AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 Hadde du syntes det var frekt at leietaker spurte pent om barnet kan slutte å løpe frem og tilbake sånn? Selvfølgelig ikke skrevet det på den måten! Haha.. Men han er tydeligvis hjemme fra bhg idag og har løpt frem og tilbake (med hælene) siden klokka halv 10, og jeg er sliten etter en nattvakt Har bodd her i 3 år og sier aldri ifra om sånt ellers, men akkurat nå føler jeg meg sliten og har litt lyst til å si noe for å få bittelitt fred før jobb igjen i ettermiddag/kveld. Er dette urimelig av meg? Anonymous poster hash: 2d982...ea8
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 Jeg synes det er fint å bli fortalt sånne ting, så lenge det skjer på en høflig måte. Det er ikke alltid like lett å vite hvilke lyder som bærer godt og ikke.Anonymous poster hash: 46953...87b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #3 Skrevet 8. september 2015 Blir jo en vurderingssak, for det har jo mye å si hvor ekstremt det er. For meg hadde terskelen for å si noe slikt vært veeldig høy, for når man leier så må man nesten regne med slikt.. Men om det er veldig ille og et stort problem så hadde jeg vel ringt på og sakt at du hører de veldig godt og at du derfor har problemer med å sove etter nattevakt. Ikke skriv det i melding for da blir det så fort misforståelser Du kan nok ikke forvente at de innretter seg siden det et du som har ukurante atbeidstider, men er de hyggelige folk så har de sikkert forståelse og prøver å dempe seg Anonymous poster hash: a24a7...a59 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #4 Skrevet 8. september 2015 Haha,ja. Som sagt, bodd her i 3 år og klager aldri på sånt for jeg vet jeg må finne meg i det. Vært verre enn nå også, men sier ikke ifra fordet. Men AKKURAT nå, en sjelden gang så blir jeg sliter etter noen timer. Å ha en jobb med nattvakt er min feil og mitt valg, men man skal jo tilpasse seg hverandre litt også :-D Bare usikker på hvordan jeg skal si det, pleier ikke å si ifra om sånt så egentlig tørr jeg ikke, men det nærmer seg hodepine nå, så.. Anonymous poster hash: 2d982...ea8
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #5 Skrevet 8. september 2015 Jeg synes ikke det er ok å klage på barn som løper, på dagtid. Sånn er det nå en gang å ha folk boende over seg. Man kan ikke forlange at de skal sitte pent på en stol hele dagen. Barn leker, og det lager lyd. Jeg har full forståelse for at det er irriterende. Men nettopp fordi jeg hadde irritert meg ihjel over slikt har jeg sørget for å bosette meg slik at jeg slipper unna slikt. Her synes jeg heller du bør stappe soviro i ørene og bite tennene sammen. Spesielt siden dette er for en dag, og ikke noe som har vært et gjentagende problem. Anonymous poster hash: ffd9c...ac4 14
xinnia Skrevet 8. september 2015 #6 Skrevet 8. september 2015 Jeg synes ikke det er ok å klage på barn som løper, på dagtid. Sånn er det nå en gang å ha folk boende over seg. Man kan ikke forlange at de skal sitte pent på en stol hele dagen. Barn leker, og det lager lyd. Jeg har full forståelse for at det er irriterende. Men nettopp fordi jeg hadde irritert meg ihjel over slikt har jeg sørget for å bosette meg slik at jeg slipper unna slikt. Her synes jeg heller du bør stappe soviro i ørene og bite tennene sammen. Spesielt siden dette er for en dag, og ikke noe som har vært et gjentagende problem. Anonymous poster hash: ffd9c...ac4 Enig i dette, jeg bor også slik til med barn over meg- som jeg flere ganger venter på skal ramle ned gjennom taket. Men dette er da ikke barnet sitt skyld, det må faktisk få lov til å bevege seg på dagtid. Men forstår deg godt- det er utrolig slitsomt. Spesielt søndagsmorgener er jeg veldig glad for at jeg ikke er fyllesyk liksom... 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #7 Skrevet 8. september 2015 Det hadde jeg aldri gjort. Du kan kanskje bruke ørepropper?Anonymous poster hash: 72ed8...437 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #8 Skrevet 8. september 2015 Hadde du syntes det var frekt at leietaker spurte pent om barnet kan slutte å løpe frem og tilbake sånn? Selvfølgelig ikke skrevet det på den måten! Haha.. Men han er tydeligvis hjemme fra bhg idag og har løpt frem og tilbake (med hælene) siden klokka halv 10, og jeg er sliten etter en nattvakt Har bodd her i 3 år og sier aldri ifra om sånt ellers, men akkurat nå føler jeg meg sliten og har litt lyst til å si noe for å få bittelitt fred før jobb igjen i ettermiddag/kveld. Er dette urimelig av meg? Anonymous poster hash: 2d982...ea8 Hadde bedt deg om å finne deg et annet sted å leie hvis du hadde vært min leietaker. Barn må få lov til å bo inne de også.Anonymous poster hash: de08c...ddf 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #9 Skrevet 8. september 2015 Jeg synes ikke det er ok å klage på barn som løper, på dagtid. Sånn er det nå en gang å ha folk boende over seg. Man kan ikke forlange at de skal sitte pent på en stol hele dagen. Barn leker, og det lager lyd. Jeg har full forståelse for at det er irriterende. Men nettopp fordi jeg hadde irritert meg ihjel over slikt har jeg sørget for å bosette meg slik at jeg slipper unna slikt. Her synes jeg heller du bør stappe soviro i ørene og bite tennene sammen. Spesielt siden dette er for en dag, og ikke noe som har vært et gjentagende problem. Anonymous poster hash: ffd9c...ac4 Enig i dette, jeg bor også slik til med barn over meg- som jeg flere ganger venter på skal ramle ned gjennom taket. Men dette er da ikke barnet sitt skyld, det må faktisk få lov til å bevege seg på dagtid. Men forstår deg godt- det er utrolig slitsomt. Spesielt søndagsmorgener er jeg veldig glad for at jeg ikke er fyllesyk liksom... Hadde bedt deg om å finne deg et annet sted å leie hvis du hadde vært min leietaker. Barn må få lov til å bo inne de også.Anonymous poster hash: de08c...ddf Må si jeg er veldig overrasket over disse svarene! Jeg har hatt barn i over ti år, og en regel har vi hatt hele tiden. Vi løper og herjer IKKE inne. Skal vi leke med mye bevegelse og løping/hopping/herjing går vi ut. Inne er for rolig lek, ute er for både høylytt og aktiv lek. Kanskje ikke rart jeg ser mange uoppdragne barn som løper i butikker og kjøpesentre, hvis det er slik folk ser på ting....! Anonymous poster hash: 4c7be...ecf 13
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #10 Skrevet 8. september 2015 Må si jeg er veldig overrasket over disse svarene! Jeg har hatt barn i over ti år, og en regel har vi hatt hele tiden. Vi løper og herjer IKKE inne. Skal vi leke med mye bevegelse og løping/hopping/herjing går vi ut. Inne er for rolig lek, ute er for både høylytt og aktiv lek. Kanskje ikke rart jeg ser mange uoppdragne barn som løper i butikker og kjøpesentre, hvis det er slik folk ser på ting....!Anonymous poster hash: 4c7be...ecf Så du sammenligner et barns hjem med kjøpesentre og butikker? Her i huset er det fritt frem å leve, Tiltross for det så har barna tilogmed lært seg å skille mellom "offentlige" steder og egen bolig. Dine husregler setter ikke normen for andre. Tilbake til topic, hadde det vært min leietaker så hadde jeg gitt han/henne et par sov i ro, kanskje en imovane og ønsket god natt.Anonymous poster hash: f1c87...f32 5
