Gå til innhold

Barnefamilie på piknik

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Vi har et prosjekt på skolen der vi skal ta for oss problemer rundt en piknik. Vi har valgt temaet "barnefamilier på piknik" og lurer med dette derfor på om det er noen av dere som har forslag til problemer som kan oppstå på en piknik med en barnefamilie? Er litt vanskelig for oss ettersom ingen av oss har barn. Setter stor pris på alle svar! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Praktiske "problemer"? Dere bør vel dele opp i planlegging og gjennomføring kanskje, sånn: Først må man bestemme hvor man skal dra og hva man skal spise, hva tar vi med oss, hvem skal være med? hvordan kommer vi dit? Problemer som oppstår under en piknik? Ting man har glemt, barn som må på do... jeg skjønner ikke helt, hvorfor skulle det være problemer? Bilen kan streike, det kan begynne å regne, barna kan plumpe eller sloss eller falle ned fra et tre..

Hvilket nivå er denne oppgaven på (hvilket trinn) og i hvilket fag/emne?

Litt viktig å vite om det er førstehjelp dere egentlig skriver om, (da er det kanskje en god problemstilling, man kan sette noe i halsen, falle i vannet, skade seg på en kniv).  

Eller har det noe med logistikk og planlegging å gjøre? Barneoppdragelse? Friluftsliv? Kosthold? Hva er egentlig temaet?

• Liker 1
Skrevet

Jeg studerer entreprenørskap. Vi prøver å få innblikk i hva en barnefamilie har av utfordringer/ ubehagligheter eller deler av en piknikk med forbedringspotensial.

For at vi videre skal kunne lage et produkt, tjeneste eller event som kan bidra til en god piknikk.

Skrevet

Jeg studerer entreprenørskap. Vi prøver å få innblikk i hva en barnefamilie har av utfordringer/ ubehagligheter eller deler av en piknikk med forbedringspotensial.

For at vi videre skal kunne lage et produkt, tjeneste eller event som kan bidra til en god piknikk.

Aha: Jeg aner ingen ting om vinklingen, men her er noen tanker:

Piknikkkurv? Problemer som kan oppstå er at maten velter/søler/blir varmt eller kaldt i kurven/bagen/posen, slik at man trenger et rom med kjøleelement, den må være lett å bære osv. Men piknikkkurver blir tunge og er uhånderlige, hva med en ryggsekk? (for man må leie/bære barna, trille barnevogn osv). Kanskje man sykler. Ryggsekk er bra.

Tjeneste? Noen delikatesseforretninger selger ferdige piknikkkurver, med god mat og engangsbestill til fire (for eksempel). Eller man kan ringe inn og bestille per antall. Noe slikt, men med barnefamilier som målgruppe (de jeg har sett er typisk champagnepiknikkmat, og dyre), barnefamilier er jo mer på engangsgrill, pølser og lompe, små pakker med ketsjup, små juicebegere, en liten leke kanskje, som en badeball, hoppestrikk, store tegnekritt,- uteleker. Dette er løsningen på problemet: vi har glemt noe og barna kjeder seg. Piknikken er i seg selv gjerne (nå tenker jeg park i Oslo) løsningen på problemet:  "Det er supervarmt vær og vi gidder ikke stå inne og lage mat. Vi må ut, så barna får lekt". Denne piknikkpakken må være lett tilgjengelig nær parker eller utfartssteder.

Skrevet

De "problemene" jeg godt kunne vært foruten som jeg kommer på:

-Sand, om det er sand noen plasser så er det garantert at det er i maten, i bleier, i munnen osv. En effektiv kost kanskje?:P ikke vet jeg, du er entreprenøren.

-plass til alt mulig, og mulighet til å få det fram når man trenger det. En ryggsekk funker dårlig slik, om man trenger det nederste akutt når 2 åringen trenger det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...