AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #1 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg vil lage noe lignende denne oppskriften i dag. Jeg har valgt litt annerledes grønnsaker, men det er ikke der jeg er forvirret. I oppskriften står det... 2. Krydre filetene med salt og pepper og brun dem i 1 ss olje. Legg kyllingfiletene i en ildfast form og pensle dem med hoisinsaus. Sett formen i ovnen og bak i 20 minutter. Hvorfor skal man steke kyllingen før man putter dem i ovnen? Hva har det å si for kyllingen siden den blir gjennomstekt uansett? Hilsen Ikke så flink på kjøkkenet. Anonymous poster hash: 5b8dd...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #2 Del Skrevet 9. september 2015 Fordi de får en annen smak når de stekes i panna først. Den gyllenbrune stekeskorpa ser delikat ut og smaker godt. Dette er noe du går glipp av om du bare putter dem rett i ovnen. Anonymous poster hash: c4212...979 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LedigNavn Skrevet 9. september 2015 #3 Del Skrevet 9. september 2015 Stekeskorpen gjør også at kjøttet ikke blir tørt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #4 Del Skrevet 9. september 2015 La meg presisere: For å få den samme stekeskorpen uten å brune filetene først må du ha mye høyere varme i ovnen. Kjøtt brunes ikke så lett på 160 grader. Da er det mye fortere gjort at kjøttet blir overstekt og tørt i stedet for saftig og godt. Anonymous poster hash: c4212...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 9. september 2015 #5 Del Skrevet 9. september 2015 Stekeskorpen gjør også at kjøttet ikke blir tørt. Nei, stekeskorpen er for smak, konsistens og utseende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #6 Del Skrevet 9. september 2015 Stekeskorpen gjør også at kjøttet ikke blir tørt. Det er vel en myte? Anonymous poster hash: c4212...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LedigNavn Skrevet 9. september 2015 #7 Del Skrevet 9. september 2015 Det er vel en myte? Anonymous poster hash: c4212...979 Ok, det visste jeg ikke Det er hva min mor har fortalt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #8 Del Skrevet 9. september 2015 Takk for svar. Jeg ringte min mor og hun sa bare at "Man må følge oppskriften, hvis det står så gjør man det." Er kanskje ikke så rart at jeg ikke er flink på kjøkkenet. Jeg steker den nå litt i pannen jeg og så i ovnen. TS Anonymous poster hash: 5b8dd...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 9. september 2015 #9 Del Skrevet 9. september 2015 Enkelt forklart så vil en stekeskorpe gjøre at kjøttet smaker stekt. Du kan gjerne hoppe over, men da vil du få smak av kokt kjøtt. Litt mer avansert så er det kjemiske reaksjoner mellom aminosyrer og sukker som danner flere hundre aromastoffer i overflaten på kjøttet. Det kalles Maillard-effekten. Neste gang du skal lage noe lignende så kan du f.eks. dele kyllingfileten i to og brune den ene i panna før den går i ovnen, mens den andre går rett i ovnen uten bruning. Så finner du ut av hva du liker best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #10 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg har nå gått fra å være ikke så flink til nokså flink på kjøkkenet. Det går bare en vei fra her. Anonymous poster hash: 5b8dd...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå