Gå til innhold

Backpacking Asia og Oseania

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og en venninne har tenkt til å dra på backpacking i Asia og Oseania. Hvordan høres denne ruten ut for en tur på ca 2 mnd? 

Oslo – Dubai – Kuala Lumpur – Phnom Pen - Bali - Gili - Brisbane - Cairns - Sydney –Fiji- Osaka - Tokyo – Oslo 

Er det en alt for omfattende rute? Hvor mye penger burde vi ca regne med at går til turen? Tenker nå ca. 55-60k. 

Anonymous poster hash: bd086...698
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en grunn for at dere har valgt Brisbane-cairns-sydney i den rekkefølgen? Det er vel mer naturlig å ta sydney-brisbane-cairns?

Anonymous poster hash: 6b75a...b19

Skrevet

Er det en grunn for at dere har valgt Brisbane-cairns-sydney i den rekkefølgen? Det er vel mer naturlig å ta sydney-brisbane-cairns?

Rett og slett fordi det var denne rekkefølgen som var anbefalt i reiseruten vi tok utgangspunkt i hos Kilroy.

Skrevet

Rett og slett fordi det var denne rekkefølgen som var anbefalt i reiseruten vi tok utgangspunkt i hos Kilroy. Anonymous poster hash: bd086...698

Så rart. Kanskje det har noe med hvor fly videre går fra. Det virket hvertfall ulogisk for meg

Skrevet

Min mening er at dette blir for mange steder på to måneder. For eksempel kunne Malaysia, Indonesia og Australia vært nok på to måneder.

Kutt ut noen av stedene, og ikke planlegg reiseruten så detaljert. Hold mulighetene åpne for det dere måtte få lyst til underveis. Med så mange flyreiser vil dere få for mange datoer å måtte forholde dere til.

Hvorfor akkurat Fiji? Det er dit alle backpackere drar for å se stillehavsøyer. Med budsjettet deres har dere råd til å finne på noe mer originalt. Hva med Cook Islands, Palau, eller Nauru (visstnok kjedelig, men med bare 200 turister i året er Nauru verdens minst besøkte land!) Kom igjen, gjør noe annet enn hva kjedelige Kilroy foreslår! :)

Skrevet

Enig med "I all verden". Personlig vilke jeg brukt hvertfall 2-3 mnd alene i Australia.

Skrevet

Ruten din beregner vel cirka 1 uke på hvert sted, og jeg synes imidlertid ikke det er så verst. Blir litt speed-sightseeing om du har lyst til det, så har du likevel nok tid til å møte lokale og finne på ting.

Kanskje jeg ville hoppet over et stopp eller to, om du skulle finne et sted du likte spesielt godt. Kilroy har vel somregel på ruten sin en del steder hvor du skal komme deg mellom selv, f.eks via buss eller tog, og da kan man også hoppe over noen om man vil det. Om du finner ut at du ikke liker Sydney godt nok til å være der en hel uke, kan du reise tidligere til neste stopp og bruke den ekstra tiden der, eller på andre steder i omegn.

Hvordan planlegger dere å overnatte på de forskjellige stedene? Hostel eller hotell? Kanskje Couchsurfing? Mange steder i Asia/Oseania er veldig billige, men enkelte steder vil hotellregningen ta en massiv bulk i budsjettet. Hva planlegger dere å gjøre på de forskjellige stedene? Aktiviteter og tourer kan være en del i utgifter, men gjør også turen til noe helt eget. Ville ha spart opp minst 60.000, helst kanskje 80.000, da har man også litt i uforutsette utgifter som kan komme under slike reiser.

GOD TUR! :D

Skrevet

Ruten din beregner vel cirka 1 uke på hvert sted, og jeg synes imidlertid ikke det er så verst. Blir litt speed-sightseeing om du har lyst til det, så har du likevel nok tid til å møte lokale og finne på ting.

Kanskje jeg ville hoppet over et stopp eller to, om du skulle finne et sted du likte spesielt godt. Kilroy har vel somregel på ruten sin en del steder hvor du skal komme deg mellom selv, f.eks via buss eller tog, og da kan man også hoppe over noen om man vil det. Om du finner ut at du ikke liker Sydney godt nok til å være der en hel uke, kan du reise tidligere til neste stopp og bruke den ekstra tiden der, eller på andre steder i omegn.

Hvordan planlegger dere å overnatte på de forskjellige stedene? Hostel eller hotell? Kanskje Couchsurfing? Mange steder i Asia/Oseania er veldig billige, men enkelte steder vil hotellregningen ta en massiv bulk i budsjettet. Hva planlegger dere å gjøre på de forskjellige stedene? Aktiviteter og tourer kan være en del i utgifter, men gjør også turen til noe helt eget. Ville ha spart opp minst 60.000, helst kanskje 80.000, da har man også litt i uforutsette utgifter som kan komme under slike reiser.

GOD TUR! :D

Takk for utfyllende svar! Vi har nå kanskje tenkt til å reise igjennom Kilroy, men legge opp vår egen rute, rett og slett fordi det er enklere, om de hjelper oss å finne billetter osv. Vi skal nå i møte med dem, og håper de kan hjelpe oss å velge bort litt steder, og legge til nye som er enklere å reise til. Fra tidligere erfaringer trenger man ofte ikke mer enn 3-4 dager i  enkelte av storbyene, men man får allikevel med seg de store attraksjonene. 

I forhold til overnatting blir det nok mye hosteller, kanskje hotell på de billigere stedene, der hvor vi vil unne oss litt luksus. Vi har ikke så høye standarder, og har tidligere klart oss på et budsjett på 20.000 til overnatting, mat og en flytur når vi var 1,5 mnd på interrail i Europa. Skulle gjerne spart opp mer, men må tenke litt realistisk i forhold til hva vi klarer på den tiden vi har igjen til vi reiser, men skal virkelig spare så mye  vi klarer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...