Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leier en leilighet i Stavanger nær sentrum sammen med ei venninne. Betaler 12 000 i måneden, uten strøm, tv og internett.

Vi trives godt her begge to, men synes det er litt dyrt. Markedsprisen på tilsvarende leiligheter har gått ned, og lurer da på om det hadde vært mulig å spørre om redusert leie.

Har noen her spurt om redusert leie? Hvordan gikk dere frem, og er det rimelig å spørre om?

Leid i ett år, og boligprisene har sunket en del siden da.

Setter stor pris på tips og delte erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leien blir regulert hver 2. år elns.

Det er helt lovlig og legge inn et forslag om lavere leie. Men da må du "dokumentere" hvorfor.

Send en formell mail til eier.

Skrevet

Mange firmaer i Stavanger som leier bolige har bedt om husleiejustering, mange på så mye som 10%.

Her jeg jobber har de i brevet til eier skrevet en liten "tussel" om at hvis det ikke blir godtatt må de vurdere å se seg om etter en annen leilighet.

Anonymous poster hash: ce02c...8c6
Skrevet

12000kr for to uten noe utenom? :o Jeg tror jeg ville ha møtt opp hos utleier med balltre og finlandshette... :D

Men, mer alvorlig, er eere pålitelige betalere og kan dokumentere at leien lokalt har gått ned, så ville jeg absolutt ha tatt kontakt. Husk å gjøre det ryddig og tydelig - uansett skriftlig. Ikke ha med en "trussel"; utleier skjønner nok hva som er alternativet.

Anonymous poster hash: db167...dc7

• Liker 1
Skrevet

Bare å spørre. Men dere må være forberedt på å få nei, og at et godt forhold til utleier kan bli anstrengt.

Anonymous poster hash: 08880...42a

• Liker 1
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Dere kan spørre, og utleier kan si nei. Dere må først vurdere om dere er villige til å flytte til noe billigere, da er det lettere å overbevise utleier om at han bør redusere leia.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...