Gå til innhold

Rasebevist ikke rasistisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jo, du er rasist. Slå opp ordet i en ordbok, så ser du at du fyller alle kravene.

Du snakker om "negre" og da regner jeg med du snakker om de som er mørke, altså i hovedsak afrikanere? Du er klar over at de fleste afrikanere er kristne, ikke muslimer? Da faller jo argumentet ditt om at du ikke liker det som står i koranen.

Du tar alle over en kam og sier at de står for ting du ikke liker. Hva er det som ikke er rasistisk ved det?

Joda, man kan ha mange meninger om innvandring, flyktningestrøm og den slags, men det er jo systemet man skal ta, ikke enkeltpersonene. Det er viktig å skille mellom systemet, innvandrerpolitikk, religionsutøvelse og folkeslag, men her sauses ofte alt sammen i samme smørja av folk som stadig vekk har et behov for å påpeke at "jeg er ikke rasist, altså......"

Jeg, for min del, har sluttet helt å gå inn på Aktuelle saker her på KG, for der florerer det av usaklig skit og sammensausing av rasisme, nazisme, fremmedfrykt og innvandrerkritikk. Blir bare provosert av uvitenhet og spredning av feilinformasjon.

(Og nå var jeg så dum at jeg gikk inn på denne tråden også....)

Anonymous poster hash: 477fb...b64

Beklager er alt jeg kan si. Å du kommer med din mening og det er helt greit.

Jeg er uenig.

Men for all del, kall meg rasist. Da er det kanskje det jeg er.

Jeg gir meg for jeg orker ikke diskutere med noen som tydelig ikke leser alt jeg skriver uansett. :)

TS

Anonymous poster hash: e75b1...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg antar dere mener "rasebevisst". "Bevist" og "bevisst" er ikke det samme.

Nå ødela du moroa for meg. Jeg hadde sett frem til å gjøre meg morsom på de "beviste"'s bekostning i minst et par innlegg. Håper du er fornøyd. :glare:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ødela du moroa for meg. Jeg hadde sett frem til å gjøre meg morsom på de "beviste"'s bekostning i minst et par innlegg. Håper du er fornøyd. :glare:

 

Det var da skrekkelig ergerlig. Jeg håper jeg kan gjøre det godt igjen ved en annen anledning :(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke rasistisk, men jeg er rasebevist.

Anonymous poster hash: e75b1...0c0

Mennesker er av kun en rase. At vi ser ulike ut, handler om naturlig seleksjon, tilpasning til miljøbetingelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Litt rasisme er bare et sunnhetstegn.

Anonymous poster hash: 33897...27f

 

Rasisme er tegn på dumskap. Det og tro at mennesker er delt inn i ulike raser, der en rase er mer overlegen en annen. Er rett og slett kunnskapsløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke rasistisk, men jeg er rasebevist.

Jeg misliker ikke negre (ja jeg sier neger fordi det er det de er, og jeg er hviting/hvitost som de liker å kalle oss. + at de kaller jo hverandre "nigga" stadig vekk)

Men jeg misliker det de fleste står for og tror på, å det må jeg få lov til uten å bli kalt rasist.

Det er så mye om denne rasismen at jeg blir gal... Har fram til nå ikke ville uttalt meg om denne saken. Men når jeg stadig blir kalt rasist fordi jeg sier neger eller at jeg ikke tror på det som står i koranen så blir det litt for mye for meg.

Jeg tror forsåvidt ikke på det i bibelen heller, men blir ikke skjelt ut fordi om...

Anonymous poster hash: e75b1...0c0

 

Da er jeg litt spent på hvor du mener skillet mellom "rasist" og "rasebevisst" går? 

 

Men uansett: om du knytter det du er redd for til hudfarge, opprinnelse og etnistitet, så er du nok rasist uansett hva du velger å kalle det. Man kan fint være skeptisk til andre menneskers holdninger, verdier, hvordan de lever livet sitt og hvordan de behandler andre uten å knytte det opp mot "rasen" de har.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lipgloss

Ja det kan så være. Men hvorfor er jeg rasebevist eller rasistisk av den grunn uansett?

Jeg er jo ikke det av å være uenig i noens synspunkter eller kalle noen for det de er.

Jeg har ingenting imot folkene eller fargen dems. Jeg har større ting å bekymre meg for enn fargen dems.

Faktisk så kunne jeg tenkt meg å bli litt brunere selv, for jeg blir stadig vekk kalt bleikfis. Men blir ikke sur av den grunn, for jeg er jo bleik. Anonymous poster hash: e75b1...0c0

Det at du ikke står frem som annet en anonym sier igrunnen alt,enten så står du for det du sier eller så lar du vær :( må si meg totalt uenig i det du skriver,for meg virker det som du er en lite opplyst person,unnskyld at jeg sier det,men det er trist og leit å høre på.Kommer ikke til å svare på innlegg fra deg ang dette temaet da jeg blir uvell og kvalm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet neger har jo mye historie bak seg. Hvis du fks går til en afroamerikaner og sier "hey nigger What's up?" Vil du nok mest sannsynlig få bank eller noe. Du kan jo prøve hvis det er så viktig for deg.

Anonymous poster hash: 406d8...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du ikke står frem som annet en anonym sier igrunnen alt,enten så står du for det du sier eller så lar du vær :( må si meg totalt uenig i det du skriver,for meg virker det som du er en lite opplyst person,unnskyld at jeg sier det,men det er trist og leit å høre på.Kommer ikke til å svare på innlegg fra deg ang dette temaet da jeg blir uvell og kvalm

Jeg så du skrev du ikke kom til å svare på innlegg. Å jeg skal ikke kommentere det faktum at du er uenig men jeg vil føye til hvorfor jeg er anonym. Å det er rett og slett bare fordi jeg er redd for å bli svartelistet for mine meninger. For jeg vet at det er flere som er uenige i det jeg skriver ;) å det er ikke akkurat bare fine kommentarer som kommer tilbake. Har opplevd tidligere ved et annet innlegg med annet tema at jeg har blitt hengt etter ørene og sendt private meldinger som ikke har vært fine. Fordi jeg sier meningen min. Men jeg står for det jeg sier

Anonymous poster hash: e75b1...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er definisjonen på oss som ikke bryr oss om etnisitet og utseende, men som misliker Islam (alle varianter) og kristendommen (alle varianter) og "alle" deres medlemmer? Jeg synes det blir søkt å kalle meg selv rasist, da en av mine beste venner er fra Kongo (ateist).

Anonymous poster hash: aada0...998

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er definisjonen på oss som ikke bryr oss om etnisitet og utseende, men som misliker Islam (alle varianter) og kristendommen (alle varianter) og "alle" deres medlemmer? Jeg synes det blir søkt å kalle meg selv rasist, da en av mine beste venner er fra Kongo (ateist). Anonymous poster hash: aada0...998

Jo, da er du rasist ifølge loven. Religion/kultur er av en eller annen latterlig grunn inkludert der. Lurer på hva religion har med hudfarge å gjøre....

Anonymous poster hash: 73094...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...