AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Hei. Jeg bruker prevensjonspiller (Yasmin28). For litt over en uke siden hadde jeg uventet sex med en gutt, og han ejakulerte inni meg. Vanligvis tar jeg pillen min til samme tid hver dag, men akkurat den dagen glemte jeg den. Jeg tok pillen så snart jeg husket det neste dag. Jeg leste på bruksanvisningen at hvis jeg hadde glemt en pille i uke 3 (noe jeg hadde), så skulle jeg hoppe over de hvite pillene (placebo-pillene) og begynne rett på neste brett. Dessverre var dette siste brettet i pakken, og til og med siste pille i uke 3. Og det var søndag så jeg kunne ikke kjøpe en ny pakke. Den dagen "glemte" jeg pillen igjen, og gikk tidlig til apoteket neste dag, kjøpte en ny pakke og tok den "glemte" pillen innenfor 12 timer fra da jeg egentlig skulle tatt pillen (jeg tar pillene mine 23:00, kjøpte ny pakke 09:15). Dvs. den første pillen jeg glemte tok jeg etter 12 timer, mens det som ble første pille på neste brett ble tatt innenfor 12 timer. Er det en stor sjanse for at jeg er gravid? Jeg skal ta graviditetstest, og hvis jeg blør på placebo-pillene på dette brettet skal jeg ikke være gravid, men jeg vil bare ha noen andres mening på det. Ser fram til svar. Anonymous poster hash: c757b...d2e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Umulig å vite, ta en test Anonymous poster hash: 6150d...b05
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Det som også er et alternativ, er å gå rett på sukkerpillene, og ta dem enten i sju dager(regnet fra og med den glemte pillen), eller til den ukedagen hvor du bruker å begynne på nytt brett. (Som da i praksis blir en uke før du normalt sett skulle begynt på nytt brett, men da beholder du i alle fall f.eks. mandag som nytt-brett-dag.) Fra pakningsvedlegget: (...) 2. Du kan også slutte å ta de aktive, lysgule tablettene og fortsette direkte med de 7 hvite, inaktive tablettene (før du tar de inaktive tablettene må du notere den dagen du glemte å ta tabletten). Dersom du ønsker å begynne på et nytt brett på den faste startdagen, må du ta inaktive tabletter i mindre enn 7 dager. Hvis du følger én av disse to anbefalingene, vil du fortsatt være beskyttet mot graviditet. Det du altså gjorde, blir på en måte som å begynne på pauseuka(sukkerpilleuka tilsvarer jo pillefri uke på merker med 21dagersbrett), og begynne på nytt brett tidligere enn de sju dagene. Sånn sett tror jeg det skal gå bra. - Men ta en test uansett, ja. Sjansen for at det er sannsynlig at det kan gå den ene eller den andre veien, sier ingenting om hvilken side av statistikken du er på. Søsteren min og jeg brukte samme merke p-piller, i like lang periode av livet vårt. Jeg sluttet for halvannet år siden for å prøve å få barn. Jeg skal utredes for ufrivillig barnløshet, mens søsteren min ble gravid på tross av korrekt bruk av p-pillene ... Anonymous poster hash: 5c442...b37
amazon Skrevet 13. september 2015 #4 Skrevet 13. september 2015 (endret) Hei. Jeg bruker prevensjonspiller (Yasmin28). For litt over en uke siden hadde jeg uventet sex med en gutt, og han ejakulerte inni meg. Vanligvis tar jeg pillen min til samme tid hver dag, men akkurat den dagen glemte jeg den. Jeg tok pillen så snart jeg husket det neste dag. Jeg leste på bruksanvisningen at hvis jeg hadde glemt en pille i uke 3 (noe jeg hadde), så skulle jeg hoppe over de hvite pillene (placebo-pillene) og begynne rett på neste brett. Dessverre var dette siste brettet i pakken, og til og med siste pille i uke 3. Og det var søndag så jeg kunne ikke kjøpe en ny pakke. Den dagen "glemte" jeg pillen igjen, og gikk tidlig til apoteket neste dag, kjøpte en ny pakke og tok den "glemte" pillen innenfor 12 timer fra da jeg egentlig skulle tatt pillen (jeg tar pillene mine 23:00, kjøpte ny pakke 09:15). Dvs. den første pillen jeg glemte tok jeg etter 12 timer, mens det som ble første pille på neste brett ble tatt innenfor 12 timer. Er det en stor sjanse for at jeg er gravid? Jeg skal ta graviditetstest, og hvis jeg blør på placebo-pillene på dette brettet skal jeg ikke være gravid, men jeg vil bare ha noen andres mening på det. Ser fram til svar. Anonymous poster hash: c757b...d2e jeg hadde ikke tatt sjansen, har hørt at eddik hjelper? Smør forsiktig på høyre bryst mot klokka. Så tar du en test. Endret 13. september 2015 av amazon
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå