AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Datteren min fikk påvist anstrengelsesastma for et drøyt halvår siden. Vi synes ikke medisinene hun får hjelper nok, hun får anfall på trening til tross for bruk av både Atrovent og Ventolin. Hun får ikke anfall på hver trening, men når de kommer skikkelig, klarer hun ikke å dra Ventolinen ordentlig inn og hun sliter skikkelig med pusten, hun hiver etter pusten, det piper i brystet og det gjør vondt. Hun er pasient hos en lungespesialist, men jeg sitter med en følelse av at spesialisten ikke helt tror at hun kan være såpass plaget ut fra testresultatene gjort hos ham. Hun har null problemer med lunger og pust ellers og hun har god utholdenhet når astmaen ikke slår til. (Gjorde det best på laget av samtlige 24 spillere på Coopertest for kort tid siden.) Vi er frustrerte og egentlig litt rådløse og føler oss også veldig som "nybegynnere" innen astma. Er det noen som har mer erfaring enn oss som kan fortelle oss litt? Finnes det sterkere medisiner som kan hjelpe bedre? Eller er disse anfallene noe hun må leve med? Vi føler oss litt mellom barken og veden midt oppi dette, som sagt virker det ikke som spesialisten synes hun er syk nok og fastlegen sier bare at spesialisten må bestemme medisinene. Anonymous poster hash: 38810...10a
kmjm Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Hvis problemet er at hun ikke får pustet inn medisinen ordentlig, ville jeg ha prøvd noe som heter aerochamber. Da er en kolbe som med en maske på den ene siden og så koblet man inhalatoren på den andre siden. Nå vet jeg ikke hvilken dosering dere har, men hvis hun skal ha 2 doser så er det lurt å vente noen minutter mellom dosene slik at den første kan virke. Ellers ville jeg dokumentert hvordan anfallene er, varighet osv slik at dere kan ta med til legen
gule_fugl Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Hvis problemet er at hun ikke får pustet inn medisinen ordentlig, ville jeg ha prøvd noe som heter aerochamber. Da er en kolbe som med en maske på den ene siden og så koblet man inhalatoren på den andre siden. Nå vet jeg ikke hvilken dosering dere har, men hvis hun skal ha 2 doser så er det lurt å vente noen minutter mellom dosene slik at den første kan virke. Ellers ville jeg dokumentert hvordan anfallene er, varighet osv slik at dere kan ta med til legen Enig med dette! Aerochamber er et godt hjelpemiddel. Før logg og dokumenter anfallene, så har legen mer å jobbe med i forhold til utredning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå