AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #1 Skrevet 6. september 2015 Klemmer dere stebarna deres? Hvis ja, er det fordi dere vil, eller fordi de klemmer dere eller dere føler dere "må"? Og i hvilken setting? Velkomst/farvel-klem eller bare sånn ut i det blå. Bare lurer:) Anonymous poster hash: 94c79...183
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #2 Skrevet 6. september 2015 Jeg både klemmer og kysser stesønnen min. Både velkoms og hade, samt helt ut av det blå. En selvfølge. Jeg vil han skal føle seg elsket, og det skulle bare mangle. Hva skulle jeg ellers gjort, dyttet han bort og ignorert han?Anonymous poster hash: 60a25...d4a 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #3 Skrevet 6. september 2015 Jeg både klemmer og kysser stesønnen min. Både velkoms og hade, samt helt ut av det blå. En selvfølge. Jeg vil han skal føle seg elsket, og det skulle bare mangle. Hva skulle jeg ellers gjort, dyttet han bort og ignorert han?Anonymous poster hash: 60a25...d4a Jeg glemte å si; jeg klemmer han fordi jeg vil, fordi han vil og fordi jeg elsker detAnonymous poster hash: 60a25...d4a 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #4 Skrevet 6. september 2015 Klemmer dere stebarna deres? Hvis ja, er det fordi dere vil, eller fordi de klemmer dere eller dere føler dere "må"? Og i hvilken setting? Velkomst/farvel-klem eller bare sånn ut i det blå. Bare lurer:) Anonymous poster hash: 94c79...183 Nå begynner mine å bli store, men jeg klemmer dem hvis det er naturlig. Vi klemmer ikke "hei"/"hade" i huset, det gjør jeg ikke med mitt barn heller. Rufser stebarna i håret, stryker på de. Men vi holder ikke rundt hverandre lenge. Mannen min klemmer heller ikke mye på dem, så synes det blir litt unaturlig hvis jeg skal klemme mye mer enn han.Anonymous poster hash: 74d35...fed
Cashbah Skrevet 6. september 2015 #5 Skrevet 6. september 2015 Jeg og min stemor klemmer hele tiden Synes det er en selvfølge at stemødre skal klemme stebarn like mye som biologiske. 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #6 Skrevet 6. september 2015 Jeg føler jeg må, tror hun også føler hun må, for bf sier at hun må gi meg god natt kos. Det er selvsagt koselig, men tror vi begge føler det unaturlig.. Anonymous poster hash: 54a06...518
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #7 Skrevet 6. september 2015 Jeg både klemmer og kysser stesønnen min. Både velkoms og hade, samt helt ut av det blå. En selvfølge. Jeg vil han skal føle seg elsket, og det skulle bare mangle. Hva skulle jeg ellers gjort, dyttet han bort og ignorert han?Anonymous poster hash: 60a25...d4a Nei mener ingenting om at du skal ignorere han. Men lurer bare på om det er av fri vilje. Om du klemmer han fordi DU har lyst til det der og da, eller om du gjør det mest fordi du vil han ikke skal føle seg ignorert. TSAnonymous poster hash: 94c79...183
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #8 Skrevet 6. september 2015 Jeg føler jeg må, tror hun også føler hun må, for bf sier at hun må gi meg god natt kos. Det er selvsagt koselig, men tror vi begge føler det unaturlig.. Anonymous poster hash: 54a06...518 Hei TS her: Jeg er akkurat som deg. Føler null trang til å klemme på dem. Men klemmer tilbake om de kommer og gir meg en (selv om det ikke skjer så ofte). Men vi står ikke og klemmer lenge. Den er veldig kort. Og mest for syns skyld tror jeg.. Og er enig med deg. Det føles veldig unaturlig. Fordi det ikke er mine barn. Anonymous poster hash: 94c79...183
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 6. september 2015 #9 Skrevet 6. september 2015 Jeg både klemmer og kysser masse på sønnen til samboer. Det gjør jeg fordi jeg selv vil og det føles helt naturlig. Vi klemmer når han drar til/kommer hjem fra moren, når han skal legge seg, om han er lei seg eller om jeg/han har lyst.
KatyP Skrevet 6. september 2015 #10 Skrevet 6. september 2015 Hei TS her: Jeg er akkurat som deg. Føler null trang til å klemme på dem. Men klemmer tilbake om de kommer og gir meg en (selv om det ikke skjer så ofte). Men vi står ikke og klemmer lenge. Den er veldig kort. Og mest for syns skyld tror jeg.. Og er enig med deg. Det føles veldig unaturlig. Fordi det ikke er mine barn. Anonymous poster hash: 94c79...183 Men hvis bestevenn/venninnen til ditt biologiske barn kommer og gir deg en god klem slik enkelte barn gjør med mennesker de er fortrolig med, ville du da reagert og følt det unaturlig og kunstig? spør ikke for å angripe men lurer. føler du dette med ditt stebarn fordi hun er "din" men ikke din likevel og du har forpliktelser overfor henne?
