Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere begynt?

Hva lager dere og til hvor mange skal dere lage? :)

Anonymous poster hash: 7e572...ef8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke begynt, men planlegger litt. Tenker strikkasokker til pappa iallefall :) 

• Liker 2
Skrevet

Bare stopp med det! Blir så flau av sånt!

Anonymous poster hash: 70603...bf1
  • Liker 1
Skrevet

Jeg gir ofte småkaker til folk, og de baker jeg jo rett før jul, så folk ikke får gamle kaker. 

Jeg lager også en del syltetøy. Det lages når bærene/frukten er fersk, og lagres godt til jul så det holder seg. 

Anonymous poster hash: 973f2...383
  • Liker 1
Skrevet

Hva blir du flau av?

Anonymous poster hash: 1b91d...1b8

• Liker 15
Skrevet

Har strikket en vest i ull til tantebarn, er i gang med nr 2 og skal strikke en til.

Tenker at nummer 4 i samme flokk skal få en heklet ulljakke da h*n er for liten til vest :-)

Anonymous poster hash: 0a926...b74

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet med sikkerhet at gavene jeg lager blir godt tatt i mot. Skal jeg fortelle hvorfor? 

Jeg får alltid tilbakemelding om at de ønsker seg slike ting til jul og bursdag igjen. Ofte får jeg feks beskjed om at de ønsker seg likedan når jeg fikser noe til noen andre. Etter sist jul hvor jeg hadde laget diverse matgaver fikk jeg høre fra noen som hadde snakket med noen jeg ga matgave til at de skulle ønske det var større glass fordi det gikk så rast tomt :)

• Liker 6
Skrevet

Jeg vet med sikkerhet at gavene jeg lager blir godt tatt i mot. Skal jeg fortelle hvorfor? 

Jeg får alltid tilbakemelding om at de ønsker seg slike ting til jul og bursdag igjen. Ofte får jeg feks beskjed om at de ønsker seg likedan når jeg fikser noe til noen andre. Etter sist jul hvor jeg hadde laget diverse matgaver fikk jeg høre fra noen som hadde snakket med noen jeg ga matgave til at de skulle ønske det var større glass fordi det gikk så rast tomt :)

Bare jeg som dro alle over en kam her. Jeg har noen som driver å lager julegaver, da printer de ut et visdomsord fra facebook og putter det inn i ei ramme. Thats it! Men hadde jeg fått mat eller sokker så hadde jeg blitt lykkelig  :danse:

• Liker 4
Skrevet

Bare jeg som dro alle over en kam her. Jeg har noen som driver å lager julegaver, da printer de ut et visdomsord fra facebook og putter det inn i ei ramme. Thats it! Men hadde jeg fått mat eller sokker så hadde jeg blitt lykkelig  :danse:

Altså man gir da noe som mottakeren liker uansett om man kjøper eller lager. Hadde blitt like flaut om jeg hadde fått visdomsord noen hadde printet selv og puttet i en ramme, som om noen hadde kjøpt det. Nå synes jeg visdomsord generelt er flaut da. Men det er min smak, det er sikkert mange som liker det og det hadde vært en perfekt gave til :)

Skrevet

Jeg er 30 år å har begynnt å sette stooor pris på hjemmelagde gaver! Fikk gaver av nevø og nieser til jul i fjor! Blei skuffa når jeg fikk butikkgave i bursdag i år. Så nå har jeg kun ønsket meg hjemmelagde ting av de. Og av alle jeg kjenner som driver med håndarbeid eller andrr kreative greier :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 30 år å har begynnt å sette stooor pris på hjemmelagde gaver! Fikk gaver av nevø og nieser til jul i fjor! Blei skuffa når jeg fikk butikkgave i bursdag i år. Så nå har jeg kun ønsket meg hjemmelagde ting av de. Og av alle jeg kjenner som driver med håndarbeid eller andrr kreative greier :)

Som en som i barne- og ungdomsårene malte/snekret/laget gaver: håper du ikke sier til dem at det er en skuffelse å få noe som ikke er hjemmelaget. Jeg tvang meg til å lage ting til lenge etter jeg var lei, og satt og kavet med å lage gaver midt i eksamensstress og greier, for mormor kom til å bli sååå lei seg om hun ikke fikk de koselige hjemmelagde greiene. 

Skrevet

Det har da ikke noe med konseptet "å lage julegaver selv" å gjøre. En dårlig gave kan være både kjøpt og hjemmelaget, og en hjemmelaget gave kan være både god og dårlig.

I år strikker jeg f.eks lue og skjer til flere av de jeg gir gave til:

http://www.pickles.no/tett-i-flett-lue

Anonymous poster hash: 27171...c92

• Liker 3
Skrevet

Altså man gir da noe som mottakeren liker uansett om man kjøper eller lager. Hadde blitt like flaut om jeg hadde fått visdomsord noen hadde printet selv og puttet i en ramme, som om noen hadde kjøpt det. Nå synes jeg visdomsord generelt er flaut da. Men det er min smak, det er sikkert mange som liker det og det hadde vært en perfekt gave til :)

Liker ikke sånne visomdord greier sjæl!

Skrevet

Det har da ikke noe med konseptet "å lage julegaver selv" å gjøre. En dårlig gave kan være både kjøpt og hjemmelaget, og en hjemmelaget gave kan være både god og dårlig.

I år strikker jeg f.eks lue og skjer til flere av de jeg gir gave til:

http://www.pickles.no/tett-i-flett-lue

Anonymous poster hash: 27171...c92

nydelig!!

Skrevet

Som en som i barne- og ungdomsårene malte/snekret/laget gaver: håper du ikke sier til dem at det er en skuffelse å få noe som ikke er hjemmelaget. Jeg tvang meg til å lage ting til lenge etter jeg var lei, og satt og kavet med å lage gaver midt i eksamensstress og greier, for mormor kom til å bli sååå lei seg om hun ikke fikk de koselige hjemmelagde greiene. 

Neinei, er du gal! Jeg viste jo takknemlighet til dem da! Men de spurte forrige helg hva jeg ønsket meg til jul. Da sa jeg at jeg ville ha noe de hadde laget.

Skrevet

Store planer om å lage baileys eller kahlua fudge i år! Har laget diverse marsipan-kuler (med baileys, cognac og annet digg) tidligere, men å dyppe det i sjokolade orker jeg ikke i år, ble så sinnsykt med styr i fjor.

Pleier å lage slike godsaker i kort tid før jul. Kjører ut med gavene lille julaften. Er til tanter og onkler, og gis sammen med en flaske vin. Utenom til tanta mi som jeg tror er alkoholiker, hun skal få.....mer fudge og, tja, noe annet.

• Liker 12
Skrevet

Bare stopp med det! Blir så flau av sånt! Anonymous poster hash: 70603...bf1

Du må være under 20 om du skal bli flau over noe så banalt som å få strikkede klær eller hjemmelagd bakst. Når du blir eldre vil du forstå hvor koselig det kan være å få gaver fra noen som har strevd mer med gaven din enn å rett og slett dra kortet igjennom stripen. Det sier mye om forholdet om de er villige til å gjøre slikt for deg.

Anonymous poster hash: 061d5...810

• Liker 4
Skrevet

Du må være under 20 om du skal bli flau over noe så banalt som å få strikkede klær eller hjemmelagd bakst. Når du blir eldre vil du forstå hvor koselig det kan være å få gaver fra noen som har strevd mer med gaven din enn å rett og slett dra kortet igjennom stripen. Det sier mye om forholdet om de er villige til å gjøre slikt for deg.

Anonymous poster hash: 061d5...810

Kanskje lurt å lese hele tråden? :)

Anonymous poster hash: e87c5...ed7

• Liker 3
Skrevet

Jeg har akkurat begynt med gavene til mine to beste venninner:

3d52dc67c7775d89202df9939bd64f70.jpg

Frost-feberen er ikke helt over :P

Anonymous poster hash: b8a5b...88e
  • Liker 14
Skrevet

Har ikke begynt. Lager noe spiselig eller hekler noe, er det jeg er flink til og vet blir skikkelig. Har bare laget gaver til familie til nå, men de blir veldig glad for det hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...