Gå til innhold

Frokost og lunsj med lite karbo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg holder på å legge om livsstilen min og har igrunn kommet godt i gang med det.

Hver uke setter jeg opp en detaljert matplan med alle måltider med kcal innhold for neste uke og det fungerer supert. Jeg har merket at jeg lettere går ned i vekt om jeg spiser lite karbohydrater, men jeg sliter litt med å komme på spesielt frokost og lunsj. 

Jeg spiser mye egg, omelett/eggerøre, skyr, avocado med reker/skinke, salater, bær og nøtter osv. Av og til tar jeg med rester fra middag, men det syntes jeg ofte ikke er så godt å varme opp dagen etter.

Jeg begynner å bli veldig lei av å spise det samme hele tiden. Så er det noen som har forslag til meg på hva jeg kan spise til lunsj og frokost med lite karbohydrater? Gjerne oppskrifter!

Anonymous poster hash: 89f88...dfe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rema 1000 selger lavkarboknekkebrød (ferdiglagde) med ca 1 karb i hvert knekkebrød. De er kjempegode, og passer til all pålegg.

Anonymous poster hash: 67a28...23d

Skrevet

Rema 1000 selger lavkarboknekkebrød (ferdiglagde) med ca 1 karb i hvert knekkebrød. De er kjempegode, og passer til all pålegg.

Anonymous poster hash: 67a28...23d

Åja, takk for tips! Er litt skeptisk til sånne ferdige brød og knekkebrød, men får sjekke innholdsfortegnelsen på de :) Det hadde spart meg for mye tid jeg bruker på matlaging også.

Skrevet

Jeg lager mine egne muffins av bla havregryn, cottagecheese, grovt mel og egg. Da kan jeg ta en opp av fryseren og vips har jeg klar lunch. 

Til frokost spiser jeg en selvlaget omelett.

Har ofte med meg litt frø i en boks, som jeg kan blande inn i en yoghurt naturell, om jeg har behov for å kjøpe meg et mellommåltid "ute"

Anonymous poster hash: c9e38...430
Skrevet

Cottage cheese og kesam med stevia/sukrin, og diverse oppi, f.eks.

- kanel/kardemomme/ingefær

- bær og nøtter

- diverse frukt

- kakaopulver

- peanøttsmør (gjerne i kombo med eple eller kakaopulver)

Anonymous poster hash: d076f...4ed
Skrevet

Takk for forslag! Tar gjerne imot flere :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...