Gå til innhold

Hvilken side i politikken tilhører du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den rette siden. 

 

 

Hva med deg da?

 

Hvorfor er din side den rette da?

Endret av PeeWee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er din side den rette da?

 

Hvorfor skulle han være på den siden hvis det ikke var den rette? Duh.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Ikke på politikken sin side, det er sikkert. Denne smørja av velgere som velger partilojalitet over sunn fornuft, politikere som prater ut av rumpehullet sitt og går imot hva sine egne velgere vil. Denne suppa av kjøping av stemmer gjennom lovnader om skattekutt, gratis ditt og gratis datt. Det er noe jeg nekter å delta i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det seriøst ingen av dere som har noen tanker om hvilken politisk side dere tilhører, eller om dere tilhører flere politiske sider? Man kan vel ha en fot innenfor både høyre, venstre og midten.

 

 



Anonymous poster hash: a2603...298
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er vanskelig jeg. Hos de mer kjente partiene i det politiske klimaet er jeg nok en slags blanding av Høyre, Frp, men jeg savner en god del på et viktig punkt for min del. Liberalisme. Syns det er for mye forbud, reguleringer, tøys, fjas og for mye sløseri av byråkrater og politikere. Så derfor vil jeg nok stemme Liberalistene når jeg har sjansen, selv om jeg ikke nødvendigvis ønsker et 100% Liberalistisk samfunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er vanskelig jeg. Hos de mer kjente partiene i det politiske klimaet er jeg nok en slags blanding av Høyre, Frp, men jeg savner en god del på et viktig punkt for min del. Liberalisme. Syns det er for mye forbud, reguleringer, tøys, fjas og for mye sløseri av byråkrater og politikere. Så derfor vil jeg nok stemme Liberalistene når jeg har sjansen, selv om jeg ikke nødvendigvis ønsker et 100% Liberalistisk samfunn. 

 

Jeg vil overhodet ikke leve i et 100% liberalistisk samfunn, og mine føtter løper mest til venstresiden i politikken. Men synes absolutt at venstresiden trenger en del liberalisme. Liberalismen kan gå for langt i sine liberalistiske meninger om frihet og individ, på samme måte som venstresiden kan gå for langt med tanke på felleskapet og innblandinger i individet. Er altså skeptisk til definisjonsmakten "frihet/individ og felleskap" har fått. Jeg mener at det bør balanseres og at ingen samfunn er godt før politiske synspunkter i allmennheten har en balanse mellom de ytterpunktene.

 

Liberalistene må begynne å stille seg selv noen spørsmål på definisjonen av "jeg kan gjøre hva jeg vil så lenge jeg ikke skader andre", og faktisk se om deres frihet faktisk påvirker andre negativt (miljøhensyn, for eksempel). Venstresiden bør stoppe opp å lure på om deres felleskap går for langt inn på individets frihet (røykelov, for eksempel). Hvis man ser på disse to standpunktene ser man at ting blir svært vanskelig hos begge parter. 

Endret av 20052014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg lite interessert, imponert eller tiltrukket av politikk...

Jeg ser på alle maktpersoner med misstenksomhet og/eller forakt.

Men noe mener jeg jo som nok er ...vel, politikk.

Regulering av individets rettigheter er en uting. Jeg hater forbud, påbud og byrokrati.

Jeg er også i mot at pengefolket skal ha mye makt og få gjøre hva de vil.

Jeg er nasjonalistisk/og opptatt av å ha et mest mulig homogent og "monokulturellt" Europa som betyr at jeg er ganske langt til høyre på det spørsmålet. Mer enn FRP.

Om jeg diskuterer saker med Rødt/AP/SV-folk får jeg slengt i trynet at jeg er høyre-ekstrem og fascist.

Snakker jeg med FRP/Høyre-folk er jeg ofte "raddis", sosialist osv i følge dem...

Så jeg passer ikke inn tydeligvis. Jeg liker ikke inndelingen i høyre/venstre. Den er simpel og utdatert...

Anonymous poster hash: b456e...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke på venstresiden her i Norge, det er klart. Om jeg må sette meg i bås, så vil jeg si sentrum. Men egentlig er jeg ikke på noen side. Jeg er stort sett ikke enig med noen politiske partier i dette land. Jeg er for full frihet og det er det ingen partier som kjemper for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke på venstresiden her i Norge, det er klart. Om jeg må sette meg i bås, så vil jeg si sentrum. Men egentlig er jeg ikke på noen side. Jeg er stort sett ikke enig med noen politiske partier i dette land. Jeg er for full frihet og det er det ingen partier som kjemper for.

 

Du er vel heller dogmatisk og høyreradikal med din ekstrem liberalisme? Hva skal dessuten "full frihet" være godt for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle han være på den siden hvis det ikke var den rette? Duh.

Poenget er nok å etterlyse en forklaring på, og en begrunnelse for, hvorfor vedkommende mener hans side er den riktige. Det er jo langt mer interessant enn bare det banale faktum at han er på den siden fordi han selv mener det er den rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...