AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Jeg oppdaget her om dagen en kul på halsen, googlet en del (skal slutte med det nå ) men fant vel ut at det kunne stemme med skjoldbruskkjertelen. ringte legen og fikk time dagen etterpå. Han sa ikke så mye, ble bekymret pga størrelsen på kulen, tok blodprøver av stoffskiftet og sendte henvisning til ultralyd. noen flere som har opplevd dette? I slike tilfeller er jo ikke google din venn, samtidig som jeg leser at kreft i skjoldbruskkjertelen er sjeldent, så klarer jeg ikke helt å slappe av. Anonymous poster hash: 555be...2d6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Kan være cyster. Veldig vanlig. Vanlige prosedyre er blodprøver, ultralyd og evt biopsi Slapp av, mest sannsynlig er det helt ufarlig Anonymous poster hash: 3056b...44b
Ulven Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Har du flere symptomer utover kulen? Hvis du har flere symptomer som feks nyoppstått heshet, svelgeproblemer, smerter el har du mulighet for å komme inn under pakkeforløp skjoldbruskjertelkreft. De fleste kuler er helt ufarlige og en evnt kreft i skjoldbrukskjertelen er en "snill" kreft, så slapp av som best du kan. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #4 Skrevet 12. september 2015 Takk for svar! Jeg har ikke fått heshet, men har problemer med å svelge. Stoffskifte prøvene var helt fine! Og jeg innbiller meg at det var dumt! For da er det jo ikke derfor kulen er der.. Jeg prøver å slappe av, og vet at det som oftest er helt ufarlig. Men det å sitte å vente er pinsomt! Anonymous poster hash: 555be...2d6
Ulven Skrevet 12. september 2015 #5 Skrevet 12. september 2015 Takk for svar! Jeg har ikke fått heshet, men har problemer med å svelge. Stoffskifte prøvene var helt fine! Og jeg innbiller meg at det var dumt! For da er det jo ikke derfor kulen er der.. Jeg prøver å slappe av, og vet at det som oftest er helt ufarlig. Men det å sitte å vente er pinsomt! Anonymous poster hash: 555be...2d6 Med nyoppståtte svelgeproblemer og en større solitær kul, kvalifiserer du til inngang i pakkeforløp. Hvis legen ikke er klar over at dette pakkeforløpet finnes, bør du gi han beskjed om dette. Da har man 41 dager til å utrede, samt komme med en diagnose. https://helsedirektoratet.no/Documents/13.Pakkeforl%C3%B8p_for_skjoldbruskkjertelkreft-150604.pdf 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå