Gå til innhold

Deleksamen Øk.adm.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg lurte bare på om noen kunne hjelpe meg litt. Jeg går første året på økonomi og administrasjonstudiet og skal nå begynne på min første deleksamen. Vi skal gjøre rede for den konseptuelle foretaksmodellen og forklare og drøfte ulike ting ved en organisasjons koalisjonssystem.

 

Synes dette er utrolig vanskelig, ettersom jeg aldri har gjort det før. Er det noen som kan komme med tips om hvordan jeg kan sette opp oppgave? Kanskje er det noen som har gått dette studiet som kan komme med tips og slikt til hva jeg bør huske å ha med og hva som kan være viktig?  :laugh:

 

Hadde blitt kjempeglad om noen kunne hjulpet meg litt, da jeg sliter litt..

(Sier ikke at noen skal skrive oppgaven min, er bare ut etter litt tips for å få startet på oppgaven)



Anonymous poster hash: 98ffa...539
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ofte er det en fordel å ta med alle de viktige begrepene, og tegn gjerne figurer fra boka. Hvis eksamenen er utforma som en case er det greit, da appliserer du bare all teorien du har i faget til denne casen og "løser" problemet med teorien du har lært. Hvis ikke kan det være lurt å likevel ha en utforming der du underveis tar for deg de sentrale begrepene og teoriene, og veldig mange sensorer er glad i at man tar med relevante og dagsaktuelle eksempler. Det er iaf min erfaring med Ø.A.-eksamener :)



Anonymous poster hash: 49b6f...c18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...