AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #1 Skrevet 7. september 2015 Hei! Ble satt på en antibiotikakur som skulle vare i 10 dager med 4 piller hver dag. Den var egentlig unødvendig, siden jeg er/var rammet av virus og ikke bakterier. MEN så har det seg sånn at jeg har rotet bort ett brett med 10 piller, altså 1/4 av kuren, som er 2.5 dager... burde jeg ringe legen og få ny resept og fullføre, eller går det fint å avslutte nå, siden jeg går på den unødvendig uansett? Anonymous poster hash: 6acb7...59f
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #2 Skrevet 7. september 2015 En antibiotika kur skal alltid fullføres helt ut, fordi det ellers kannoppstå resistens. Kontakt legen eller apoteket og be om råd. Anonymous poster hash: fd8de...c4d
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #3 Skrevet 7. september 2015 Hvis det ikke var antibiotika du skulle ta, hadde ikke jeg tatt noe mer antibiotika. Husk : antibiotika er velldig hardt for kroppen, den kan faktisk skade den naturlige tarmfloraen vi har, der nesten hele immunforsvaret ligger. Du er sikkert ikke i faresonen, men greit å vite, da dette blir det sjelden snakket om. Anonymous poster hash: 0b0c0...b2b
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #4 Skrevet 7. september 2015 Hvis det ikke var antibiotika du skulle ta, hadde ikke jeg tatt noe mer antibiotika. Husk : antibiotika er velldig hardt for kroppen, den kan faktisk skade den naturlige tarmfloraen vi har, der nesten hele immunforsvaret ligger. Du er sikkert ikke i faresonen, men greit å vite, da dette blir det sjelden snakket om. Anonymous poster hash: 0b0c0...b2b Jeg fikk påvist både halsbetennelse og kyssesyken på likt, og fikk skrevet ut resept på pencilin, men siden halsbetennelsen skyltes kyssesyken (virus) så fungerte den ikke uansett. Det er vel noen som får skrevet ut kurer for 1 uke også? og det er jo ikke fare for at det kan blusse opp igjen så lenge antibiotikaen ikke fungerte for noe? Anonymous poster hash: 6acb7...59f
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #5 Skrevet 7. september 2015 Hvis det ikke var antibiotika du skulle ta, hadde ikke jeg tatt noe mer antibiotika. Husk : antibiotika er velldig hardt for kroppen, den kan faktisk skade den naturlige tarmfloraen vi har, der nesten hele immunforsvaret ligger. Du er sikkert ikke i faresonen, men greit å vite, da dette blir det sjelden snakket om. Anonymous poster hash: 0b0c0...b2b Det er unødvendig å spre frykt gjennom slike påstander. Forstyrrelse av tarmfloraen er velkjent (oftest gir det diaré pga. overvekst av clostridium difficile), og på ingen måte hemmelig, og det lar seg normalt behandle enkelt. Det er ikke noe man fortier, men det er heller ikke noe som er relevant ved alle typer antibiotikabehandling. Kuren bør fullføres. Snakk med lege.Anonymous poster hash: 724c7...abc
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #6 Skrevet 7. september 2015 Jeg fikk påvist både halsbetennelse og kyssesyken på likt, og fikk skrevet ut resept på pencilin, men siden halsbetennelsen skyltes kyssesyken (virus) så fungerte den ikke uansett. Det er vel noen som får skrevet ut kurer for 1 uke også? og det er jo ikke fare for at det kan blusse opp igjen så lenge antibiotikaen ikke fungerte for noe? Anonymous poster hash: 6acb7...59f Vet du at du ikke har eller hadde en sekundær bakterieinfeksjon, da? Dette må legen din ta stilling til. Om du hadde en bakteriell faryngitt samtidig med kyssesyken, så skal den kuren fullføres. Hvorfor vil ikke folk snakke med legene sine? Forumposter gir IKKE pålitelige svar.Anonymous poster hash: 724c7...abc
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #7 Skrevet 7. september 2015 Vet du at du ikke har eller hadde en sekundær bakterieinfeksjon, da? Dette må legen din ta stilling til. Om du hadde en bakteriell faryngitt samtidig med kyssesyken, så skal den kuren fullføres. Hvorfor vil ikke folk snakke med legene sine? Forumposter gir IKKE pålitelige svar.Anonymous poster hash: 724c7...abc Ja, har ingen bakterieinfeksjon. Legen hadde dårlig tid og skrev ut resept og kastet testen før den hadde vist positivt eller negativt (hun hadde virkelig ikke peiling på hva hun holdt på med). Fastlegen min er på ferie, så hun her var en vikar fra Danmark. Halsbetennelse er en av følgene av kyssesyke, og kuren skulle i tilfelle ha virket etter maks 3-4 dager, noe den ikke gjorde. Anonymous poster hash: 6acb7...59f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå