Gå til innhold

Guttegal jente på 12

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Min datter har kommet i puberteten over natten og plutselig har hun funnet seg flere guttevenner som hun henger med og som hun tar med hjem. Hun er 12 år.

Føler at varsellampene lyser illrødt, men er usikker på hvor jeg bør sette grensene. Synes det er vanskelig mht at hun har egen mobiltelefon. Denne holder hun på med 24-7 og jeg klarer ikke ha kontroll på hva hun holder på med og ikke. Guttene hun treffer er på hennes egen alder, og jeg har bevisst gjort det jeg kan for å bli kjent med de.

Hva får deres døtre lov til?

Jeg har et sterkt ønske om at min datter skal få seg en utdannelse. Jeg ønsker ikke at hun skal rote med gutter, få ødelagt ryktet sitt, begynne med alko/narkotika eller bli gravid.

Er det jeg som er hysterisk? Hva er greit hos dere? Jeg fikk ikke lov til å henge med gutter på den alderen, heller ikke ta de med hjem....

Anonymous poster hash: bfe77...25e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk du ikke lov å være med gutter? Jeg hadde flere guttevenner enn jentevenner i den alderen, og vi var med hjem til hverandre. Selv om hun har guttevenner, blir hun neppe gravid eller begynner å drikke (hva nå det har med gutter å gjøre...) for det. Det er helt normalt å bli opptatt av det motsatte kjønn når man er i den alderen, og hvis du gjør en voldsom sak ut av dette, blir det enda mer spennende. Jeg synes du er hysterisk. 

Så fremt hun har fått med seg gode grunnverdier, er trygg på seg selv, og dere kan ha en åpen dialog, går nok dette helt fint. 

Skrevet

Du er hysterisk. Jeg har alltid hatt nesten bare guttevenner. Har aldri vært gravid, aldri prøvd narkotika og drikker svært lite alkohol. Og jeg har en utdannelse jeg er stolt av.

Anonymous poster hash: 90793...6fe

• Liker 9
Skrevet

Hva legger du i at hun er guttegal? Er hun hele tiden forelsket i en ny gutt, og snakker non stop om hvor kjekk han og han er? Eller er det bare det at hun henger sammen med guttene som en av de?

Skrevet

Du er hysterisk. Jeg hadde to bestekompiser på den alderen, vi hang mye hjemme hos hverandre.

Anonymous poster hash: 8f5b1...c62

• Liker 2
Skrevet

Mest sansynlig kommer hun til å sitte som 13 åring i parken, som høygravid alkoholiker, mens hun setter heroinskudd i armen!

Neida, fra spøk til revolver. Det kommer nok til å gå så fint så :)

Anonymous poster hash: 5b7e3...9ff

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Første gang jeg har hørt noen dra paralleller mot narkotika fordi den 12 år gamle datteren henger med gutter...

Endret av Runforit
Skrevet

Hva legger du i at hun er guttegal? Er hun hele tiden forelsket i en ny gutt, og snakker non stop om hvor kjekk han og han er? Eller er det bare det at hun henger sammen med guttene som en av de?

Dette tror jeg gjaldt 99 % av klassevenninnene mine på den alderen. :fnise:  Ingen av oss hadde blitt verken gravide, alkoholikere eller narkomane før vi gikk ut av videregående. Mange av oss har høy utdannelse og gode jobber, de andre har så vidt jeg vet helt greie normale liv uten eksepsjonelle problemer av noen slag.

Anonymous poster hash: 8b88e...833

• Liker 1
Skrevet

Hvordan oppfører hun seg sammen med guttene? Som om hun bare vil være venn eller som hun er keen på dem? Er det stadig utskiftninger, eller er det de samme gutta? Jeg hadde vært mer bekymret om hun ikke ville ta dem med hjem. At de kommer på besøk er jo kjempebra. Da vet du hvor hun er og du får mulighet til å bli kjent med dem. Det lureste du gjør er å ta. De imot med åpne armer mens du serverer brus. Og pizza eller vafler.

Pust med magen og slapp av.

• Liker 1
Skrevet

Du er kjempehysterisk.

Anonymous poster hash: 4047f...f2b
Gjest Uhumskheter
Skrevet

Hadde masse guttevenner da jeg var på den alderen. Vi var 4 jenter i klassen og 11 gutter, så var kanskje ikke så rart. Ble hverken alkis, narkis, eller mamma.

Skrevet

Første gang jeg har hørt noen dra paralleller mot narkotika fordi den 12 år gamle datteren henger med gutter...

TS er kanskje av et slikt kaliber selv - da hun var yngre? Kanskje disse er i et slikt nabolag / gangster-øst i Oslo eller i en narkis-drabantby?

Anonymous poster hash: 44b20...3db

Gjest Blomsterert
Skrevet

Hei!

Min datter har kommet i puberteten over natten og plutselig har hun funnet seg flere guttevenner som hun henger med og som hun tar med hjem. Hun er 12 år.

Føler at varsellampene lyser illrødt, men er usikker på hvor jeg bør sette grensene. Synes det er vanskelig mht at hun har egen mobiltelefon. Denne holder hun på med 24-7 og jeg klarer ikke ha kontroll på hva hun holder på med og ikke. Guttene hun treffer er på hennes egen alder, og jeg har bevisst gjort det jeg kan for å bli kjent med de.

Hva får deres døtre lov til?

Jeg har et sterkt ønske om at min datter skal få seg en utdannelse. Jeg ønsker ikke at hun skal rote med gutter, få ødelagt ryktet sitt, begynne med alko/narkotika eller bli gravid.

Er det jeg som er hysterisk? Hva er greit hos dere? Jeg fikk ikke lov til å henge med gutter på den alderen, heller ikke ta de med hjem....

Anonymous poster hash: bfe77...25e

Du må snakke med henne!

Du er en god mor,og vær selvsikker der.

Vis at du bryr deg,vær streng du!

Du må ha kontroll,du er hennes veiviser i livet vet du.

Du må bestemme,rettlede og oppmuntre.Vær streng.Vis at du bryr deg,Det er det de trenger.

Ikke vær slapp og overfladisk og godta/akseptere alt! Hun vil takke deg inderlig senere for at du passet på: -)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...