Gå til innhold

Beste tips for å få flat mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Trenger deres beste trenings-og kostholdstips for å få flat mage (gjerne slik at ribbein og kragebein synes). IKKE interessert i muskler!

Vil si jeg har et normalt kosthold, men usikker på hva jeg bør spise mer av og hvor mye.. Av trening er det jogging jeg foretrekker.

Er 19 år gammel, veier 57kg, er 1.65cm høy og er jente :-)

Anonymous poster hash: 180f6...8ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få bort magefettet må du spise mindre energi enn du forbrenner. Altså må du ligge på et kaloriunderskudd. For å stramme opp magen kan du trene styrketrening. 

Anonymous poster hash: 4c1f3...47c
Skrevet

Du har en helt grei vekt i forohold til høyden din. Det beste tipset jeg kan gi deg er at du innser at for de fleste er det ikke naturlig å ha helt flat mage. Du er i en alder der du vil få mer kvinnelige former, og det er dessverre litt på kollisjonskurs med dagens idealkropp.

For all del, driv gjerne med en eller annen form for trening, men gjør det fordi du synes det er gøy, ikke for å bli unaturlig tynn.

• Liker 5
Skrevet

Du har en helt grei vekt i forohold til høyden din. Det beste tipset jeg kan gi deg er at du innser at for de fleste er det ikke naturlig å ha helt flat mage. Du er i en alder der du vil få mer kvinnelige former, og det er dessverre litt på kollisjonskurs med dagens idealkropp.

For all del, driv gjerne med en eller annen form for trening, men gjør det fordi du synes det er gøy, ikke for å bli unaturlig tynn.

Jeg har ganske stor mage, ser ut som en gravid-mage, og vil bli kvitt denne. Mye ekkelt fett samlet på ett sted.. Hva slags trening da? Utholdenhet? Og hva bør jeg spise mye av/ lite av?

TS.

Skrevet

Har ingen planer om å bli unaturlig tynn, men vil gjerne veie mellom 48-50kg.

TS.

Skrevet

Eneste måten å få flat mage på er å trene muskler og spise mye nok mat til å lage muskler. Eventuelt bruke photoshop

Anonymous poster hash: bb4ec...4f6
Skrevet

Jeg har ganske stor mage, ser ut som en gravid-mage, og vil bli kvitt denne. Mye ekkelt fett samlet på ett sted.. Hva slags trening da? Utholdenhet? Og hva bør jeg spise mye av/ lite av?

TS.

Da burde du trene utholdenhetstrening. Dette forbrenner mest kalorier. Men er fint å kombinere med styrke. Jo mer muskelmasse, jo høyere hvileforbrenning. For å få bort magen må du rett og slett slanke deg og ligge i et kaloriunderskudd. Spis mye kalorifattig mat og pass uansett på hvor mye du spiser. Kyllingfillet med grønnsaker til middag er supert. Mettende og kalorifattig! 

Anonymous poster hash: 4c1f3...47c

Skrevet

Hei!

Trenger deres beste trenings-og kostholdstips for å få flat mage (gjerne slik at ribbein og kragebein synes). IKKE interessert i muskler!

Vil si jeg har et normalt kosthold, men usikker på hva jeg bør spise mer av og hvor mye.. Av trening er det jogging jeg foretrekker.

Er 19 år gammel, veier 57kg, er 1.65cm høy og er jente :-)

...

Anonymous poster hash: 8d477...cf8

• Liker 5
Skrevet

Da burde du trene utholdenhetstrening. Dette forbrenner mest kalorier. Men er fint å kombinere med styrke. Jo mer muskelmasse, jo høyere hvileforbrenning. For å få bort magen må du rett og slett slanke deg og ligge i et kaloriunderskudd. Spis mye kalorifattig mat og pass uansett på hvor mye du spiser. Kyllingfillet med grønnsaker til middag er supert. Mettende og kalorifattig!  Anonymous poster hash: 4c1f3...47c

Noen andre tips en kylling? Jeg spiser nemlig ikke fugl. Spiser mye grønnsaker! Salat med bønner og fullkornspasta, er det greit?

TS.

Skrevet

... Anonymous poster hash: 8d477...cf8

??? Har du noe imot at jeg syns det er fint?

Skrevet

Du har et sykt syn på kropp, og bør absolutt oppsøke psykolog. Du er på god vei til spiseforstyrrelse

Anonymous poster hash: b8db2...105

• Liker 5
Skrevet

Det høres ikke akkurat sunt ut.

Anonymous poster hash: 8d477...cf8

• Liker 4
Skrevet

Å skulle veie mellom 48-50 kg når du er 165 høy er for lite! Bry deg ikke om vekt, vær heller fornøyd med hva du ser i speilet. 

Husk at kroppen trenger proteiner for fettforbrenningen. Du trenger også omega 3, samt andre sunne fettkilder. Ligg på et underskudd, men ikke for mye. Det kan være lurt å begynne på 200 kcal mindre enn hva som er anbefalt mengde ift. aktivitetsnivået ditt. 

Kondisjonstrening er bra, men ikke vær redd for styrketrening. Det tar en stund å få "muskler" som du hinter til her (går ut fra du mener markerte og definerte muskler). 

Anonymous poster hash: 9f386...365

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingen spiseforstyrrelse, og det vil jeg aldri få, jeg vil bare få full kontroll over kroppen min.

Det er ikke det at jeg syns muskler er stygt, men muskler veier mer enn fett, og det viktigste for meg er å veie mindre. Vekt og utseende er det viktigste.

TS.

Skrevet

Jeg har ingen spiseforstyrrelse, og det vil jeg aldri få, jeg vil bare få full kontroll over kroppen min.

Det er ikke det at jeg syns muskler er stygt, men muskler veier mer enn fett, og det viktigste for meg er å veie mindre. Vekt og utseende er det viktigste.

TS.

Muskler veier ikke mer enn fett? Et kg er et kg. Muskler tar mindre plass enn fett (volum). 

Hvorfor er vekt viktigst? Skal du vise noen andre hvor mye du veier? 

• Liker 3
Skrevet

Dette må da være tull? Hva betyr det at muskler veier mer enn fett? Du ser da slankere ut med muskler enn fett, så man skulle jo tro at det var å foretrekke. Dessuten forbrenner du mer, jo mer muskler du har.

Skrevet

TS.

Det er akkurat dette her som tyder på at du kan ligge innen faresonen for å utvikle en spiseforstyrrelse. De aller fleste som får anoreksi er mennesker som mener de har full kontroll. Det er veldig mye du mener du skal gå ned, nesten 15% av kroppsvekten du har nå. Du jo ikke akkurat mye for høyden din nå heller. Og hvor mye betyr egentlig tallet som står på vekta? Betyr det mer enn hvor sunn og frisk kroppen din er og hvordan du ser ut?

• Liker 3
Skrevet

Haha, min feil, har alltid trodd at muskler veier mer enn fett, gymlæreren min på vgs sa alltid det..

Uansett, jeg vil verken ha muskler eller fett, jeg vil være slank og vise ribbein&kragebein. Hvorfor? Fordi jeg syns det er pent. Det er ikke sykt å synes at det er pent.

TS.

Skrevet

Det er greit at du ønsker å være slank. Vil tro det er ganske vanlig blant unge jenter.

Men den kommentaren din om at vekta er viktigst skremmer meg. Hvorfor? Hvorfor er tallet så viktig?
Ønsker du å være "fit" eller tynn? Det er forskjell på å være opphengt i fettprosent og vekt. Selv om jeg synes begge er like forstyrrende. 

Når det er sagt har noen mennesker mer fremtredende ribbein og kragebein. Altså, de er født sånn. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er også stor forskjell på å være naturlig slank og se syklig tynn ut.

Du trenger heller ikke bli muskuløs bare fordi du trener littegrann styrke.

Endret av Persephone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...