AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #1 Skrevet 6. september 2015 har noen andre hatt følelsen av at noe bak i øyet som presser. den følelsen har kommet og gått noen måneder nå. hva kan det være? Anonymous poster hash: d84e5...5be
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #2 Skrevet 6. september 2015 har noen andre hatt følelsen av at noe bak i øyet som presser. den følelsen har kommet og gått noen måneder nå. hva kan det være? Anonymous poster hash: d84e5...5be Ikke opplevd. Men jeg ville snakket med lege og blitt undersøkt av øyelege Anonymous poster hash: 382c3...a99
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #3 Skrevet 6. september 2015 På tide å oppsøke optiker, som helt sikkert henviser deg til øyelege Anonymous poster hash: 8b487...8aa 1
spinelli Skrevet 6. september 2015 #5 Skrevet 6. september 2015 Jeg får en sånn følelse før det som regel bryter ut i migrene.. Har du hatt noe sånn trøbbel?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #6 Skrevet 6. september 2015 har ikke migrene eller hodepine eller hatt problemer med det Anonymous poster hash: d84e5...5be
infectedsopp Skrevet 6. september 2015 #7 Skrevet 6. september 2015 Har fått noen ganger at noe trykker/vibrerer i øyet, tror det er et ord for det. Sjeldent det kommer da.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #8 Skrevet 6. september 2015 får gå og sjekke trykket da, er en del øye sykdommer i familien i tilegg er det noen som har grå og grønn stær, men er ikke 18 tidlig og få noe Anonymous poster hash: d84e5...5be
Gjest Skrevet 7. september 2015 #9 Skrevet 7. september 2015 får gå og sjekke trykket da, er en del øye sykdommer i familieni tilegg er det noen som har grå og grønn stær, men er ikke 18 tidlig og få noeAnonymous poster hash: d84e5...5be Hvis du har glaukom (grønn stær) i familien, ville jeg absolutt skjekket det. Vanligvis kjenner man ikke selv at man har forhøyet trykk i øyet (om det ikke er ekstremt høyt), men da hadde det også gått ut over synet ditt pga. at trykket presser på synsnerven. Du kan selv kjenne om du har høyt trykk med å legge to fingre på øyeeplet mens du ser ned. Om dette er hardere enn vanlig haster det spesielt å komme til lege.Grønn stær kan man få i alle aldere, men grå stær får man som regel når man er 75+ og er ikke arvelig betinget.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #10 Skrevet 7. september 2015 Men er ikke det sykdommer som er på begge øyne? Siden jeg bare kjenner det på et av øyeneAnonymous poster hash: d84e5...5be
Gjest Skrevet 7. september 2015 #11 Skrevet 7. september 2015 Men er ikke det sykdommer som er på begge øyne? Siden jeg bare kjenner det på et av øyeneAnonymous poster hash: d84e5...5be Nei, både grå og grønn stær kan du ha på kun ett av øynene. Som regel, når den grønne stæren ikke skyldes en øyelidelse, er det ganske vanlig med grønn stær kun på ett av øynene. Grå stær kan også komme på kun ett øye. Grå stær som er langt utviklet vil du selv merke med at synet ditt blir dårligere. Grå stær kan lett opereres. Grønn stær kan ikke opereres bort, men man kan operere for å hindre svært høyt trykk.PS: Jeg har selv grønn stær og har hatt grå stær som er operert bort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå