AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #1 Skrevet 7. september 2015 Jeg må få det ut... Jeg er så forbanna lei av å få kasta i trynet uansett hvor enn jeg logger meg inn, disse bildene og syriske flyktinger! Kan ikke samfunnet bare godta at det er ikke ALLE som bryr seg om det! Selvom jeg ikke bryr meg om det betyr det strengt tatt ikke at jeg er et kaldt menneske. Jeg bryr meg om Norge, og Norge's befolkning. Ikke alle andre land. Hadde det blitt krig i Norge hadde jeg ikke flyktet, men dødd for landet mitt! Jeg hadde kjempet til jeg ikke hadde hatt mer igjen, for DET er det man skal! Ikke flykte. Anonymous poster hash: cd44d...cd9 17
Gjest Mythic Skrevet 7. september 2015 #2 Skrevet 7. september 2015 Nå lo jeg faktisk. Du har aldri opplevd noe i nærheten av krig, terror, skrekk og redsel for livet ditt, så det er jo utrolig lett å sitte bak pc`n å være tøff i trynet. Bortskjemte nordmenn innpakket i bomull orker jo ikke høre om elendighet andre steder, da skal man klage på nett fordi man blir lei av å høre om det, og kritisere de som flykter for sitt eget og sine barns liv. Min påstand er at de færreste av oss hadde klart oss en uke under samme forhold som disse menneskene har levd i i flere år.
Fraggzy Skrevet 7. september 2015 #3 Skrevet 7. september 2015 (endret) Nå lo jeg faktisk. Du har aldri opplevd noe i nærheten av krig, terror, skrekk og redsel for livet ditt, så det er jo utrolig lett å sitte bak pc`n å være tøff i trynet. Bortskjemte nordmenn innpakket i bomull orker jo ikke høre om elendighet andre steder, da skal man klage på nett fordi man blir lei av å høre om det, og kritisere de som flykter for sitt eget og sine barns liv. Min påstand er at de færreste av oss hadde klart oss en uke under samme forhold som disse menneskene har levd i i flere år. Syrerne hadde heller ikke levd under disse forholdene før borgerkrigen, noe som leder til at ingen av de da burde ha overlevd så lenge som de har gjort? Mennesker er generelt utrolig tilpasningsdyktige. Endret 7. september 2015 av Fraggzy 12
Gjest Mythic Skrevet 7. september 2015 #4 Skrevet 7. september 2015 Syrerne hadde heller ikke levd under disse forholdene før borgerkrigen, noe som leder til at ingen av de da burde ha overlevd så lenge som de har gjort? Mennesker er generelt utrolig tilpasningsdyktige. De har vel generelt levd under mye dårligere forhold enn vi noen gang har gjort her i landet, også før borgerkrigen. Ikke akkurat noe paradis på jord der, borgerkrig eller ikke. Ja, mennesket er tilpasningsdyktige, men det handler om mer enn det. Du tror at mange av oss, som lever det beskyttede og bortskjemte livet vi gjør, lett hadde tilpasset oss samme forhold? Neppe.
Fraggzy Skrevet 7. september 2015 #5 Skrevet 7. september 2015 De har vel generelt levd under mye dårligere forhold enn vi noen gang har gjort her i landet, også før borgerkrigen. Ikke akkurat noe paradis på jord der, borgerkrig eller ikke. Ja, mennesket er tilpasningsdyktige, men det handler om mer enn det. Du tror at mange av oss, som lever det beskyttede og bortskjemte livet vi gjør, lett hadde tilpasset oss samme forhold? Neppe. Jeg tviler på at de har "levd dårligere enn vi noen gang har gjort her i landet" eller kan du si det til alle som sultet og slet hele dagen på små gårder litt tilbake i tiden? Tror ikke du skal dra det for langt. Jeg tror mange av oss hadde tilpasset oss de samme forholdene som syrerne hadde dersom det hadde vært nødvendig for å overleve. Som sagt mennesket er ekstremt tilpasningsdyktig, det er ikke veldig vanskelig å henvise til svært mange tilfeller der mennesker har overled under ganske harde kår. Ser også gjerne at du ikke forsøker å tilskrive meg meninger ved å endre mine originale setninger, feks. ved å legge på "lett". Det bør være mulig å holde et minimumsnivå på debatteknikken. 7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #7 Skrevet 7. september 2015 Støtter deg fult ut, TS! Anonymous poster hash: 1f0cd...78d 9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #8 Skrevet 7. september 2015 Tipper du syter som bar det bare du får en vepsestikk. Anonymous poster hash: 15b63...dda 1
Gjest Evans Skrevet 7. september 2015 #9 Skrevet 7. september 2015 Hva som er i media går i bølger. Akkurat nå er det en flyktningekrise i Europa, det er krig og elendighet flere steder i verden. Det er usikkert hva Europa skal gjøre, og mange har meninger. Da blir det mye om det i media. Bla videre om du ikke er interessert - slå over på en annen kanal eller hold deg for øra.
WubWub Skrevet 7. september 2015 #10 Skrevet 7. september 2015 De har vel generelt levd under mye dårligere forhold enn vi noen gang har gjort her i landet, også før borgerkrigen. Ikke akkurat noe paradis på jord der, borgerkrig eller ikke. Ja, mennesket er tilpasningsdyktige, men det handler om mer enn det. Du tror at mange av oss, som lever det beskyttede og bortskjemte livet vi gjør, lett hadde tilpasset oss samme forhold? Neppe. Hvorfor tror du nordmenn er mindre tilpasningsdyktige og svakere mentalt enn andre folkeslag? Det er en ganske diskriminerende påstand. Norge har også levd med krig, uroligheter, svartedauden, fattigdom, undertrykking og vanskelige kår. Det er en grunn til at så mange nordmenn emigrerte til amerika for forholdene her var så vanskelige. Vi skal heller ikke langt tilbake i tid for å se at fattigdom også var utbredt her i Norge før olje pengene begynte rulle inn. Har ikke noe tro på at vi nordmenn "ikke hadde greid 1 uke" med de forholdene syrere har levd med i flere år. Hadde vi ikke hatt noe annet valg så hadde vi greid det. Mennesket er som en annen påpeker robuste og tilpasningsdyktige. At det hadde blitt noe dans på roser tror jeg ikke, men jeg går ikke med på din påstand om at syrere skal være overlegne enn oss. Ingen folkeslag er overlegne. Vi er mennesker alle sammen og vi innehar stort sett de samme egenskapene og kvalitetene på bunnen til tross for kulturelle forskjeller. 5
Mann 42 Skrevet 7. september 2015 #11 Skrevet 7. september 2015 Syrerne hadde heller ikke levd under disse forholdene før borgerkrigen, noe som leder til at ingen av de da burde ha overlevd så lenge som de har gjort? Mennesker er generelt utrolig tilpasningsdyktige. Nå er det ganske mange syrere som ikke har overlevd, også, da. Det kan være så mye som en kvart million sivile som er drept. 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #12 Skrevet 7. september 2015 Nå lo jeg faktisk. Du har aldri opplevd noe i nærheten av krig, terror, skrekk og redsel for livet ditt, så det er jo utrolig lett å sitte bak pc`n å være tøff i trynet. Bortskjemte nordmenn innpakket i bomull orker jo ikke høre om elendighet andre steder, da skal man klage på nett fordi man blir lei av å høre om det, og kritisere de som flykter for sitt eget og sine barns liv. Min påstand er at de færreste av oss hadde klart oss en uke under samme forhold som disse menneskene har levd i i flere år. Er dette måten din å møte meninger som avviker fra din? Anonymous poster hash: e1024...da9 7
Snurri Skrevet 7. september 2015 #14 Skrevet 7. september 2015 Å huff. Stakkars dere som må forholde dere til alt dette ubehagelige i inntil flere sekunder om dagen før dere scroller videre. Jeg blør for dere altså.... 9
Fraggzy Skrevet 7. september 2015 #15 Skrevet 7. september 2015 Nå er det ganske mange syrere som ikke har overlevd, også, da. Det kan være så mye som en kvart million sivile som er drept. Og du mener da at en kvart million - 250 000 syrere utgjør mesteparten av befolkningen, slik "Mythic" insinuerte? 250k av en befolkning på ca 23millioner, dvs ca 1% av befolkningen er din definisjon på mesteparten av syrere? Eller mente du noe annet med dette? 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #16 Skrevet 7. september 2015 Danmark forholder seg smarte her, mens vi andre skal komme til å slite lenge med dette. Plutselig kommer virkeligheten til å gå opp for oss, når vi innser at vi sitter med masse sinte, unge menn. Anonymous poster hash: e1024...da9 8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #17 Skrevet 7. september 2015 Å huff. Stakkars dere som må forholde dere til alt dette ubehagelige i inntil flere sekunder om dagen før dere scroller videre. Jeg blør for dere altså.... Bare ta det rolig, med litt mer berikelse i Norge vil du nok ha muligheten til å ta det fra det abstrakte til litt mer konkrete og håndfaste situasjoner. Håper sykeordningene våre ik lider for mye av underskudd, for din skyld. Anonymous poster hash: 1f0cd...78d 5
Vampen Skrevet 7. september 2015 #18 Skrevet 7. september 2015 Jeg må få det ut... Jeg er så forbanna lei av å få kasta i trynet uansett hvor enn jeg logger meg inn, disse bildene og syriske flyktinger! Kan ikke samfunnet bare godta at det er ikke ALLE som bryr seg om det! Selvom jeg ikke bryr meg om det betyr det strengt tatt ikke at jeg er et kaldt menneske. Jeg bryr meg om Norge, og Norge's befolkning. Ikke alle andre land. Hadde det blitt krig i Norge hadde jeg ikke flyktet, men dødd for landet mitt! Jeg hadde kjempet til jeg ikke hadde hatt mer igjen, for DET er det man skal! Ikke flykte.Anonymous poster hash: cd44d...cd9 Jeg synes forferdelig synd på deg TS. Det må være skikkelig kjipt å få en fredelig og idyllisk hverdag forstyrret av ikke-norske menneskers elendighet. Jeg mener, vi har tross alt vårt å stri med vi også. I dag har jeg feks brukt en del energi på å irritere meg over at jeg ikke vet hva jeg skal lage til middag. Og at jeg faktisk må lage den selv. Bolla jeg fikk servert av Høyre-politikere på morgenkvisten var forresten også tørr, så der snakker vi unødvendige kalorier med minimal nytelse. I tillegg var bussen to minutter forsinket, så jeg måtte stå ute i det kalde været og irritere meg altfor lenge. På toppen av det hele var jeg trøtt når jeg måtte stå opp i dag. Været skal jeg ikke engang begynne på. Jeg har nok med meg og mitt, det føles blodig urettferdig at jeg også skal få humøret ødelagt av å måtte se bilder av kulørte mennesker som setter livet på spill for å flykte fra krig og elendighet. Jeg liker jo ikke de derre IS-folka, men det betyr ikke at det er greit at folk skal komme hit for å unnslippe dem. Ærlig talt. Norge for nordmenn, og nei til å få andres problemer dytta på meg. Forresten, første bud for patriotiske nordmenn, behersk morsmålet ditt. Vi bruker ikke apostrof for å markere genitiv. Det er sånt de driver med i engelsk. 5
Snurri Skrevet 7. september 2015 #19 Skrevet 7. september 2015 Bare ta det rolig, med litt mer berikelse i Norge vil du nok ha muligheten til å ta det fra det abstrakte til litt mer konkrete og håndfaste situasjoner. Håper sykeordningene våre ik lider for mye av underskudd, for din skyld. Anonymous poster hash: 1f0cd...78d Nå har jeg både bodd og oppholdt meg i mange av disse skumle landene hvor disse fæle folkene kommer fra, så jeg tenker atbhvis jeg overlevde det så kan jeg sikkert klare å treffe noen på gata og i butikken i ny og ne.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #20 Skrevet 7. september 2015 Nå lo jeg faktisk. Du har aldri opplevd noe i nærheten av krig, terror, skrekk og redsel for livet ditt, så det er jo utrolig lett å sitte bak pc`n å være tøff i trynet. Bortskjemte nordmenn innpakket i bomull orker jo ikke høre om elendighet andre steder, da skal man klage på nett fordi man blir lei av å høre om det, og kritisere de som flykter for sitt eget og sine barns liv. Min påstand er at de færreste av oss hadde klart oss en uke under samme forhold som disse menneskene har levd i i flere år. Kanskje nettopp dette er grunnen til at vi skal trå varsomt. Vi har det helt latterlig trygt og godt. Øsnker vi å bytte vekk dette mot syrske tilstander, arbeidsledighet, vold og krig? Anonymous poster hash: 4fbb5...692 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå