Gå til innhold

Nespressomaskin - kapslene har gått ut på dato?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en Nespressomaskin for en ukes tid siden, og når jeg nå skulle surre meg til å teste ut noen av de kapslene som følger med, ser jeg at de gikk ut på dato 31.07.. Jeg kan ikke så mye om kaffe, men synes jo det er litt kleint at med en såpass dyr kaffemaskin så følger det med utgåtte kapsler.. Dere som har Nespresso-maskin eller hvertfall peiling på disse kapselkaffegreiene; har det noe å si for smaken at de er utgåtte? Er dette egentlig noe å klage på i det hele tatt, eller er jeg smålig hvis jeg gjør det? Synes jo det er litt surt at jeg ikke får smakt meg frem til hva jeg liker (og dermed kunne tenke meg å bestille mer av) når det først skulle følge med 16 forskjellige smaker :(

Får litt lyst til å levere tilbake hele greia egentlig.. Men den skal jo visstnok lage god kaffe? Sukk..  :vetikke:

Hilsen kaffetørst

Anonymous poster hash: d718a...103
Skrevet

Jeg ville klaget. Du skal vel ikke finne deg i å få servert utgåtte varer på et produkt du nettopp har kjøpt!

Ring butikken først og gjør avtale om at de har et nytt brett klart til deg når du kommer og leverer tilbake det første.

Koster ikke hver kaffekopp en 5-6 kroner med sånn maskin? Dersom du har et helt brett med 16 stk på, så utgjør jo det iallefall 80 kr.

Skrevet

Greia er at maskinen er kjøpt på Expert, og såvidt jeg vet selger de ikke kapsler utenom de som allerede er i maskineskene fra Nespresso, hvis du skjønner hva jeg mener. Så jeg måtte vel i tilfelle ringt kundeservice hos Nespresso, men har ikke så lyst til å syte over det til dem heller liksom..  :klo:

Skrevet (endret)

Du kan melde deg inn i Nespresso club. Der registrerer du maskinen din. Det er jo naturlig nok også Nespresso som har levert kapslene som fulgte med, så det der tror jeg de er veldig interessert i å ordne opp i. :)

Endret av Emera
Skrevet

Har registrert maskinen der :) Var mer at jeg føler meg litt smålig om jeg ringer de for noe sånt, men det er kanskje bare jeg som er rar?  :fnise:

Skrevet

Det samme skjedde meg da jeg kjøpte min maskin for ett par år siden. Tror kapslene gikk ut på dato nesten 6 mnd før jeg i det hele tatt kjøpte maskinen. Jeg kontaktet bare Nespresso på mail, og de ordnet opp med en gang. :)

• Liker 1
Skrevet

Har registrert maskinen der :) Var mer at jeg føler meg litt smålig om jeg ringer de for noe sånt, men det er kanskje bare jeg som er rar?  :fnise:

Neida, de sender deg nok bare nye kapsler tilsvarende de som lå i esken. Såpass sjenerøse med servicen er de helt sikkert! :)

Skrevet

Greia er at maskinen er kjøpt på Expert, og såvidt jeg vet selger de ikke kapsler utenom de som allerede er i maskineskene fra Nespresso, hvis du skjønner hva jeg mener. Så jeg måtte vel i tilfelle ringt kundeservice hos Nespresso, men har ikke så lyst til å syte over det til dem heller liksom.. :klo:

Det er ikke noe farlig å drikke kaffe som gikk ut på dato for to måneder siden, og du merker nok ikke noe på smaken heller.

Når det er sagt, så syns ikke jeg det er greit å bli solgt kaffe som har gått ut på dato, så jeg ville bedt om prisavslag tilsvarende prisen for 16 nye kapsler. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: f427c...a48

Skrevet

Det er ikke noe problem å drikke kaffen, det er god slingringsmonn på datoen (har jobbet for Nespresso), men klag uansett, så får du garantert nye kapsler (send mail og legg ved bilde, så er du sikker). Du kan forresten se det på kapselen om den er dårlig, da buler "lokket" innover. Dårlig av Expert å ikke følge såpass opp at de har liggende nye kapsler de kan bytte ut med de gamle.

• Liker 2
Skrevet

det er jo bare å ringe de evt gå innom der du kjøpte maskinen å vise de kapslene (husk kvittering) så ordner de opp :) 

Anonymous poster hash: 60e04...3d2
Skrevet

Sendte dem en mail i går og får tilsendt nye kapsler i posten, hurra!  :laugh: De skrev også at kapslene skulle være helt brukbare, så da får jeg hvertfall testet kaffe før jeg går til innkjøp av større kvanta :)

Tusen takk til alle som har svart  :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...