Gå til innhold

Psykolog oslo

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med og kan anbefale en god psykolog i Oslo?

Sliter med depresjon, fødselsdepresjon, familielivet, Småbarnslivet, stress/stresseraksjoner ....nå er det så ille at det går utover de nærmeste(sinne feks) og at jeg føler stadig at jeg Svimer av og ikke får puste.

Sambo mener jeg må få hjelp, men jeg Aner ikke hvor jeg skal henvende meg.

Føler jeg ikke er så god på å forklare/prate, siden alt føles som en grøt og er veldig overveldende.... så fint med en psykolog som kan spørre/grave, evt være god på å få meg i prat.

Anonymous poster hash: 86c73...895

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har to alternativer: 

1. Bestill en time hos din fastlege som kan henvise deg vidre til psykolog. 

2. Finn en privat psykolog selv. 

Hva du velger må du nesten avgjøre på grunnlag av økonomi og hvor mye det haster. Hvis du velger privat kan du få hjelp nesten umiddelbart, men det er svært kostbart og du får ingen støtte. Hvis du velger offentlig må du ikke betale mer enn 2185kr per kalenderår, som er frikortgrensa. Egenandelen er på 320kr per time. 

Skrevet

I Oslo har flere fagsenter psykolog tilgjengelig, og noen av bydelene har rask psykisk helsehjelp, samt bydelspsykolog. Litt ulikt fra bydel til bydel. De kan hjelpe deg videre med henvisning til dps hvis det er behov. Hvilken bydel tilhører du?

Anonymous poster hash: 9b170...f21

Skrevet

Det kommer an på hvor sterke symptomer du har om de vil ta deg inn, feks på et DPS. Uansett er det de fleste steder lang ventetid på at de behandler søknaden din, og de har så en lang ventetid på å gi deg time (ved angst/depresjon uten akutte selvmordstanker er ventetiden satt til tre måneder).

Hvis det haster og det er noe du vil prioritere økonomisk ville jeg søkt opp en privatpraktiserende psykolog som kan hjelpe deg med effektiv behandlingdmåte, som kognitiv terapi. De fleste tar ca 1000 per time. Etter egen erfaring jobber de private effektivt og er mer opptatt av deg (jeg har prøvd offentlig tilbud to steder, veldig frustrerende!, før jeg fant en kjempe bra privat psykolog.) Det kan godt hende du vil ha utbytte av avspenning også på egen hånd, sjekk ut apper for dette, f.eks Pusteankeret. Min psykolog anbefalte meg den, den hjalp ganske fort på indre uro og sinne for meg. I tillegg til det vi snakket om i timene.

Anonymous poster hash: c1603...288

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...