Tante-Sofie Skrevet 6. september 2015 #11 Skrevet 6. september 2015 Jeg kan godt forstå at det føles unaturlig å klemme på stebarn, og hvis mannen min hadde bedt ungen sin om å gi meg en klem, og jeg hadde oppfattet det som rart for meg/barnet, hadde jeg snakket med ham om det. Jeg synes det er en veldig rar greie å be barn klemme andre, det må de få bestemme selv. 2
Petalouda Skrevet 6. september 2015 #12 Skrevet 6. september 2015 J Jeg synes det er en veldig rar greie å be barn klemme andre, det må de få bestemme selv. Helt enig, tvangsklemming er aldri ok. Jeg har ikke stebarn men jeg hadde nok hatt samme klemmenivå på alle hus-tilhørende barn, biologiske eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #13 Skrevet 6. september 2015 Om et barn til bekjente eller familie ellers (inkl stebarn) komme å vil klemme, så hadde jeg sett på det som veldig hyggelig og rørende. Men å bli fortalt av bf at barnet skal klemme sin 'stemor' så blir det veldig unaturlig og mer en tvang for oss begge... Han ønsker vel at vi skal ha et nært forhold. Det må nokk komme av seg selv synes jeg, etter tid sammen. Anonymous poster hash: 54a06...518
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #14 Skrevet 7. september 2015 Nei, jeg klemmer ikke stebarna mine. De er ekle. Barna mine sitter langt fra dem og vi spiser sjeldent måltider sammen når stebarna er hos oss. Vi er helt oppdelt med mine og dine de helgene ungene er her samtidig. Jeg unngår helst hans unger, de har en mor og jeg gidder ikke være en reservemor for de, hverken med kos og klem eller aktiviteter. Anonymous poster hash: 44b15...321
Capricorn Skrevet 7. september 2015 #15 Skrevet 7. september 2015 Nei, jeg klemmer ikke stebarna mine. De er ekle. Barna mine sitter langt fra dem og vi spiser sjeldent måltider sammen når stebarna er hos oss. Vi er helt oppdelt med mine og dine de helgene ungene er her samtidig. Jeg unngår helst hans unger, de har en mor og jeg gidder ikke være en reservemor for de, hverken med kos og klem eller aktiviteter. Anonymous poster hash: 44b15...321 Så hyggelig du er da. Lurer på hvor lenge forholdet ditt varer..... Her i huset klemmer vi når ungene kommer, når de reiser og nattakos. Det er like naturlig at de klemmer meg som at de klemmer mannen min. Selv moren og jeg kan gi hverandre en klem
KatyP Skrevet 7. september 2015 #16 Skrevet 7. september 2015 Nei, jeg klemmer ikke stebarna mine. De er ekle. Barna mine sitter langt fra dem og vi spiser sjeldent måltider sammen når stebarna er hos oss. Vi er helt oppdelt med mine og dine de helgene ungene er her samtidig. Jeg unngår helst hans unger, de har en mor og jeg gidder ikke være en reservemor for de, hverken med kos og klem eller aktiviteter.Anonymous poster hash: 44b15...321 Tuller du nå???😳
Illuminatum Skrevet 7. september 2015 #17 Skrevet 7. september 2015 Klemmer dere stebarna deres? Hvis ja, er det fordi dere vil, eller fordi de klemmer dere eller dere føler dere "må"? Og i hvilken setting? Velkomst/farvel-klem eller bare sånn ut i det blå. Bare lurer:)Anonymous poster hash: 94c79...183 klemmer stedatteren akkurat på sammen måte som egne
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #18 Skrevet 7. september 2015 Men hvis bestevenn/venninnen til ditt biologiske barn kommer og gir deg en god klem slik enkelte barn gjør med mennesker de er fortrolig med, ville du da reagert og følt det unaturlig og kunstig? spør ikke for å angripe men lurer. føler du dette med ditt stebarn fordi hun er "din" men ikke din likevel og du har forpliktelser overfor henne? Om mitt barns venn hadde kommet og gitt meg en klem hadde det ikke føltes unaturlig nei. Flere av hennes venner har gjort det, og jeg kjenner jo at jeg blir glad og ganske sjarmert. Men vet ikke hvorfor det føles så annerledes med stebarna. Går de meg e klem så føler jeg ikke det samme som jeg beskrev om en venn av min datter gjør det samme. Klemmer de meg, føles det overflstisk og kaldt. Jeg holder de ikke "fast" og klemmer de lenge, noe jeg kan gjør hvis andre unger jeg liker, eller min egen, klemmer meg. Føler ingen behov for å klemme dem på samme måte som mitt eget eller andre barn jeg er glad i, som for eksempel en venninnes barn. De kan jeg finne på å klemme på eget initiativ iblant når jeg synes de er ekstra søte. Vet ikke hva det er med meg :/ Men håper ikke de merker det. Heldigvis klemmer de meg ikke så ofte, så de slipper å føle seg avvist mer enn nødvendig. Jeg prøver jo å dekke over det, og late som jeg eeeelsker hjemmene deres, men det er ikke så lett å holde masken alltid. Anonymous poster hash: 94c79...183
MariaHP Skrevet 7. september 2015 #19 Skrevet 7. september 2015 Jeg gir han det hvis han vil ha det og det med glede, men er det far som maser om det det så er det ikke like hyggelig. Bonusbarnet mitt er veldig pappadalt og han er opptatt av å være lojal mot sin far. Når far er til stede er jeg som regel ikke god nok. Er han borte så får jeg både frivillig koser, klemmer og komplimenter. Når vi er alene så er vi gode venner men når far er der skal jeg på en måte undertrykkes.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #20 Skrevet 7. september 2015 Kanskje litt annerledes her da stefar har vært mer som en far siden barnet var 2 år. Men de har sin egen lille ting med å gi superklemmer hver kveld, noe barnet nekter å gi til noen andre. De to har et helt fantastisk spesielt bånd <3 Anonymous poster hash: 8804b...551 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå