AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 Lurer på dette fordi jeg stusser på en ting. Jeg møtte nylig et par barn som nå er 10 år, og jeg jobbet med dem i en 3-4 måneders periode for over 4 år siden, da de var 5-6 år. De husket ingenting av meg, isåfall bare noe vagt. Skjønner at 4 år er ganske mye for en 10-åring, men jeg husker fremdeles alle mine assistenter fra da jeg gikk i barnehagen og det var i 1990-1992.. Er hukommelse veldig individuelt, eller spiser dagens barn for mye snop? Eller ser de for mye på fordummende ting som pc og nettbrett? Anonymous poster hash: 00c6c...fa6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 Lurer på dette fordi jeg stusser på en ting. Jeg møtte nylig et par barn som nå er 10 år, og jeg jobbet med dem i en 3-4 måneders periode for over 4 år siden, da de var 5-6 år. De husket ingenting av meg, isåfall bare noe vagt. Skjønner at 4 år er ganske mye for en 10-åring, men jeg husker fremdeles alle mine assistenter fra da jeg gikk i barnehagen og det var i 1990-1992.. Er hukommelse veldig individuelt, eller spiser dagens barn for mye snop? Eller ser de for mye på fordummende ting som pc og nettbrett?Anonymous poster hash: 00c6c...fa6 Jeg husker kun vagt en av de ansatte der jeg gikk i barnehagen, men hadde nok ikke kjent henne igjen på gata og husker heller ikke navnet. Husker kun små situasjoner fra barnehagen. Gikk det fra jeg var 2-6 (slutten av åttitallet). Anonymous poster hash: 0769b...b15
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #3 Skrevet 8. september 2015 Mitt stebarn på 9 husker ikke en gang mennesker han møtte forrige helg. Selv om det var gutter på hans alder som han lekte med, så husker han dem ikke. Han har møtt flere av mine søskenbarn som er på hans alder, mange ganger. Han husker ikke å ha lekt med dem heller. Men de er ikke i hans omgangskrets til vanlig, han møter dem kanskje 2-3 ganger i året. Anonymous poster hash: d2b90...fa2
Chromium Skrevet 8. september 2015 #4 Skrevet 8. september 2015 Jeg har vel det helt motsatte av dårlig hukommelse. Husker datoer og tidspunkt på ting som skjedde når jeg var fem år. Jeg vil nok si det er individuelt. Har møtt flere mennesker som ikke en gang husker det de gjorde for to dager siden. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #5 Skrevet 8. september 2015 Jeg leste et sted av ipad/pc/smarttelefoner gjorde oss dummere siden man har informasjon tilgjengelig hele tiden, så man "trenger" ikke huske på alt hele tiden. Kjenner meg noe igjen i det, har blitt mer glemsk og distre med årene, og den kurven samsvarer med bruk av smarttelefon ligger nok noe i det. Anonymous poster hash: aeec9...737 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #6 Skrevet 8. september 2015 Tror dette er veldig individuelt. Noen er bedre utviklet på de områdene som husker ansikt, noen har mindre interesse i personer, noen husker dårlig. Jeg var nok et av barna som ikke ville husket deg. Jeg husker ikke så godt ansikter, og har en tendens til å blande folk som ser litt like ut. Jeg tror ikke det å huske ansikter er den beste indikator på hukommelse generelt. Anonymous poster hash: 26b87...00a 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #7 Skrevet 8. september 2015 Dersom du kun jobbet med dem 3-4 mnd er det ikke rart de ikke husker deg.Anonymous poster hash: 4e138...ae4 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #8 Skrevet 8. september 2015 Det har nok med den korte tidsperioden du jobbet med dem. Og hvis du ikke var helt spesiell for dem så bryr de seg ikke så mye og glemmer fort. Sånn er barn. Anonymous poster hash: 2a2fd...325 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #9 Skrevet 8. september 2015 Dersom du kun jobbet med dem 3-4 mnd er det ikke rart de ikke husker deg.Anonymous poster hash: 4e138...ae4 Jeg husker fremdeles en gutt/mann som jeg så opp til, som jobbet i barnehagen min gjennom et valgfag på skolen. Han jobbet der bare en uke eller noe. Det var rundt 1992. Jeg kjenner han fremdeles igjen, selv etter 23 år. ts Anonymous poster hash: 00c6c...fa6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #10 Skrevet 8. september 2015 Jeg husker fremdeles en gutt/mann som jeg så opp til, som jobbet i barnehagen min gjennom et valgfag på skolen. Han jobbet der bare en uke eller noe. Det var rundt 1992. Jeg kjenner han fremdeles igjen, selv etter 23 år. tsAnonymous poster hash: 00c6c...fa6 Det er sikkert mange folk du har møtt som du ikke husker også. Men dem husker du jo ikke at du ikke husker Anonymous poster hash: c2b30...fe3 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #11 Skrevet 8. september 2015 Husker selv kun de som ga et stort inntrykk! Jenta mi husker alle sammen fortsatt, men hun ser dem med jevne mellomrom fortsatt. Anonymous poster hash: 1f0d0...6a4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #12 Skrevet 8. september 2015 Det er sikkert mange folk du har møtt som du ikke husker også. Men dem husker du jo ikke at du ikke husker Anonymous poster hash: c2b30...fe3 Jeg har sikkert mye huller jeg også. Anonymous poster hash: 00c6c...fa6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #13 Skrevet 8. september 2015 Dersom du kun jobbet med dem 3-4 mnd er det ikke rart de ikke husker deg.Anonymous poster hash: 4e138...ae4 Joa, men samtidig så de meg jevnlig det påfølgende året også, da. Siden jeg jobbet på samme sted, og de hadde småsøsken som fremdeles gikk i barnehagen. Anonymous poster hash: 00c6c...fa6
Ulven Skrevet 8. september 2015 #14 Skrevet 8. september 2015 Dette er individuelt. Eksempelvis husker mannen min fra han var litt over to år, jeg husker ingenting før jeg var 6.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #15 Skrevet 8. september 2015 Jeg husker de som har gjort et inntrykk på meg. Det er jo ikke sikkert at du har gitt så mye inntrykk. Det finnes jo folk du kan gå i klasse med eller som er på samme arbeidsplass, men du legger ikke merke til dem før det er noe spesielt. Sånn er det jo for barn og, de husker dem som utmerker seg på et vis. Anonymous poster hash: 68a5c...0c8 2
following_angels Skrevet 8. september 2015 #16 Skrevet 8. september 2015 Jeg husker omtrent ingen av barna jeg gikk i klasse med fra 1-3 klasse, men kan huske hendelser og personer fra barnehagen. Kan glemme hva jeg har på meg her og nå, og samtidig huske detaljer rundt en hendelse/samtale som skjedde for 3 år siden... Noen ting sitter bedre enn andre, tror ikke det nødvendigvis betyr at ungene i dag husker dårligere.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #17 Skrevet 8. september 2015 Lurer på dette fordi jeg stusser på en ting. Jeg møtte nylig et par barn som nå er 10 år, og jeg jobbet med dem i en 3-4 måneders periode for over 4 år siden, da de var 5-6 år. De husket ingenting av meg, isåfall bare noe vagt. Skjønner at 4 år er ganske mye for en 10-åring, men jeg husker fremdeles alle mine assistenter fra da jeg gikk i barnehagen og det var i 1990-1992.. Er hukommelse veldig individuelt, eller spiser dagens barn for mye snop? Eller ser de for mye på fordummende ting som pc og nettbrett?Anonymous poster hash: 00c6c...fa6 Fornærmet over at du ikke gjorde et godt inntrykk?Anonymous poster hash: b3a64...b66
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #18 Skrevet 8. september 2015 Jeg husker kun vagt en av de ansatte der jeg gikk i barnehagen, men hadde nok ikke kjent henne igjen på gata og husker heller ikke navnet. Husker kun små situasjoner fra barnehagen. Gikk det fra jeg var 2-6 (slutten av åttitallet). Anonymous poster hash: 0769b...b15 Jeg er like gammel som TS og husker at jeg gikk i barnehagen, men klarer ikke å plassere et fjes. Jeg syns Ts setter seg selv ganske høyt og hele tråden oser en sånn: jeg er så spesiell så de burde huske meg - holdning. Anonymous poster hash: b3a64...b66
wintergirl Skrevet 8. september 2015 #19 Skrevet 8. september 2015 Husker selv mye fra barnehagen. Husker navn på flere av de ansatte og barna. Så en av de ansatte for et par år siden,hun kjente meg igjen og jeg henne. Men eller ville jeg ikke kjent igjen barna som nå har forandret seg fra den tid. Var på 80-tallet.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #20 Skrevet 8. september 2015 Fornærmet over at du ikke gjorde et godt inntrykk?Anonymous poster hash: b3a64...b66 Nei, jeg vet i grunn at jeg gjorde et godt inntrykk, siden jeg var veldig populær som mann i barnehage. Anonymous poster hash: 00c6c...fa6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå