Gå til innhold

Venninde som leker psykolog

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har akkurat begynt hos psykolog og det er en del ting som jeg vil snakke om med min venninde. Det er nye ting jeg har finni ut om meg selv, som jeg seffølgelig vil dele. Men problem er at veninda mi prøver for hart å fikse disse problemene. Jeg syns det blir for mye, men vet ikke hvordan jeg skal si fra uten at ho tror jeg er utaknemelig.

Anonymous poster hash: 30dbf...19d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si til henne at du setter pris på at hun ønsker å hjelpe deg, men at du må få ta dette i ditt eget tempo og i samråd med de profesjonelle du nå går til behandlig hos.

Og så heter det venninne (uten d) 

Lykke til!

Anonymous poster hash: 20219...282
  • Liker 1
Skrevet

Om du ønsker å dele problemene med venninnen din må du også tåle svarene du får. 

Anonymous poster hash: 6f533...de5
  • Liker 6
Skrevet

Det beste er vel gjerne å ikke prate med denne venninna, da. Selvsagt vil hun hjelpe, det er jo det venninner gjør. 

Anonymous poster hash: 2b7f8...eaf
Skrevet

Si at du gjerne vil at hun skal lytte/vise medfølelse, og at det er det du trenger mest, ikke at hun skal løse problemene.

Skrevet

Du vil holde en monolog, ikke ha en dialog? I så fall får du si det, men tolerere at ikke alle er interessert i å lytte. Og at hun kanskje kutter ned på tid med deg.

Dersom hun a) bryr seg om deg, og b) er av typen som vil komme frem til et svar fremfor å bare bable, så er det naturlig at hun vil hjelpe deg videre. 

Anonymous poster hash: 282b7...20a
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...