Gå til innhold

Det glade hjem


monstergospel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kariannne

1. Hvorfor har du en interiørblogg hvis du ikke tåler at andre snakker om hjemmet ditt?

2. Hvorfor kan du ikke svare på hvorfor du kopierer andre bloggere så åpenlyst?

3. Hva er det egentlig du tenker på når du sitter med et villapaprika-bilde foran deg og nøysomt plasserer dine egne gjenstander rundt i stuen din så hjemmet ditt skal se nøyaktig likt ut som hennes? Forstår du ikke at folk synes dette er litt rart?

det er mye som er rart. Jeg bare skjønner ikke hva problemet er? Ja, så kopierer hun eksakt stilen til villa paprika, hun skriver like innlegg osv. Så vidt meg bekjent har ikke villa paprika patent på at ingen andre i verden får kopiere hun til punkt og prikke. Ja mulig det er spesielt å gjøre det, men jeg syntes det er ennå mere spesielt å sitte å diskutere en annen person på et forum av den grunn. Finnes mye annet mere gøy å diskutere og prate om. Men vi kvinner er kvinner verst. Vi elsker å slarve om andre jenter. Jeg syntes det er ganske snodig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mye som er rart. Jeg bare skjønner ikke hva problemet er? Ja, så kopierer hun eksakt stilen til villa paprika, hun skriver like innlegg osv. Så vidt meg bekjent har ikke villa paprika patent på at ingen andre i verden får kopiere hun til punkt og prikke. Ja mulig det er spesielt å gjøre det, men jeg syntes det er ennå mere spesielt å sitte å diskutere en annen person på et forum av den grunn. Finnes mye annet mere gøy å diskutere og prate om. Men vi kvinner er kvinner verst. Vi elsker å slarve om andre jenter. Jeg syntes det er ganske snodig. 

Har du leste hele tråden?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mye som er rart. Jeg bare skjønner ikke hva problemet er? Ja, så kopierer hun eksakt stilen til villa paprika, hun skriver like innlegg osv. Så vidt meg bekjent har ikke villa paprika patent på at ingen andre i verden får kopiere hun til punkt og prikke. Ja mulig det er spesielt å gjøre det, men jeg syntes det er ennå mere spesielt å sitte å diskutere en annen person på et forum av den grunn. Finnes mye annet mere gøy å diskutere og prate om. Men vi kvinner er kvinner verst. Vi elsker å slarve om andre jenter. Jeg syntes det er ganske snodig. 

Nå er en beskyttet under åndsverkloven, så det å kopiere teksten til noen og ikke minst utgi den for å være sin egen er faktisk ulovlig.
Jeg har selv opplevd at noen kopierte min tekst på den måten og det var utrolig frustrerende. Det var en tekst jeg hadde jobbet mye med og brukt flere dager på, også var det noen som bare hadde kopiert teksten. Det er så frekt at jeg faktisk ikke har ord. 

Endret av IglePigle
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Nå er en beskyttet under åndsverkloven, så det å kopiere teksten til noen og ikke minst utgi den for å være sin egen er faktisk ulovlig.Jeg har selv opplevd at noen kopierte min tekst på den måten og det var utrolig frustrerende. Det var en tekst jeg hadde jobbet mye med og brukt flere dager på, også var det noen som bare hadde kopiert teksten. Det er så frekt at jeg faktisk ikke har ord. 

men nå har jeg kikket litt, og kan ikke finne at hun har kopiert en tekst? Hun skriver samme type innlegg og bytter litt om på orda, frustrerende, ja helt sikkert. Men ikke ulovlig. Hadde hun derimot kopier teksten regelrett er det noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har hun gitt bort 2 gave kort til fra SbN, på 13 dager har hun gitt bort 3 gavekort  på 400 kr hver. Er 1200 kr det, tar hun dette av egen lomme? Er litt av noen gaver hun gir bort, veldig flotte, håper bare dem som blir trukket ut får dem også da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for ryktespredning og spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå har jeg kikket litt, og kan ikke finne at hun har kopiert en tekst? Hun skriver samme type innlegg og bytter litt om på orda, frustrerende, ja helt sikkert. Men ikke ulovlig. Hadde hun derimot kopier teksten regelrett er det noe helt annet.

