Gå til innhold

Herregud så lei!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nå gått med lavt stiffskite en god stund. Og gått på levaxin 100 microgram.

Noen som har peiling på hvorfor T4 er på 19 og TSH er på 5,8? Hvorfor er T4 forhøyet når TSH fortsatt er det? Føler meg helt ødlagt i hele kroppen og er dødsdårlig.

Håper noen som kan hjelpe, får ikke skrive noe på sonjas stoffskifteforum for de tar ikke inn nye brukere, og legen min har ikke peiling!

Anonymous poster hash: 5a8a5...91c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis legen ikke vet, burde han vel sende deg til spesialist...

Anonymous poster hash: 7f876...c29
Skrevet

Få en second opinion hos en annen lege, evt. bør du be din nåværende lege om å henvise deg til en spesialist.

Anonymous poster hash: 7a8e3...419
Skrevet

Er det lenge siden du fikk diagnosen? TSH er gjerne ustabil og ikke til å stole på ca det første året etter oppstart av stoffskiftehormon.

Hvordan ligger FT3 og har du høye antistoffer?

(Forøvrig interessant informasjon at forumet ikke tar inn nye medlemmer. Veldig pussig adferd av admin, men det har det vært lenge.)

Skrevet

Er det lenge siden du fikk diagnosen? TSH er gjerne ustabil og ikke til å stole på ca det første året etter oppstart av stoffskiftehormon.

Hvordan ligger FT3 og har du høye antistoffer?

(Forøvrig interessant informasjon at forumet ikke tar inn nye medlemmer. Veldig pussig adferd av admin, men det har det vært lenge.)

Hei,

Ja, det er vell snart 1 år siden jeg fikk diagnosen. Har vært svært plaget av dette, og har store problemer med å fungere ordentlig i værdagen. Og svært få som skjønner det av de som er rundt meg :( 

Legen hadde ikke målt T3, hun sa dette ikke var nødvendig?

Anti-TPO er 1000> og kan ikke måles mer den er fryktelig høy. 

Skrevet

TS her, venter på time hos endokrinolog, men her er det opp til 3 mnd ventetid :( Men hva skal jeg gjøre når det er slik ? :) Kan vell ikke gjøre noe annet en å bare vente og vente. 

Skal anti-TPO gå ned sammen med TSH? Det jeg ikke skjønner er hvorfor T4 er så høy når TSH fortsatt er forhøyet ? 

Skrevet

Hei,

Ja, det er vell snart 1 år siden jeg fikk diagnosen. Har vært svært plaget av dette, og har store problemer med å fungere ordentlig i værdagen. Og svært få som skjønner det av de som er rundt meg :( 

Legen hadde ikke målt T3, hun sa dette ikke var nødvendig?

Anti-TPO er 1000> og kan ikke måles mer den er fryktelig høy. 

Det kan være TSH henger etter enda. FT4 er jo grei. Til du kommer til endo bør du gjøre det du kan for å senke antistoffene dine. Selen i form av paranøtter 4-6 stk pr dag, lite/ingenting av sukker og gluten, samt en så stressfri tilværelse som mulig.

Skrevet

Det kan være TSH henger etter enda. FT4 er jo grei. Til du kommer til endo bør du gjøre det du kan for å senke antistoffene dine. Selen i form av paranøtter 4-6 stk pr dag, lite/ingenting av sukker og gluten, samt en så stressfri tilværelse som mulig.

Hei, og takk for svar! Prøver å holde meg unna sukker og gluten. Stress kommer jeg meg ikke unna. Full jobb, og det er en jobb jeg ikke kan være mer sykmeldt fra. Selv om jeg helst har mest lyst å hjemme meg under dyna hjemme. Har også en sønn jeg er alene med, og en kjæreste som dessverre ikke helt skjønner hva dette er. Får hele tideb høre at jeg er sur, dårlig hunør, ikke vil eller orker noe. Og er redd alle er lei av meg. Vil nesten ikke være med folk lenger for jeg føler meg som en "byrde" for alle. Jeg som alltid var med på alt og var så glad og tullete. Er bare 25 år og kjenner dette har tatt mer på meg en jeg egentlig vil innrømme. Er redd både kjæreste og venner ikke orker meg mer om jeg ikke kommer meg i form snart. Har jo mer en noe annet lyst til å bli frisk. For håpe jeg snart får time hos endokrinolog og at jeg snart er på topp igjen:) dere er snille som tar dere tid og svar og skrive. Setter veldig pris på det❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...