AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #1 Skrevet 7. september 2015 jeg bor i en sokkel som ventileres godt om dagen likevel er det en kjemisk lukt som henger igjen i luften. Luften er mer innestengt enn i eneboliger, rekkehus, osv. Det stikker hele tiden i nesen mens jeg er hjemme og klarer ikke helt å slappe av. Jeg er gravid med tvillinger i uke 7 og lukten bekymrer meg veldig. Har bedt huseierne som bor over sokkelen å få dit anticimex for å sjekke inneklimaet men de meiner at dette ikke er noe farlig. Vi har 3 månedersoppsigelsestid og om det som henger i luften er helseskadelig så ønsker jeg ikke å oppholde meg i sokkelen overhode. Hvordan finner vi ut av dette? Takk på forhånd En bekymret jente på 23Anonymous poster hash: 3ea8f...710
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #3 Skrevet 7. september 2015 Kan du forklare mer om lukten? Det lukter nesten som om noen hadde skubbet vegger og gulv med rengjøringsmiddel. Det lukter kjemikalier og det stikker voldsomt i nesen når jeg er i sokkelen. Jeg vet ikke hvordan ellers jeg kan beskrive den. Innestengt og kjemisk.Anonymous poster hash: 3ea8f...710
Stiani Skrevet 7. september 2015 #4 Skrevet 7. september 2015 Det lukter nesten som om noen hadde skubbet vegger og gulv med rengjøringsmiddel. Det lukter kjemikalier og det stikker voldsomt i nesen når jeg er i sokkelen. Jeg vet ikke hvordan ellers jeg kan beskrive den. Innestengt og kjemisk.Anonymous poster hash: 3ea8f...710 Lukter det som klorin eller salmiakk?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #5 Skrevet 7. september 2015 jeg bor i en sokkel som ventileres godt om dagen likevel er det en kjemisk lukt som henger igjen i luften. Luften er mer innestengt enn i eneboliger, rekkehus, osv. Det stikker hele tiden i nesen mens jeg er hjemme og klarer ikke helt å slappe av. Jeg er gravid med tvillinger i uke 7 og lukten bekymrer meg veldig. Har bedt huseierne som bor over sokkelen å få dit anticimex for å sjekke inneklimaet men de meiner at dette ikke er noe farlig. Vi har 3 månedersoppsigelsestid og om det som henger i luften er helseskadelig så ønsker jeg ikke å oppholde meg i sokkelen overhode. Hvordan finner vi ut av dette? Takk på forhånd En bekymret jente på 23Anonymous poster hash: 3ea8f...710 Og der vil jeg tippe du har forklaringen på hvorfor du opplever at det lukter. Man blir ofte veldig sensitiv for lukter når man er gravid, det er et av de symptomene de aller fleste gravide får i større eller mindre grad. Bare å lese i gravidforumet! Folk som ikke klarer å være i samme rom som ei søppelbøtte, folk som kaster opp av å kjenne lukten av rengjøringsmidler osv osv. Anonymous poster hash: 729b3...116 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #6 Skrevet 7. september 2015 Det minner veldig mye om klor.Anonymous poster hash: 3ea8f...710
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #7 Skrevet 7. september 2015 Lukter det som klorin eller salmiakk? TS er gravid, ingen grunn til å uroe henne. Gravide får veldig sterk luktesans. Anonymous poster hash: 729b3...116 2
Stiani Skrevet 7. september 2015 #8 Skrevet 7. september 2015 TS er gravid, ingen grunn til å uroe henne. Gravide får veldig sterk luktesans. Man lukter ikke klor bare fordi man får sterk luktesans. Hvis det lukter klor liknende ville jeg holdt meg unna stedet, imotsetning til ammoniak som kan lukte ekstremt sterkt og irreterende i relativt ufarlige mengder kan klor forbindelser være skadelige i luktbar konsentrasjon.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #9 Skrevet 7. september 2015 TS er gravid, ingen grunn til å uroe henne. Gravide får veldig sterk luktesans. Anonymous poster hash: 729b3...116 Han prøver vel bare å hjelpe. Finne ut hva det kan være som lukter. Anonymous poster hash: be84e...65d
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #10 Skrevet 7. september 2015 Man lukter ikke klor bare fordi man får sterk luktesans. Du har åpenbart aldri vært gravid. Men lukter alt, jeg luktet ting i hele huset som aldri hadde vært merkbart før. Anonymous poster hash: 729b3...116 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #11 Skrevet 7. september 2015 Jeg kjenner lukten kun i sokkelen. Litt muggsopp ble oppdaget i mai som skyldes dårlig ventilasjon fra forrige leietaker. Det ble vasket vekk og har ikke komt igjen. Jeg vasket bak sengen igår og det var en rad som svarte flekker som minte litt på muggsoppen vi fant i mai.Anonymous poster hash: 3ea8f...710
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #12 Skrevet 7. september 2015 Han prøver vel bare å hjelpe. Finne ut hva det kan være som lukter. Anonymous poster hash: be84e...65d Vel. når TS opplyser at hun er gravid så sier det seg selv hva som foregår. Da er det absolutt ingen grunn til å gjøre henne mer urolig. TS opplever det som mange gjør, ting/omgivelser som aldri har luktet noe før kan plutselig lukte intenst av det ene eller det andre. Anonymous poster hash: 729b3...116 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #13 Skrevet 7. september 2015 Jeg kjenner lukten kun i sokkelen. Litt muggsopp ble oppdaget i mai som skyldes dårlig ventilasjon fra forrige leietaker. Det ble vasket vekk og har ikke komt igjen. Jeg vasket bak sengen igår og det var en rad som svarte flekker som minte litt på muggsoppen vi fant i mai.Anonymous poster hash: 3ea8f...710 TS, du er gravid! Dette er helt normalt. Anonymous poster hash: 729b3...116 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #14 Skrevet 7. september 2015 Jeg kjenner lukten kun i sokkelen. Litt muggsopp ble oppdaget i mai som skyldes dårlig ventilasjon fra forrige leietaker. Det ble vasket vekk og har ikke komt igjen. Jeg vasket bak sengen igår og det var en rad som svarte flekker som minte litt på muggsoppen vi fant i mai.Anonymous poster hash: 3ea8f...710 Vasket du tilfeldigvis med klorin? Anonymous poster hash: be3cc...5d6
Ulven Skrevet 7. september 2015 #15 Skrevet 7. september 2015 (endret) Dere har tydeligvis bodd i denne sokkelen lenger enn 7 uker. Luktet det slik i mai? Hvis ikke ville jeg tenkt at dette er et utslag av graviditeten. Man kan få ekstremt god luktesans, og i enkelte tilfeller lukte ting som ikke er der, under graviditet. Personlig fikk jeg en slik ekstrem luktesans under graviditetene, og det var fryktelig. Jeg kan den dag i dag ha enkelte dager hvor jeg lukter ting som helt opplagt ikke stemmer. Endret 7. september 2015 av Ulven 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #16 Skrevet 7. september 2015 Huseierne vasket muggsoppen med klor, ja. Men det lukter i hele leiligheten. Kan det henge igjen i luften selv ved massevis med lufting? Dette skjedde i mai.Anonymous poster hash: 3ea8f...710
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #17 Skrevet 7. september 2015 Vasket du tilfeldigvis med klorin? Anonymous poster hash: be3cc...5d6 Hun er gravid! Det er slik det er. Anonymous poster hash: 729b3...116
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #18 Skrevet 7. september 2015 Huseierne vasket muggsoppen med klor, ja. Men det lukter i hele leiligheten. Kan det henge igjen i luften selv ved massevis med lufting? Dette skjedde i mai.Anonymous poster hash: 3ea8f...710 TS, du er gravid!!! Det er HELT NORMALT å oppleve lukter overalt som man ikke har kjent før. Anonymous poster hash: 729b3...116 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #19 Skrevet 7. september 2015 Hun er gravid! Det er slik det er. Anonymous poster hash: 729b3...116 Man vasker ikke med klorin når man er gravid, det kan skade barnet. Anonymous poster hash: be3cc...5d6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #20 Skrevet 7. september 2015 Man vasker ikke med klorin når man er gravid, det kan skade barnet. Anonymous poster hash: be3cc...5d6 Det ble vasket i mai. TS var ikke gravid da ... Anonymous poster hash: 729b3...116 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå