Gå til innhold

Har dagens barn dårlig hukommelse?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er like gammel som TS og husker at jeg gikk i barnehagen, men klarer ikke å plassere et fjes.

Jeg syns Ts setter seg selv ganske høyt og hele tråden oser en sånn: jeg er så spesiell så de burde huske meg - holdning.

Anonymous poster hash: b3a64...b66

Ja, uff... Lett å tolke ting hit hen og dit hen når man skriver på et forum.

Grunnen er mer den at jeg syns disse barna var veldig spesielle for meg, ikke motsatt. De minner meg om en flott tid.

Men faktum er jo at de husket ansiktet mitt, men klarte ikke koble det til hvor.

Anonymous poster hash: 00c6c...fa6

• Liker 1
Skrevet

Hvis du kun jobbet med de noen måneder er det kanskje ikke så rart. Det kommer helt an på hvor mye inntrykk du ga på akkurat dem. Husk barn har veldig mange de skal forholde seg til opp gjennom barndommen. Noen gjør inntrykk og de husker man, mens andre ikke fester seg.

Sånn er det med meg også. Noen husker jeg at jeg har sett før, mens andre som husker meg har jeg ikke peiling på hvem er...

Jeg husker ikke nødvendigvis ansiktene på alle mine lærere opp gjennom årene. Noen husker jeg, mens andre har jeg egentlig ikke peiling på hvordan så ut. Tenker at sånn er det bare :-)

Skrevet

Jeg har vansker med å plassere mange ansikter når jeg ser de på feil sted. Dette har jeg alltid hatt. Selv i gamle dager når vi kun hadde tv med NRK, og telefon uten knapper og display.

Alder kan også ha noe å si. At det er selektivt hva de husker fra den tiden. Kanskje har du forandret deg? Mange har vansker andre ikke har. Og som ikke skyldes duppeditter. Jeg tør ikke si til noen at jeg ikke husker mange ansikter (og navn). Det er ikke et handikapp som blir akseptert av mange.

Skrevet

Hvis du kun jobbet med de noen måneder er det kanskje ikke så rart. Det kommer helt an på hvor mye inntrykk du ga på akkurat dem. Husk barn har veldig mange de skal forholde seg til opp gjennom barndommen. Noen gjør inntrykk og de husker man, mens andre ikke fester seg.

Sånn er det med meg også. Noen husker jeg at jeg har sett før, mens andre som husker meg har jeg ikke peiling på hvem er...

Jeg husker ikke nødvendigvis ansiktene på alle mine lærere opp gjennom årene. Noen husker jeg, mens andre har jeg egentlig ikke peiling på hvordan så ut. Tenker at sånn er det bare :-)

Det er jo åpenbart ganske individuelt. Jeg husker de fleste ansatte fra både barnehage og skoler, enten de ga noe inntrykk eller ei. Men jeg er ekstremt god på å gjenkjenne ansikter, og det er vel neppe noen egenskap de fleste har. Så jeg er litt heldig utrustet på det området, kanskje.

Skrevet

Jeg synes det er mer merkelig at du husker ALLE assistenter fra din tid i barnehagen jeg da..

De fleste husker mennesker som betydde noe for dem, og har gjort inntrykk på dem. aå jeg ville gått utifra at du ikke gjorde noen av delene og heller tenkt at det faktisk ikke handler om dem.. (Ikke om deg heller kanskje, bare at du ikle var i en situasjon som førte deg nær dem eller gjorde inntrykk på de).

Anonymous poster hash: 07183...ed6

Skrevet

Jeg synes det er mer merkelig at du husker ALLE assistenter fra din tid i barnehagen jeg da..

De fleste husker mennesker som betydde noe for dem, og har gjort inntrykk på dem. aå jeg ville gått utifra at du ikke gjorde noen av delene og heller tenkt at det faktisk ikke handler om dem.. (Ikke om deg heller kanskje, bare at du ikle var i en situasjon som førte deg nær dem eller gjorde inntrykk på de).

Anonymous poster hash: 07183...ed6

Kanskje jeg husker det fordi det ikke var altfor mange forskjellige. Men jeg husker jo til og med dem fra valgfagene fra barneskolen som var der i en uke eller noe.

Men det gjorde jeg, egentlig. Husker en av de ansatte sa til meg at en jente begynte å strigråte fordi hun ikke fikk sagt hadet til meg og levert en tegning til meg, dagen før sommeren da jeg skulle slutte. Dette er en av de som ikke husket meg, men samtidig var det en som var 3 år den gangen som husket meg nå. Og vedkommende hadde jeg ikke noe særlig å gjøre med i barnehagen, så det er nok individuelt og tilfeldig hvem som husker hva, enten man gjorde inntrykk eller ei.

Men herregud, ser at denne debatten bare blir tåpelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...