NumberSix Skrevet 8. september 2015 #11 Skrevet 8. september 2015 (endret) Jeg synes det er helt innafor å si fra om at "akkurat i dag er jeg sliten og trenger å sove etter nattevakt, så er det mulig at barnet ditt ikke løper rundt i huset, det bråker noe vanvittig?" Dere som synes det er helt greit at barnet deres løper rundt, herjer og bråker i huset; dere tenker ikke på at det bor folk rundt dere som kanskje plages av bråket? Eller er det bare de som skal tilpasse seg deres barns bråk? Hva om leietaker/nabo-medeier i borettslaget tramper rundt og bråker hele dagen, og du plages? Du må jo finne deg i det, naboen skal jo tross alt leve han også! Endret 8. september 2015 av NumberSix 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #12 Skrevet 8. september 2015 Med disse svarene er det ikke rart det er mange prinser og prinsesser der ute.Anonymous poster hash: 2b251...dff 10
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #13 Skrevet 8. september 2015 Må si jeg er veldig overrasket over disse svarene! Jeg har hatt barn i over ti år, og en regel har vi hatt hele tiden. Vi løper og herjer IKKE inne. Skal vi leke med mye bevegelse og løping/hopping/herjing går vi ut. Inne er for rolig lek, ute er for både høylytt og aktiv lek. Kanskje ikke rart jeg ser mange uoppdragne barn som løper i butikker og kjøpesentre, hvis det er slik folk ser på ting....!Anonymous poster hash: 4c7be...ecf Vi bor i bygård i oslo sentrum. Er hjemme med baby for tiden, og irriterer meg tidvis over barna i etasjen over når disse er hjemme på dagtid. Når de løper litt rundt der oppe forstyrrer det luren til min baby. Men jeg sier aldri noe, for såpass må man faktisk tåle. Barn beveger seg annerledes enn voksne. Ofte løper de fra rom til rom, framfor å gå. Når det er kaldt har de kanskje sandaler på som bråker litt når de slår i gulvet. Det er en type bråk som nok høres bedre i etasjen under enn hos dem selv. Har NULL med dårlig oppdragelse å gjøre.Anonymous poster hash: bfa62...d2a 5
SiMa Skrevet 8. september 2015 #14 Skrevet 8. september 2015 Jeg synes det er helt greit at du sier ifra. Du har bodd der i tre år, uten å klage på bråk. Da tåler huseier at du akkurat i dag synes det kan bli for mye. Gå opp, ring på og forklar at du er sliten etter nattevakt, og trenger å sove litt før du skal på jobb i kveld.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #15 Skrevet 8. september 2015 Vi leier ut kjelleren og har barn selv. Vi prøver på å holde mest mulig ro i etasjen som er over kjelleren; dvs. at vi ber barna unngå løping og hopping akkurat her i stua/kjøkkenet av hensyn til leieboeren. Når det er sagt, er det jo ikke alltid til å unngå at det kan bli litt tramping fra barn. Så lenge man leier en kjellerleilighet må man nesten regne med at det kan være bråk ovenfra. Det kan jo hende de tror du er på jobb? Anonymous poster hash: 8bbe8...fa2 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #16 Skrevet 8. september 2015 Jeg synes det er helt innafor å si fra om at "akkurat i dag er jeg sliten og trenger å sove etter nattevakt, så er det mulig at barnet ditt ikke løper rundt i huset, det bråker noe vanvittig?" Dere som synes det er helt greit at barnet deres løper rundt, herjer og bråker i huset; dere tenker ikke på at det bor folk rundt dere som kanskje plages av bråket? Eller er det bare de som skal tilpasse seg deres barns bråk? Hva om leietaker/nabo-medeier i borettslaget tramper rundt og bråker hele dagen, og du plages? Du må jo finne deg i det, naboen skal jo tross alt leve han også! Det finnes grader av bråking og herjing. Å løpe over gulvet er helt normal oppførsel for unger. Å tvinge ungene til å gå forsiktig omkring er helt hull i hodet. Unger er unger, og det å løpe er lov. Å leke med ball, eller herje omkring med å kaste ting omkring, eller sykle og slikt inne, er slikt ungene kan gjøre ute. Men å nekte ungen å løpe fra stua til kjøkkenet i iver å skulle hjelpe med å lage pannekaker? Stakkars ungene, sier nå jeg.. Og jeg er en såkalt barnehater, men til og med jeg tåler såpass. Anonymous poster hash: ffd9c...ac4 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #17 Skrevet 8. september 2015 Vi hadde en leietaker i kjelleren før, og hun sendte oss liste over nattevakter. Vi tok hensyns på de dagene, og ikke herjet som aller værst da vi var små. Mamma sa alltid i fra til oss; "nå må dere være stille. ..... Har hatt nattevakt i natt, vet dere, så hun sover nå". Jeg syns ikke det var frekt overhodet, og hele familien respekterte det. Du kan prøve å si i fra, ihvertfall. På en hyggelig måte Anonymous poster hash: 33da8...44e 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #18 Skrevet 8. september 2015 Jeg synes det er helt innafor å si fra om at "akkurat i dag er jeg sliten og trenger å sove etter nattevakt, så er det mulig at barnet ditt ikke løper rundt i huset, det bråker noe vanvittig?" Dere som synes det er helt greit at barnet deres løper rundt, herjer og bråker i huset; dere tenker ikke på at det bor folk rundt dere som kanskje plages av bråket? Eller er det bare de som skal tilpasse seg deres barns bråk? Hva om leietaker/nabo-medeier i borettslaget tramper rundt og bråker hele dagen, og du plages? Du må jo finne deg i det, naboen skal jo tross alt leve han også! Så lenge det er snakk om MITT hus, der jeg leier ut en leilighet, så ja, selvsagt. Dog innen rimelighetens grenser mtp. tid på døgnet og type aktivitet, men leieboer må tåle at barna mine leker og lager lyd - det er tross alt deres hjem også. I et borettslag blir det noe litt annet, der står alle på like fot (men fortsatt må man jo tåle at det foregår normal aktivitet i huset, enten det er snakk om barn eller voksne. Hvis ikke må man bare skaffe seg enebolig langt inne i skogen.) I TS tilfelle hadde jeg synes det var greit med en høflig forespørsel om jeg kunne forsøke å dempe småttisene noe akkurat den dagen, men en generell henstilling til at ungene måtte være stille til enhver tid hadde ikke blitt godt mottatt. Anonymous poster hash: 8ffc9...0d3 3
NumberSix Skrevet 8. september 2015 #19 Skrevet 8. september 2015 Det finnes grader av bråking og herjing. Å løpe over gulvet er helt normal oppførsel for unger. Å tvinge ungene til å gå forsiktig omkring er helt hull i hodet. Unger er unger, og det å løpe er lov. Å leke med ball, eller herje omkring med å kaste ting omkring, eller sykle og slikt inne, er slikt ungene kan gjøre ute. Men å nekte ungen å løpe fra stua til kjøkkenet i iver å skulle hjelpe med å lage pannekaker? Stakkars ungene, sier nå jeg.. Og jeg er en såkalt barnehater, men til og med jeg tåler såpass. Anonymous poster hash: ffd9c...ac4 Du trenger ikke tvinge ungene til å gjøre noe som helst, men du kan lære ungene dine at det er lov å ta hensyn til andre. Dette vil nok både du, ungene og andre rundt dere få nytte av etter hvert. 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #20 Skrevet 8. september 2015 Du trenger ikke tvinge ungene til å gjøre noe som helst, men du kan lære ungene dine at det er lov å ta hensyn til andre. Dette vil nok både du, ungene og andre rundt dere få nytte av etter hvert. Leste du innlegget du siterte? Der sto det nemlig at det var opptil flere ting som ikke var lov, av hensyn til dem som bor under. Men de som bor under må også ta hensyn til de som bor over. Som det å tåle at ungene får lov til å løpe og oppføre seg som unger. Hensyn går begge veier. Anonymous poster hash: ffd9c...ac4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå