bydelen, Holmlia, Hauketo og Lofsrud. Hallagerbakken og Toppåsen sogner til Holmlia, mens Stenbråten sogner til Lofsrud. Lofsrud har rundt 90 % minoritetselever, Holmlia har rundt 70 % (og Hauketo har forøvrig rundt 60 %). Sånn jeg kjenner de to skolene (med tanke på elevmiljø, mobbing, lærerressurser osv), ville jeg heller ha hatt barna mine på Holmlia enn på Lofsrud. Men når det er sagt er begge de to skolene langt bedre ungdomsskoler enn en god del andre ungdomstrinn på østkanten i Oslo. For eksempel vet jeg at både Jordal, Haugenstua og Skullerud har hatt langt større og mer alvorlige problemer i elevmassen.Anonymous poster hash: 1e6da...34d Nei, det er 4 med bjørnholt ungdomsskole
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #19 Skrevet 11. september 2015 Nei, det er 4 med bjørnholt ungdomsskole Det har du helt rett i, den glemte jeg Anonymous poster hash: 1e6da...34d 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #20 Skrevet 11. september 2015 Ekeberg og brannfjell ❤️Anonymous poster hash: 61545...cb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå