Gå til innhold

Støy i leiligheten og SIO.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg bor i en studentbolig og jeg har en nabo som spiller høy musikk morgen og kveld. Og det gjør det slitsomt for meg å være hjemme da jeg verken kan få meg søvn med bråket eller lese. Er det noen her som vet om SIO tar tak i det om man kontakter dem og evt. hvilken konsekvenser det får for leieboeren som bråker ?

 

Dette begynner å bli veldig slitsomt for meg og det er nesten så jeg gruer meg til å være i leiligheten :(



Anonymous poster hash: 39aeb...392
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge det foregår mellom 07 og 23, skal det svært mye til før utleier gjør noe. SiO, som andre studentsamskipnader har ekstra høy grense for hva de mener at leietaker må tåle.

Løsning: Les på lesesal/bibliotek, og kjøp deg ørepropper.

Anonymous poster hash: 32831...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er dette en person som bråker mye etter midnatt også. Vil aller helst ikke flytte internt da det ikke er så enkelt å få til. Leilighetene der jeg bor er veldig populære så skal mye til får man får en ledig spot.



Anonymous poster hash: 39aeb...392
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei,

 

jeg bor i en studentbolig og jeg har en nabo som spiller høy musikk morgen og kveld. Og det gjør det slitsomt for meg å være hjemme da jeg verken kan få meg søvn med bråket eller lese. Er det noen her som vet om SIO tar tak i det om man kontakter dem og evt. hvilken konsekvenser det får for leieboeren som bråker ?

 

Dette begynner å bli veldig slitsomt for meg og det er nesten så jeg gruer meg til å være i leiligheten :(

Anonymous poster hash: 39aeb...392

 

 

 

Kjære vene. Dette er ikke vanskelig. 

 

Du banker på døra til naboen, forteller på en hyggelig og høflig måte at du opplever musikken som slitsom og bråkete og viser til husordensreglene. Dersom dette ikke fungerer tar du kontakt med HUSVERTEN(E). Hadde du giddet å sjekke sio.no hadde du visst dette. Evt. kunne du bare kastet et blikk på informasjonen du mottok når du flyttet inn eller sett på oppslagstavelen som finnes ved inngangspartiet.

Anonymous poster hash: 92dbb...575

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SiT har hvertfall et prikkesystem, så hvis det blir klaget på f.eks støy i stilletiden 3 ganger så blir man kastet ut. Man prøver jo selvfølgelig å unngå det, så de fleste slutter med bråk hvis de får beskjed om det. I tillegg kan ikke naboen vite hvordan musikken hans høres ut hos deg, så for alt han vet hører du ingenting. Gjør naboen oppmerksom på det, og se om det ikke hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare å sende en melding til SiO, så kontakter de vedkommende og minner om ordensreglementet. Man skal ikke finne seg i høylytt bråk på nattestid selv om man bor i leilighet. Ei heller ekstremt lydnivå på dagtid. LITT må man selvsagt finne seg i mellom 0700 og 2300, men dundrende musikk tilhører ikke denne kategorien, hvertfall ikke dersom vedkommende har musikken stående på høyeste volum over flere timer. Jeg klagde på folk flere ganger i løpet av de årene jeg bodde i SiO-leilighet, og fikk også sparket ut en skikkelig bråkmaker som alle naboene også var glade for å bli kvitt..

 

Skjer dette på kveld og natt ringer du Securitas. De har ansvar for vaktholdet ved SiO-boligene utenom office hours, og de rykker ut umiddelbart og ber vedkommende dempe seg. Gjorde dette selv senest i sommer da en idiot som bodde over meg holdt vors, fest og nach midt i uka flere dager på rad med vinduet stående på vidt gap så hele studentbyen kunne høre festene. Ble bråstilt etter at de fikk besøk av Securitas klokka 4 om natta ;)

 

Det er for øvrig ikke alle bygg hvor man kommer inn i andre etasjer enn den man selv bor i pga. kortadgang, og da er det ikke så enkelt å få banket på dersom bråket kommer fra naboen over, som det gjorde i mitt tilfelle flere ganger. Det hjalp heller ikke å banke i taket med en mopp.. Det ble forsøkt flere ganger uten reaksjon fra naboens side, så da var det bare å ta det et hakk opp :)

Endret av Strixvaria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å sende en melding til SiO, så kontakter de vedkommende og minner om ordensreglementet. Man skal ikke finne seg i høylytt bråk på nattestid selv om man bor i leilighet. Ei heller ekstremt lydnivå på dagtid. LITT må man selvsagt finne seg i mellom 0700 og 2300, men dundrende musikk tilhører ikke denne kategorien, hvertfall ikke dersom vedkommende har musikken stående på høyeste volum over flere timer. Jeg klagde på folk flere ganger i løpet av de årene jeg bodde i SiO-leilighet, og fikk også sparket ut en skikkelig bråkmaker som alle naboene også var glade for å bli kvitt..

 

Skjer dette på kveld og natt ringer du Securitas. De har ansvar for vaktholdet ved SiO-boligene utenom office hours, og de rykker ut umiddelbart og ber vedkommende dempe seg. Gjorde dette selv senest i sommer da en idiot som bodde over meg holdt vors, fest og nach midt i uka flere dager på rad med vinduet stående på vidt gap så hele studentbyen kunne høre festene. Ble bråstilt etter at de fikk besøk av Securitas klokka 4 om natta ;)

 

Det er for øvrig ikke alle bygg hvor man kommer inn i andre etasjer enn den man selv bor i pga. kortadgang, og da er det ikke så enkelt å få banket på dersom bråket kommer fra naboen over, som det gjorde i mitt tilfelle flere ganger. Det hjalp heller ikke å banke i taket med en mopp.. Det ble forsøkt flere ganger uten reaksjon fra naboens side, så da var det bare å ta det et hakk opp :)

Tusen takk for svar! :-D

Anonymous poster hash: 39aeb...392

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...