AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #1 Skrevet 7. september 2015 Går på vgs. Er litt redd nå for kom til å tenke på første skoledag da læreren snakket om hva vi skulle gjøre om vi skulle bort en dag. Men jeg følgte ikke noe særlig med (meg i et nøtteskall), så derfor spør jeg her. Jeg har jo ikke sagt ifra at jeg skal bort i morgen. Jeg har tre timer i morgen, og skal være i to av dem (må dra ett kvarter før andretimen er over). Er så redd for å få anmerkning. Hva skal jeg si til læreren? Og hvordan? Må jeg si det i starten av timen, eller skal jeg bare hoppe opp når klokka er der og si "jeg må dra nå" herregud jeg vet ikke... Har ingen lapp å vise frem heller (får det når jeg er hos psykologen så skal vise den til kontaktlæreren på onsdag). Anonymous poster hash: 7e89f...0a8 Anonymous poster hash: 7e89f...0a8
Gjest iGirl Skrevet 7. september 2015 #2 Skrevet 7. september 2015 Du tar læreren din til side så tidlig som mulig og forklarer at du har time hos psykolog klokken da-og-da og blir derfor borte den tiden det gjelder. 2
Gjest RunawayShadow Skrevet 7. september 2015 #3 Skrevet 7. september 2015 Jeg brukte å stå klar ved døren til klasserommet og når læreren kom gående så skyndte jeg meg å si det før hun gikk inn i klasserommet, slik at ingen andre skulle høre det.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #4 Skrevet 7. september 2015 Bruker dere Fronter, Itslearning eller lignende? For oss var hvertfall normalen å sende melding til læreren der Eventuelt ville jeg bare gitt en beskjed til læreren på begynnelsen av timen. Anonymous poster hash: bb442...3e2
Rootz Skrevet 7. september 2015 #5 Skrevet 7. september 2015 Så folk trenger psykolog, hvorfor? Hva foregår i norge siden så mange må ha hjelp?
Gjest Skrevet 8. september 2015 #6 Skrevet 8. september 2015 Så folk trenger psykolog, hvorfor?Hva foregår i norge siden så mange må ha hjelp?Ganske enkelt: Fordi mennesket som påstår at de er det mest intelligente vesenet på jord, også er det mest jævlige, onde, egoistiske og utspekulerte vesenet. Se på nyhetene og reflekter litt over hvilken barndom jerningsmennene kan ha hatt, så finner du svaret. Om du ikke finner noe svar vil jeg påstå at du har vært heldig som har hatt det godt i livet, men også uheldig pga. manglende forståelse av mennesklig lidelse.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #7 Skrevet 8. september 2015 AnonymBruker, on 07 Sept 2015 - 22:49, said: Er så redd for å få anmerkning. Hva skal jeg si til læreren? Og hvordan? Må jeg si det i starten av timen, eller skal jeg bare hoppe opp når klokka er der og si "jeg må dra nå" herregud jeg vet ikke...Anonymous poster hash: 7e89f...0a8 Synes du har fått gode svar. Si i fra til læreren på forhånd, slik at h*n vet at du har en grunn til å forlate timen. Da vil du antakelig ikke få anmerkning fordi læreren vet at du ikke gjør det for at du ikke gidder å følge med mer... Jeg sluttet på VGS for 13-14 år siden. Jeg snakket med rektor og slapp å få fravær for de timene jeg var til psykolog. Denne regelen kom inn under noe med "alvorlig sykdom" e.l. Om denne gjelder fremdeles vet jeg ikke, men kanskje kontaktlærer eller rådgiver vet? Lykke til hos psykologen!Anonymous poster hash: 7e89f...0a8 Anonymous poster hash: 9b8a2...fde
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #8 Skrevet 8. september 2015 Så folk trenger psykolog, hvorfor? Hva foregår i norge siden så mange må ha hjelp? Knivstikking, massedrap, voldtekt av både voksne og barn, fysiske medfødte sykdommer som gir kronisk smerte, verbalt misbruk er bare noen av de få tingene som skjer i Norge. Hadde du inntrykk av at det verste som kan skje nordmenn er at de får en 3-er på eksamen, kanskje? Anonymous poster hash: 5a94a...7b9
Rootz Skrevet 8. september 2015 #9 Skrevet 8. september 2015 (endret) Knivstikking, massedrap, voldtekt av både voksne og barn, fysiske medfødte sykdommer som gir kronisk smerte, verbalt misbruk er bare noen av de få tingene som skjer i Norge. Hadde du inntrykk av at det verste som kan skje nordmenn er at de får en 3-er på eksamen, kanskje? Anonymous poster hash: 5a94a...7b9 Ja, 3-er på eksamen var det jeg tenkte på. Endret 8. september 2015 av Rootz
Rootz Skrevet 8. september 2015 #10 Skrevet 8. september 2015 Ganske enkelt: Fordi mennesket som påstår at de er det mest intelligente vesenet på jord, også er det mest jævlige, onde, egoistiske og utspekulerte vesenet. Se på nyhetene og reflekter litt over hvilken barndom jerningsmennene kan ha hatt, så finner du svaret. Om du ikke finner noe svar vil jeg påstå at du har vært heldig som har hatt det godt i livet, men også uheldig pga. manglende forståelse av mennesklig lidelse. Har du selv gått igjennom noe som gjør att du har forståelse?
Gjest Skrevet 8. september 2015 #11 Skrevet 8. september 2015 (endret) Har du selv gått igjennom noe som gjør att du har forståelse?Ja, dessverre har jeg gått igjennom altfor mye både i oppvekst og som voksen... Og midt oppi alt det vonde, lærer man mye om seg selv og dermed også andre mennesker. Jeg har opplevd menneskers ondskap og egoisme. Tankeløshet og jævelskap. Motgang gjør sterk og gir innsikt - på odt og vondt. Endret 8. september 2015 av Erica
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #12 Skrevet 8. september 2015 Ja, 3-er på eksamen var det jeg tenkte på. Ja, jeg fikk 3-er på eksamen i 2008 og sliter fortsatt med PSTD Fikk heldigvis 100% ufør og lever nå av bananer og diverse hybelkaniner Anonymous poster hash: 5a94a...7b9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå