Gå til innhold

Å kalle barnet sitt for Kuken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må si jeg ble mildt sagt sjokkert når jeg for noen dager siden hørte om en liten gutt som hadde fått navnet Lemet. Navnet uttales likt med "lemmet", altså penisen eller kuken.

Hvilke foreldre kaller gutten sin for dette? Det er jo helt sykt. Fatter ikke at slike navn godkjennes.

Anonymous poster hash: 6e037...49f
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

lem er jo en kroppsdel. trenger ikke være kuk. kan være en finger eller en hånd for alt det du vet. ikke alle er så pervo at de tenker penis om lem

Anonymous poster hash: a97af...e33
  • Liker 23
Skrevet

Haha. Lemet er et helt vanlig navn i samiske områder. Lemet er den samiske versjonen av Klemet.

Anonymous poster hash: 29b71...b88
  • Liker 6
Skrevet

Haha, lemmen hadde jeg tenkt på først. Lemmet kan være en arm, eller et bein. Men ja, litt rart navn. Hvorfor valgte de Lemet? 

Skrevet

Haha, lemmen hadde jeg tenkt på først. Lemmet kan være en arm, eller et bein. Men ja, litt rart navn. Hvorfor valgte de Lemet? 

Sikkert noe å gjøre med hvor han kommer fra?

Anonymous poster hash: 0226e...381

Skrevet

Verre med engelskmenn/amerikanere som heter Dick...

• Liker 2
Skrevet

Sikkert noe å gjøre med hvor han kommer fra?

Hvor var det da? Jeg har aldri hørt navnet før, og aner ikke hvor navnet er vanlig. 

Skrevet

Hvor var det da? Jeg har aldri hørt navnet før, og aner ikke hvor navnet er vanlig. 

Sorry, jeg tror den ble litt for dyp. :P

Skrevet

Omlag 30 personer i Norge har guttenavnet Lemet som første eller eneste fornavn. (Kilde: Statistisk sentralbyrå, 2005.)

Skrevet

Sorry, jeg tror den ble litt for dyp. :P

Hæ? Nå må du forklare, for nå forstår jeg ingenting! Vær så snill :) :) 

Skrevet

Må si jeg ble mildt sagt sjokkert når jeg for noen dager siden hørte om en liten gutt som hadde fått navnet Lemet. Navnet uttales likt med "lemmet", altså penisen eller kuken. Hvilke foreldre kaller gutten sin for dette? Det er jo helt sykt. Fatter ikke at slike navn godkjennes. Anonymous poster hash: 6e037...49f

Jeg ville aldri tenkt på "kjønnslem" bare ved å høre navnet Lemet. Det høres da ut som et navn, Klemmet, Emmet osv. Alle tenker ikke straks noe negativt om barns navn, selvom de er uvanlige. Lem er ikke et ord som er mye brukt (som jeg hører) og skulle jeg assosiere Lemet med lemmer, ville jeg i så fall tenkt på armer og bein. Alle tenker ikke koffert alltid.

Anonymous poster hash: 21f61...20a

• Liker 7
Skrevet

Jeg vet om noen som heter Sædberg til etternavn. Stakkars dem.

Anonymous poster hash: 82fd5...82d

• Liker 1
Skrevet (endret)

ikke alle er så pervo at de tenker penis om lem

Anonymous poster hash: a97af...e33

Og ikke aller er så sinnsyk at de ikke forstår at penis er det samme som lem.

Endret av Jus sanguinis
Skrevet

Men Sædberg derimot kan hvertfall ikke misforståes mener jeg

Anonymous poster hash: 82fd5...82d

Gjest Hjertesukk
Skrevet

Lemmet Sædberg kunne derimot vært en uheldig kombinasjon, knis! Ellers syntes jeg det var et fint navn jeg :)

Skrevet

De kaller han i så fall kroppsdel, ikke kuken. Jeg syntes navnet er fint, men jeg kjenner en Lemet, så keg er vant til det

• Liker 1
Skrevet

Det er et samisk navn, og det har selvsagt ingen sammenheng med bokmålsordet for kjønnsorgan. Nei, de har ikke kalt ungen for "kuken" som trådstarter insinuerer.

• Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet

Synes det er helt hårreisende, og burde ikke vært lov. Utrolig tankeløst av foreldrene som mer eller mindre legger opp til at han skal bli mobbet for navnet sitt.

Hvem i faen kaller ungen sin for dette??

Anonymkode: 14a70...24a

Skrevet

Det er jo ikke foreldrene som er tankeløse her, det er du og de andre som velger å tenke kjønnsorgan når dere hører navnet. Det viser tydelig at det er nettopp voksne mennesker, foreldre, som skaper mobbere.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...