Gå til innhold

Hushjelp og hjelp til annet i huset

Fremhevede innlegg

Gjest Citronella
Skrevet

Vi betaler for vasking av hele huset hver uke. Det er full vask, og de har lister hvor vinduer vaskes, kjøleskap vaskes og annet som ikke blir gjort hver uke. De legger også på rent sengetøy på sengene hver uke.

De vasker tøy (som vi har lagt klart), og tørker de i trommel, eller henger de opp. Stryker og bretter. Vi har hatt avtalen så lenge nå at de vet akkurat hva som gjøres; hva som kan tromles, hva som må renses (de fikser det også).

Vi har valgt å betale for dette, selv om vi er to voksne uten barn. Vi har travle jobber med mye reising, og det er så deilig å slippe unna slike hverdagsgreier.

Er det flere som har lignende avtaler? Og hvorfor valgte dere å ha de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hushjelp fordi jeg er for lat til å gjøre husarbeidet selv.

Skrevet

Jeg drømmer om å kunne hyre noen til å vaske hos oss noen timer hver uke. Jeg HATER husarbeid. Vi er to i 100% stilling med ei lita jente, så det blir ikke gjort så mye i ukedagene, det ender opp med å gjøre mye i helgene når vi egentlig ønsker å være sammen som en familie.

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi er to voksne uten barn, og betaler også for å få det vasket hver 14. dag. Annen hver gang tas det noe ekstra, og annen hver gang er det en vanlig vask. Kjempe deilig å komme hjem til. 

Skrevet

Foreldrene mine har alltid hatt vaskehjelp, og jeg ønsker meg det selv, men enn så lenge har vi såpass lite sted at det ville nesten vært litt flaut om vi skulle hatt vaskehjelp :P 

De hadde vel lurt på hva i alle dager som var feil med oss ettersom vi ikke fikk tid til å vaske den lille leiligheten vår selv, hehe 

Men så fort vi flytter til et større sted - og slutter å snuse (motivasjon for å slutte å snuse), så blir det nok vaskehjelp. 

Skrevet

Ønsker meg vaskehjelp... Jeg kan ikke fordra å vaske :P blir derfor gjort alt for sjeldent. Spesielt nå som jeg er gravid med bekkenløsning hadde det vært godt!

Skrevet

To voksne uten barn. Vi har vaskehjelp annen hver uke. Hun vasker hele huset og legger på rent sengetøy. Ser ikke noe poeng i  gjøre det selv når vi har råd og vi begge misliker den typen husarbeid enormt!

Anonymous poster hash: c0b3e...1fe
  • Liker 2
Skrevet

Vi betaler for en ordentlig utvask innimellom. Vi tar selv enkel støvsuging og litt støvtørking, men innimellom så får vi noen til å ta en grovvask + vinduene etc...

Skrevet

Hvordan ordner dere med vaskehjelpen egentlig? Gir dere ut ekstra nøkkel og lar de komme og holde på mens dere er på jobb, eller er alltid en person tilstede?

Gjennomgår en vanskelig periode med psykisk utbrenthet og depresjon, og når man er singel går det utover hygienen i leiligheten naturligvis. Skulle gjerne hatt en hjelpende hånd til en skikkelig vask av hele leiligheten. Prøver klart å ta tak de dagene jeg føler meg bedre, men går mest enkel støvsuging og overflatevask av kjøkken og bad. En skikkelig skrubbejobb orker jeg sjelden.

Hvilke firmaer eller personer benytter dere av? Finnes det seriøse som gjør en god jobb og ikke stjeler noe når man snur ryggen til?

Anonymous poster hash: b3162...5d3
Skrevet

Det er den første luksusen jeg skal betale for når jeg føler jeg har råd! Synes det er helt greit, men vaskehjelpen må betales hvitt og få skikkelig lønn!

Anonymous poster hash: c86b3...e7b

• Liker 1
Skrevet

Det er den første luksusen jeg skal betale for når jeg føler jeg har råd! Synes det er helt greit, men vaskehjelpen må betales hvitt og få skikkelig lønn!

Det er jeg helt enig med deg i. 

Skrevet

Vår vaskedame har et enmannsforetak. Vi lar døra stå åpen, reiser bort i to timer og så sender hun en SMS når hun er ferdig og vi kan komme hjem. Skjønner godt at hun ikke vil overvåkes i jobben sin.

Anonymous poster hash: c0b3e...1fe
Skrevet

Kjenner noen som har nøkkelskap med kode som vaskehjelpen henter og legger tilbake nøkkelen i. Hun kommer innom mens de er på jobb. Det høres lurt ut.

Skrevet

Hvordan ordner dere med vaskehjelpen egentlig? Gir dere ut ekstra nøkkel og lar de komme og holde på mens dere er på jobb, eller er alltid en person tilstede?

Gjennomgår en vanskelig periode med psykisk utbrenthet og depresjon, og når man er singel går det utover hygienen i leiligheten naturligvis. Skulle gjerne hatt en hjelpende hånd til en skikkelig vask av hele leiligheten. Prøver klart å ta tak de dagene jeg føler meg bedre, men går mest enkel støvsuging og overflatevask av kjøkken og bad. En skikkelig skrubbejobb orker jeg sjelden.

Hvilke firmaer eller personer benytter dere av? Finnes det seriøse som gjør en god jobb og ikke stjeler noe når man snur ryggen til?

Siterer meg selv herl. Kan noen vennligst hjelpe meg? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...