Jeg får omformulere meg litt. 
Det er ikke lov å kopiere et innlegg. Det at noen "bytter litt om på orda" er faktisk ikke godt nok. Dette lærer en allerede på ungdomsskolen. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enklere å respektere en blogger som gjør noe unikt og eget.... 

Ine er jo litt heldigere stilt enn Camilla, -som kan pynte rund eget inngangsparti ute! :) 

Vanskelig det når en bor i blokk/leilighetskompleks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Nå har hun gitt bort 2 gave kort til fra SbN, på 13 dager har hun gitt bort 3 gavekort  på 400 kr hver. Er 1200 kr det, tar hun dette av egen lomme? Er litt av noen gaver hun gir bort, veldig flotte, håper bare dem som blir trukket ut får dem også da

Siden det ikke er så lett å få et konkret svar fra Glade hjem om det er et samarbeid er det beste kanskje å tipse Forbrukerombudet. 
Om kostnadene for premiene i kalenderen dekkes av henne selv er det ok og ikke noe mer å lure på. Men om hun har fått rabatter eller ting gratis fra Style by Norway uten å opplyse/merke det bør FO få et tips. 
Nå begynner totalsummen å bli ganske stor...

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo inne her stadig vekk å leser, gladehjem, hvorfor kan du ikke bare svare? Hvorfor kopierer du bloggen, interiøret og kalenderen til Camilla, hva er egentlig  greia med det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke hun har noen andre en faren til den minste jenta, som står henne nær, men hun vil uansett bli avslørt der hun bor, og jeg personlig hadde synes det hadde vært ekstremt ubehagelig..... Tatt med buksene nede liksom🙈

Jeg fatter ikke at hun tør etter å ha blitt avslørt her inne :sjokkbla:

Kjenner jeg blir flau på hennes vegne :sjenert:

Jeg fatter ikke at hun tør etter å ha blitt avslørt her inne :sjokkbla:

Kjenner jeg blir flau på hennes vegne :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Camilla sier de ikke samarbeider betyr ikke en døyt for min del. Der er det så mange vridninger på sannheten rundt det meste, så tar det med en pose salt. 

Om Ine vil ha ett hjem identisk med Camilla bryr jeg meg lite om. Men det viser at hva som passer inn hos Camilla ikke nødvendigvis passer inn hos andre. Jeg liker tingene hennes, men hos Ine er det ikke spesielt lun og varm stemning. Glamdisken var malplassert og spørs om den egentlig tåler en TV på seg. 

Og den kopieringen bør hun kutte ut, den er pinlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At Camilla sier de ikke samarbeider betyr ikke en døyt for min del. Der er det så mange vridninger på sannheten rundt det meste, så tar det med en pose salt. 

Om Ine vil ha ett hjem identisk med Camilla bryr jeg meg lite om. Men det viser at hva som passer inn hos Camilla ikke nødvendigvis passer inn hos andre. Jeg liker tingene hennes, men hos Ine er det ikke spesielt lun og varm stemning. Glamdisken var malplassert og spørs om den egentlig tåler en TV på seg. 

Og den kopieringen bør hun kutte ut, den er pinlig. 

Det er nok filtrene Camilla bruker som gjør at hjemmet hennes ser varmere og lunere ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, farge på veggen gjør seg veldig syns jeg. Jeg har aldri vært tilhenger av hvite vegger. Det virker mer sterilt hos Ine, i forhold til min smak. At Camilla bruker filter er vel og greit, men det ser til og med lunere ut hos meg uten filter enn det gjør hos Ine. Og jeg har også en del hvite vegger (selv om jeg helst vil male dem). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo ikke an å få det identisk, så om det er det gladehjem prøver på så må hun bare gi opp. For det første så har Camilla leilighet, og gladehjem hus. Det som passer i en leilighet passer kabskje ikke i et hus. Det må også være slitsomt å bytte ut møbler med en gang du får møblene da helten bytter ut møbler ofte. Glamdisken blir vel byttet ut med en skjenk snart. 

Jeg synes også det ser fryktelig slitsomt ut og skulle bo i et interiørblad hele tiden. Alt må være rent og pent og dyr pynt og dyre møbler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...