AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #21 Skrevet 24. september 2015 Det er lenger avstander mellom folk i Norge enn fks USA.Anonymous poster hash: 485a0...b86 Kommer jo ann på hvor i USA du bor. Er nok av steder i USA hvor folk bor like langt og enda lenger i fra hverandre enn man gjør i Norge. Anonymous poster hash: b7bf0...7da
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #22 Skrevet 27. september 2015 Kommer jo ann på hvor i USA du bor. Er nok av steder i USA hvor folk bor like langt og enda lenger i fra hverandre enn man gjør i Norge. Anonymous poster hash: b7bf0...7da ja, det gjør jo ikke de i new York mer sjenerte.Anonymous poster hash: 485a0...b86
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #23 Skrevet 28. september 2015 Kommer jeg borti noen, så snur jeg meg alltid og sier "unnskyld/beklager". Har jeg handlet og betalt, hentet/levert i barnehagen etc så sier jeg ofte "ha en fin dag" "god helg". Smiler mye og er en glad person. Alltid vært. Men jeg jeg sier ikke Hei til alle jeg møter på, smiler ikke til alle jeg møter på. Men får jeg blikkontakt med noen, så kommer jeg med et lite smil og og av og til et hei. Anonymous poster hash: b8711...b2e Sånn er jeg også. Tror ikke det er så uvanlig som enkelte her vil ha det til. Anonymous poster hash: 4ff68...12f
Helena83 Skrevet 29. mai 2016 #24 Skrevet 29. mai 2016 Jeg kom nettopp fra USA og jeg synes nordmenn er mye triveligere enn amerikanere. Jeg hadde skikkelig hjemlengsel når jeg var der, og det har jeg aldri hatt når jeg har vært ute å reist i utlandet. Amerikanere har kanskje lettere for å snakke med hverandre, men jeg følte alt bare ble overfladisk og ingen brydde seg om deg egentlig. Opp til flere ganger hadde vi sure og frekke folk som jobbet i servicebransjen, jeg har aldri opplevd lignende oppførsel blant nordmenn, og i hvert fall ikke på jobb. Vi var vitne til at en stakkars gjest ble kjeftet opp av resepsjonisten fordi han skulle forsikre seg hvor parkeringa på hotellet var. Siden han ikke forstod hvor den var med en gang så ble han bak disken skikkelig irritert, noe som dessverre gikk igjen flere ganger om vi ikke skjønte hva de sa med en gang. Men jeg skal være enig i at nordmenn er veldig vanskelig å bli kjent med, det tar ganske lang tid for de åpner seg opp. Jeg har flyttet mye og har merket veldig tydelig hvor vanskelig det er å være ny i byen å skal prøve å komme i kontakt med andre!
Gjest Tom/Loki Skrevet 30. mai 2016 #25 Skrevet 30. mai 2016 Det er ihvertfall vanskelig å bli kjent med nordmenn.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #27 Skrevet 30. mai 2016 Den 9.9.2015 at 17.09, KRSby skrev: Nordmenn uhøflige og reserverte? Jeg reiser mye og blir like skuffet hver gang jeg kommer hjem. Ingen smiler, sier hei eller for en fin dag i dag. Om en Nordmann "bumper" inn i deg, går personen videre. Skjer det i England, USA elns. snur personen seg og sier beklager. Er man ny i Norge er det ikke lett og få seg venner da mange oppfører seg reservert. Meninger? I USA er det så mye falsk høflighet at det er til og bli kvalm av. Anonymkode: 12d27...8e6 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #28 Skrevet 30. mai 2016 I forhold til mange andre land, så er vi det. Uten tvi. Nordmenn er egoistiske og tenker kun på seg selv. Blir nesten sjokkert nå jeg er i utlandet hvor mye mer høflig og snille folk er Synes nordmenn er vanskelig å komme inn på og er utrolig lite åpne. Anonymkode: 5fcd3...19e
Rosaboble15 Skrevet 30. mai 2016 #29 Skrevet 30. mai 2016 Jeg synes ikke vi nordmenn er så ille jeg. Får jeg øyenkontakt med noen på gata hilser vi. Hvis man har få varer og står bak noen med full handlekurv i en kø, blir man ofte sluppet foran. På skogstur hilser faktisk alle jeg møter, mange smiler også. Konduktøren som jobbet sist jeg tok toget sa både "hei" og "ha en fin dag". Generelt opplever jeg svært få mennesker som ikke er blide/hyggelige mot meg. Når jeg jobbet på bensinstasjon møtte jeg ganske mange sure, kjipe folk, men det er vel ikke et norsk fenomen. Generelt synes jeg vi har dårlig køkultur og dårlig oppførsel i alkoholpåvirket tilstand, men det meste løser seg med et smil og litt høflighet uansett. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå