Gå til innhold

Eksen slutter å støtte meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var enige om at jeg skulle jobbe 80%. Jeg har fortsatt med det etter at vi slo opp og det var planen fremover... Nå har han endret mening og jeg skjønner ingenting. Har jeg noen rettigheter, vi har undertegnet kontrakt og alt...

Anonymous poster hash: 5131c...56d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Innlegg moderert som ledd i rydding.

Marr, mod.

Se på overskrifte din, mente du eksen?

Anonymous poster hash: ae96e...15e

Endret av Marr
  • Liker 2
Skrevet

Må jo skrive hva han har sluttet å støtte deg med

Anonymous poster hash: f1b67...888
  • Liker 1
Skrevet

Mener du eksen din? Han har ikke noe med det å gjøre. Det er en sak mellom deg og arbeidsgiveren din. Du kan ikke forvente at eksen skal dekke tap i inntekt pga redusert arbeidstid.

• Liker 13
Skrevet

Mener du eksen din? Han har ikke noe med det å gjøre. Det er en sak mellom deg og arbeidsgiveren din. Du kan ikke forvente at eksen skal dekke tap i inntekt pga redusert arbeidstid.

Men vi har kontrakt på det...

TS

Skrevet

Hva står i kontrakten da?

Kan forstå at han ikke hadde planer om å støtte deg etter et evt. brudd, men vanskelig å vite hva du har rett til når vi ikke vet hva han har skrevet under på.

Ble kontrakten skrevet etter bruddet? Eller når dere fortsatt hadde tenkt å være sammen livet ut?

Om det står svart på hvitt at han skal støtte deg økonomisk ut hele den perioden dere ble enige om, så er det bare å kontakte advokat da?

Anonymous poster hash: 10d60...d41
  • Liker 3
Skrevet

Men vi har kontrakt på det...

TS

Har dere barn siden han skal støtte deg økonomisk? Du må nok gi litt mer informasjon om situasjonen, hva kontrakten sier m.m hvis du vil ha noe mer enn avsporing (festlig som det er)

• Liker 2
Skrevet

Har dere barn siden han skal støtte deg økonomisk? Du må nok gi litt mer informasjon om situasjonen, hva kontrakten sier m.m hvis du vil ha noe mer enn avsporing (festlig som det er)

Ja vi har to barn. Og avtalen har hele tiden vært at jeg jobber redusert og passer på barna og han tjener mer og støtte meg økonomisk. Jeg har ofret karrieren min for han og barna. ( har sagt nei til forfremmelse etc.) avtalen var at han skulle støtte meg uansett...

TS

Skrevet

Ja vi har to barn. Og avtalen har hele tiden vært at jeg jobber redusert og passer på barna og han tjener mer og støtte meg økonomisk. Jeg har ofret karrieren min for han og barna. ( har sagt nei til forfremmelse etc.) avtalen var at han skulle støtte meg uansett...

TS

Skjønner virkelig ikke hvordan man kan sette seg i en så dårlig situasjon. Min mann gjorde det samme med sin eks, de har ett barn sammen og hun ga opp alt av karriere og arbeidsliv for å ta vare på familien! Dette ble selvsagt gjenstand for konflikt når det ble slutt mellom dem og de ble enige om at han skulle støtte henne inntil hun fikk seg utdannelse, det har nå gått 7 år og hun er fortsatt ikke ferdig og har fått et barn med en annen.. Jeg er drittlei av å fø på henne!

Anonymous poster hash: fac10...4a1

• Liker 3
Skrevet

TS

Uansett hva? Hadde vært lettere for oss å synse om du skrev ordrett hva som står.

• Liker 1
Skrevet

Aldri lag slike kontrakter....

Skrevet

Forstår ikke hvordan noen kan gå med på noe slik.

Du jobber 80%, du skal klare å leve av det.

Dersom barna trenger noe, så hjelper han helt sikkert til. For det er normalt.

Men det å gi deg penger for hus, mat og div ting er helt på trynet. 

Anonymous poster hash: 099ff...476
  • Liker 4
Skrevet

Forstår ikke hvordan noen kan gå med på noe slik.

Du jobber 80%, du skal klare å leve av det.

Dersom barna trenger noe, så hjelper han helt sikkert til. For det er normalt.

Men det å gi deg penger for hus, mat og div ting er helt på trynet. 

Anonymous poster hash: 099ff...476

Nei nå som vi har gått fra hverandre så vil han ikke støtte meg lenger, og jeg må opp i 100% stilling i en stilling jeg har vokst fra (men sagt nei til forfremmelser fordi jeg skulle ha tid til barna mens han jobbet)

TS

• Liker 1
Skrevet

Uansett hva? Hadde vært lettere for oss å synse om du skrev ordrett hva som står.

han betaler meg 6000 kr i mnd. fra sin lønn dette dekker de 20% enene jeg har redusert stillingen min med. Dette har vi hatt som avtale (skriftlig i mange år). Dette har muliggjort at han har hat den karrieren han har hatt. Nå som vi har slått opp så mener han at den kontraktien ikke er gyldig lengre og han ikke trenger å betale, det står det ingenting om i kontrakten.

TS

Skrevet

Har du en skriftlig kontrakt på at han skal betale deg 6000 i måneden, for å ivareta felles barn, helt uten tidsbegrensning, feks alder på barna. Da tror jeg du skal kontakte advokat, for da har du kanskje en sterk sak. Særlig hvis du kan bevise at du har takket nei til forfremmelse pga den avtalen. Men, dette er ikke noe for KG, det er advokatmat

Skrevet

han betaler meg 6000 kr i mnd. fra sin lønn dette dekker de 20% enene jeg har redusert stillingen min med. Dette har vi hatt som avtale (skriftlig i mange år). Dette har muliggjort at han har hat den karrieren han har hatt. Nå som vi har slått opp så mener han at den kontraktien ikke er gyldig lengre og han ikke trenger å betale, det står det ingenting om i kontrakten.

TS

Står det i kontrakten at han skal støtte deg resten av livet uavhengig av brudd?

• Liker 1
Skrevet

Sier kontrakten noe om disse 6000 også skal dekke framtidig inntektstap? Dekket de feks 4000 tapt inntekt og 2000 pensjonssparing? Uansett, du må få en advokat til å se på avtalen i forbindelse med deling av bo og fastsettelse av bidrag.

Skrevet

Vettu hva? Gå og jobb 100% du...! Vi bor ikke i USA frøken. 

Anonymous poster hash: ff7d4...65a
  • Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og spekulasjon.

Marr, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...