AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Jeg har hatt daglige migreneanfall i noen mnd, de mente først at det neppe var migrene pga så ofte anfall men jeg fyller jo ellers alle kriteriene. Fikk migrenemedisin og anfallene tok slutt, til mensen kom. Nå får jeg anfall hver dag jeg har mensen, i flere timer og det er umulig å jobbe da. Prøvde minipillen men etter 4 mnd med konstante blødninger og mye migreneanfall så ga jeg opp, hadde håpet å miste mensen. Stoler ikke på at jeg skal miste mensen med hormonspiral. Jeg gikk på p-piller før minipillen og tok en lengre pause fra p-pillen og ble ikke bedre, så minipillen var verre for meg. Er det ingen andre alternativer for å ikke få mensen enn p-piller? Ja og minipillen som ikke hjelper meg, og hormonspiral. Vet at personer med migrene ikke bør ta p-piller.Anonymous poster hash: 5a16f...589
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Dette er en komplisert legesak, ikke en kg-kunskapsak. Anonymous poster hash: 89673...8ca 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Dette er en komplisert legesak, ikke en kg-kunskapsak. Anonymous poster hash: 89673...8ca Joda har legetime men det kan være noen her som har erfaring. Alle innlegg her inne er vel legesaker egentlig?Anonymous poster hash: 5a16f...589
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Du kan spørre om å få blodtrykksmedisin som forebyggende. Kanskje du tåler å ha mensen da. Kanskje må du bytte migrenemedisin også, det varierer hva folk fungerer best med. Men du skal ikke bruke migrenemedisin mer enn ca 2 ganger i uken, MAKS. Migrenemedisin kan utløse migrene. Anonymous poster hash: 98839...798
Leonetta Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 P-sprøyte? Har ikke hatt mensen på mange år 😊
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #6 Skrevet 10. september 2015 P-stang. Anonymous poster hash: 58a59...42d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #7 Skrevet 10. september 2015 Du kan spørre om å få blodtrykksmedisin som forebyggende. Kanskje du tåler å ha mensen da. Kanskje må du bytte migrenemedisin også, det varierer hva folk fungerer best med. Men du skal ikke bruke migrenemedisin mer enn ca 2 ganger i uken, MAKS. Migrenemedisin kan utløse migrene.Anonymous poster hash: 98839...798 Det er blodtrykksmedisin jeg bruker og er mye bedre enn det jeg var. Hadde daglige anfall i flere mnd og nå kun under mensen. Men jeg skal høre med legen om annen medisin. Har ikke prøvd anfallsmedisin nettopp pga hyppigheten av anfall. Anonymous poster hash: 5a16f...589
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #8 Skrevet 10. september 2015 P-sprøyte? Har ikke hatt mensen på mange år 😊 Den tok jeg for noen år siden og kan ikke huske om jeg fikk mensen. Men om jeg får mensen av den så er den sprøyta som varer i flere mnd bortkastet. Så får tenke på det, takk Anonymous poster hash: 5a16f...589
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #9 Skrevet 10. september 2015 P-stang. Anonymous poster hash: 58a59...42d Syns at p-stav og spiral er litt drastisk om jeg får mensen uansett, er jo ikke som en pille man kan slutte med på dagen. Men har vurdert p-stav. Takk!Anonymous poster hash: 5a16f...589
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #10 Skrevet 10. september 2015 Det er blodtrykksmedisin jeg bruker og er mye bedre enn det jeg var. Hadde daglige anfall i flere mnd og nå kun under mensen. Men jeg skal høre med legen om annen medisin. Har ikke prøvd anfallsmedisin nettopp pga hyppigheten av anfall. Anonymous poster hash: 5a16f...589 Og takk Anonymous poster hash: 5a16f...589
Taklampe Skrevet 10. september 2015 #11 Skrevet 10. september 2015 Jeg går på cerazette og får ikke mensen!
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #12 Skrevet 11. september 2015 Dette bør være en sak for en endokrin- og nevrolog. Ikke KG. Ta det opp med fastlegen din og få henvisning Anonymous poster hash: 3d4b6...92f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå